Құны азаймаған – «Оян қазақ»

0

Міржақып Дулатұлы – қазақ тарихындағы шоқтығы биік тұлғалардың бірі. Өмірінің соңына дейін, қазақтың болашағы мен тағдыры үшін күресіп өткен болатын. Бірақ та, «Міржақыптың образы мен шынайы бейнесі сәйкес келеді ме?», осы сұрақтың жауабын іздеп көрелік. Фильмнен біз Міржақыптың қайтпас қайсар мінезін, тайсалмай тік сөйлеуін, елі үшін шынайы жанашырлығын байқай аламыз. Расында бұл мінез Міржақыптың образын аша алды. Оған дәлел ретінде 1913 жылы құрылған «Қазақ» газетін айта аламыз. Ахмет Байтұрсынұлы мен Міржақып Дулатұлының басшылығымен жасалған бұл газет, сол уақытта үлкен танымалдылыққа ие болды. Оның бірден-бір себебі, Міржақыптың мақалалары болатын. Өткір мінезділігімен, өзекті тақырыптарымен және жазу ерекшелігінің арқасында, «Қазақ» газеті танылды. Түйіндей келе, Міржақыптың образы мен тарихи бейнесі сәйкес келеді, деп, дөп басып айта аламыз. Келесі мәселе, «Оян қазақ» фильмінде көтерілген мәселелер. Менің ойымша, «Оян қазақ» фильмінде, үкімет тарапынан көрсетілген қысымнан бұрын, жалпы идея қазақтың көзін ашу, яғни білім мәселесі болды. Өлеңнің өзіне мән беріп қарар болсақ, қазақтарды білім алуға, сауатты болуға шақыратындығын түсінуге болады. Сонымен қатар көркем туындыда, әлі күнге дейін жарасы жазылмаған, қазақтың-қазаққа деген сатқындығын бейнелейді. Ішіндегі көреалмаушылығының кесірінен, өзінің қазақ бауырын орыстың алдына жығып береді. Не болмаса, «жеп қалсам», «ішіп қалсам», «көріп қалсам», деген, нәпсінің қалауын қанағаттандыру үшін, бірінің атын бірі жамылып, айламен өмір сүргендерді де көрсетті. Расында бұл жағдайларды жоққа шығара алмаймыз. Себебі, сол заманда қазақтың аяғынан шалған, тек өзіміздің қазақ болды. Осынау бір үлкен мәселені «Оян қазақ» фильмінде көркем түрде көрсете алды.

Қорытындылай келе, «Оян қазақ» фильмі, қазақ кинемотографиясындағы тарихи фильмдердің көшін бастап тұр десек, артық айтпаймыз. Тарихи деректер мен ұлттық құндылықтарды ұштастыра отырып, халықтың рухын көтеріп, өз өткенімен мақтанатындай дәрежеге жеткізу – үлкен шеберлік. Сонымен қатар ХХ ғасыр басындағы ұлттық саяси элита қызметі мен өміріне қаьтысты нақты тарихи деректер негізінде Қазақстан тарихы пәнінің лекция курсында тарихи деректерді де талдадық.

 

Будайбекова Жанерке

Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ-нің

1-курс студенті

Жетекшісі: Хасанаева Л.М.

«Тәуелсіздік — тұғырым» атты ертеңгілік

1

Мақсаты:
1) Балаларға тәуелсіз мемлекет туралы түсінік беру балалардың Отанға деген сүйспеншіліктерін арттыру. Қазақстан Республикасының мемлекетік рәміздері: Елтаңба, ту, әнұран туралы білімдерін қалыптастыру. Отан туралы тақпақ, мақал-мәтелді жатқа айтуға үйрету. Патриоттық сезімге баулу.
2) Балалардың тіл байлығын ой-өрісін, сөзді байланыстырып сөйлеу қабілетін дамыту.
3) Елімізді, жерімізді қадірлеуге, сүюге тәрбиелеу.

Бекболат Тілеуханнның«Елім менің» әні.

Тәрбиеші: Сәлеметсіздер ме, құрметті қонақтар!

«Тәуелсіздік-тұғырым» атты ертеңгілігімізге қош келдіңіздер!

Барша халық таныған,
Біздің үміт тілекті.
Шырқалғанда әнұран,
Шаттық кернер жүректі.

— Әнұранды орындау

Тәрбиеші: Балалар, біздің Отанымыз қалай аталады?

Балалар: Қазақстан республикасы.

Жүргізуші: Қазақстан қандай мемлекет?

Балалар: Қазақстан тәуелсіз, егеменді мемлекет.

Жүргізуші: Балалар, бүгін міне осы Тәуелсіздік мерекесі күні. Еліміздің тұңғыш президенті кім?

Балалар: Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев.

Жүргізуші: Еліміздің елордасы қай қала?

Балалар: Астана.

Жақсы балалар.

Қазақ халқы еркіндікке жету үшін қаншама қиын — қыстау кезеңдерді бастан кешірді. Мыңдаған жылдық тарихы бар. Ал 1986 жылғы оқиға халықтың есіне мәңгі сақталады. 16 — желтоқсанда қазақ жастары орталық алаңға шығып, Қазақстан тәуелсіздігін талап етті. Бұл күн — Қазақстан тарихында тәуелсіз Қазақстан Республикасының туған күні деп алтын әріппен жазылды. Сондықтан да желтоқсан бүкіл халықтық мереке.

— Балалар, біз осы тәуелсіздікке оңай жеткен жоқпыз. Оның бір көрінісі желтоқсан оқиғасы.
Желтоқсан оқиғасында ерен ерлігімен көзге түскендер өте көп, солардың бірі — Қайрат Рұсқұлбеков. Ол қыршын жасын қиды. Оған үлкен айып тағылды.
Ерлігіне қуанам да, сүйенем,
Қайрат аға рухыңа мен иілем.
Бәйшешектің солғанына ах ұрсам,
Әділ жанның қазасына күйінем.

Лаззат Асанова 1970 жылы өмірге келген. Желтоқсан оқиғасына Алматы қаласындағы музыка училищесінде оқып жүрген кезінде қатысқан еді. Ол не бәрі 16 жаста еді, және Сабира Мүхамеджанова, Ербол Спатаев деген жастарымыз желтоқсан оқиғасында ерліктерімен көзге түскендер.
Осыдан 29 жыл бұрын, яғни 1986жылы Алматының бас алаңына жастар жаман оймен барған жоқ. Олар бейбіт жолмен тәуелсіздікке қол жеткізу үшін қатысқан. Енді міне, осы желтоқсан котерілісіне қатысқан ағаларымыз бен апаларымыздың арқасында ата — бабаларымыз үш ғасырға жуық уақыт бойы армандаған тәуелсіздікке қол жеткіздік
Бас алаңда ел жосқан
Жастар қаны жуған түн.
16 желтоқсан —  Тәуелсіздік туған күн!
Міне, балалар, бүгінгі таңда Қазақстан тәуелсіз мемлекет. Біздің өзіміздің туымыз, елтаңбамыз, әнұранымыз бар. Егеменді Қазақстан мемлекетіміз.
Сендер Отанымыздың ұрпақтарысыңдар. Жақсы оқып, үлгілі, тәртіпті болыңдар. Өз елі мен жеріңді көркейтіп Қазақстанның намысын қорғайтын келешек ұрпақтың ақылшысы, тірегі сендер болмақсыңдар. Ендеше мерекеге арнаған тартуларыңды ортаға сала қойындар.

Тәрбиеші: Мұз жастанып азаматтық жолында,
Тәуелсіздік туы тұрды қолында.
Жеңіп шықты, бас имеді, қасарып
Сойыл таяқ ойнаса да жолында
Желтоқсан-ау, ұмтылмайсың жүректе
Ұрпақ өсер айналатын тірекке
Егемендік тиді міне еншіме
Желтоқсаным, жеткіздің ақ тілекке.

1.Нұрғанат

Бақытым Республикам Қазақстан
Көгінде ақ көгершін, қаздар ұшқан
Соған жетпес құшағы әлемнің де
Қыс болса бір шетінде жаз ауысқан.
Отан туралы тақпақтарымызды айтайық.

2.Каусар

Отанның қасиетті тілін сүйем,
Отанның қасиетті күнін сүйем.
Отан, Отан, Отан!
Бәрінен де биік екен!
Мен оны мәңгілікке сүйіп өтем.

3.Сания

Бейбіт таңдар арайлап атады,
Туған жерді аймалайды шапағы.
Байтақ елім-ұлы Қазақстаным!
Ең бақытты балалардың Отаны.

4.Айбол

Қазақстан — азат елім,
Таңғажайып туған жерім.
Тек сен үшін мақтанамын,
Қазақстан – елім менің.
Астана арман қала,
Бағы бір жанған қала
Тұрасың жап-жас болып,
Мен үлкен болғанда да

5.Искандер

Көгінде күн нұрын төккен,
Жерінде гүл жұпар сепкен.
Неткен сұлу, неткен көркем!
Осы менің туған өлкем!

6.А.Әлихан

Отан деген – атамекен
Отан деген – туған жер.
Отан – ана, Отан – үлкен.
Қазақстан – туған ел

Тәрбиеші:

Рәміздерім елдігімнің белгісі
Білу керек баладағы ең кіші
Әнұран, Ту, Елтаң ба
Рәміздерді жатқа білсін әр кісі.
— Балалар рәміздерімізді кім атап береді?

Дұрыс айтасыңдар балалар!

7. С.Айару

Елтаңбасы елімнің,
Неткен әйбат әдемі.
Тұнығындай көңілдің,
Ортада аспан әлемі.

8.Елнар

Құт береке шаңырақ,
Орын алған ол төрден.
Қанатты қос арғымақ,
Екі жақтан көмкерген.

9.Жания

Тәуелсіздік жолында,
Талай-талай тер тамған.
Билігім өз қолымда,
Еркіндігім – Елтаңбам

10.Ерке

Мерекеге шығады,
Бүкіл халық біліп қой,
Отандастар ұғады,
Тәуелсіздік ұлы той.

11.Айгерім

Алтын дәнді даласы бар,
Ақ күмістей қаласы бар.
Неткен сұлу, неткен көркем!
Осы менің туған өлкем!

  1. Әділет

Көк аспандай тулайтын,
Желтоқсанның күні бұл.
Елім деген ұлдардың,
Елжірейтін күні бұл.

13.Нұрәли

Өзімдікі туымда,
От пен ауа суымда.
Жаса Қазақстаным,
Белді бекем буында!       

Тәрбиеші:

Кең байтақ көз жетпейтін жерім менің,
Таулы орман, жасыл жайлау көлім менің,
Бүгінде бар әлемге даңқың жеткен
Тәуелсіз Қазақстан елім менің.

Тәуелсіздік туралы тақпақтарын айтады

14.Мухаметқали

Бақыт құсы қонды ғой,
Менің туған жеріме.
Тіліміз бен дініміз,
Қайта келді еліме.

15.Нұрислам

Тәуелсіздік туымыз,
Тәуелсіздік сырымыз.
Арналады тек саған,
Ән менен күй жырымыз.

16.Н.Айару

Аялап ару ананы
Өсірген еркін баланы
Бесігін бөлеп тербеткен
Отаным Қазақстаным

17.Нұресіл

Отан менің ата-анам,
Отан досым,бауырым.
Отан өлкем,астанам,
Отан туған  ауылым.

18.Раяна

Ер еңбегі шалқып тасқан,
Ел өркендеп бақыт тапқан.
Неткен сұлу, неткен көркем!
Осы менің туған өлкем!

Тәрбиеші:

Ана тілің біліп қой,
Еркіндігің, теңдігің.
Ана тілің біліп қой,
Мақтанышың, елдігің.

Ана тілің – арың бұл,
Ұятың боп тұр бетте.
Өзге тілдің бәрін біл,
Өз тіліңді құрметте!

19.Ерхан

Теңесер көкпен төбесі
Ойының биік өресі
Емендей өзі жігерлі
Қайратты қайсар Ер осы!

Тәрбиеші: Енді міне біз тәуелсіз ел болдық.
Басқалармен терезесі тең болдық
Әрқашанда біз дайынбыз тайсалмай
Отан үшін болуға да құрбандық.

20.Алғыс

Тәуелсіздік-тірегім,
Тәуелсіздік –тілегім.
Ертеңі деп елімнің,
Дүрсілдейді жүрегім.

21.Ш.Алихан

Жасасын азат ерлік күн
Жасасын бейбіт елмен жер
Бостандық алған қазақтың
Мәртебесін көрсін ел.

Қазақстан – атамекен, құт қонған жер,
Кең дала, суы мөлдір, нұр тұнған жер
Көкорай белестері мақпал кілем
Қырлары қызғалдағы құлпырған жер.

Атамекен әні топ балаларының орындауында қабыл алыңыздар.

Тәрбиеші: Міне, балалар, бүгінгі таңда Қазақстан тәуелсіз мемлекет. Біздің өзіміздің туымыз, елтаңбамыз, әнұранымыз бар. Егеменді Қазақстан мемлекетіміз. Сендер Отанымыздың ұрпақтарысыңдар. Жақсы оқып,үлгілі, тәртіпті болыңдар. Өз елің мен жеріңді көркейтіп, қазақстанның намысын қорғайтын келешек ұрпақтың ақылшысы, тірегі сендер болмақсыңдар.

 

Сәрсенбі Гүлмарал Амангелдіқызы

Алматы облысы, Еңбекшіқазақ ауданы, Тескенсу ауылы, Жамбыл атындағы орта мектеп

«ӨЗГЕРIS» МЕНТОРЛЫҚ ОҚЫТУ БАҒДАРЛАМАСЫ ӨЗ МӘРЕСІНЕ ЖЕТТІ

0

Алматы облысы, Талғар ауданы, «Ақ Бұлақ» демалыс орнында бастау алған «ӨзгерIS»  менторлық оқыту бағдарламасы өз мәресіне жетті. Шара ҚР Мәдениет және ақпарат министрлігі, «Азаматтық бастамаларды қолдау орталығы» КЕАҚ қолдауымен «Алматы студенттер Альянсы» ұйымының ұйымдастыруымен «Ules» жобасы аясында ұйымдастырылды.

Бес күнге созылған менторлық оқыту бағдарламасында жастар тұлғалық даму, кәсіпкерлік, қаржылық сауаттылық, кәсіби бағдар беру (профориентация), медиа бағыттары бойынша, сала мамандарынан тәлім алып, білімдерін шыңдады. «ӨзгерIS» менторлық оқыту бағдарламасына республиканың түкпір-түкпірінен 100 жас қатысты. Қатысушылар арасында студент, жастар қызметкерлері, ұстаздар, кәсіпкерлер және түрлі сала мамандары болды.

Әр түрлі аймақтан келген қатысушылар бір-бірімен таныстық орнатуы үшін арнайы психологиялық тренингтен өтті. Теолог, дінтанушы, психолог Нұрлан имам Байжігітұлының «Қазақ даласындағы руханият» тақырыбындағы рухани дәрісін тыңдады.

Алматы қаласы мәслихатының VIII шақырылым депутаты, Паралимпиада спортшысы Серік Есматов бағдарламамызда қонақта болып, «Қиындықтарда қалай сынбау керек?» тақырыбында жоба қатысушыларына мотивациялық дәрісін оқыды.

Педагог-тренер, Ustart жобасының жетекшісі, «Үйренуді үйрену» курсының спикері Ескендір Бестай және  медиасарапшы, блогер, саяхатшы (57 ел) Өркен Кенжебек, сонымен қатар, журналист, оратор, дауыс және дикциямен жұмыс маманы Қаракөз Амантай,  қазақ Standup негізін салушы Нұрмахан Ахметов,      «Алтын көпір», «100 LEADER» жобаларының авторы Алмас Қылыш мырза және @zhancoffee желісінің негізін қалаушы Жанбол Нұрмұханбет мырза бағдарлама қонағы ретінде, бағдарлама қатысушыларымен кездесіп, өз тәжірибелерімен бөлісті.

Сонымен қатар қатысушылар спорттық сайыстан өтіп, шығармашылық таланттарын да паш етті. Менторлық бағдарламаның бесінші күні, дайындалған менторлар «Тұлғалық даму», «Медиа», «Қаржылық сауаттылық», «Кәсіпкерлік», «Профориентация» бағыттары бойынша жоба қорғады.

Шара соңында ментор ретінде даярланғаны үшін, оқыған бағыты бойынша арнайы сертификат табысталды. Алматы қаласында жоба қатысушыларымен «Міржақып. Оян қазақ!» кинокөрсетілімі өткізілді. Кинокөрсетілімнің қонағы ретінде, фильмнің қоюшы-режиссері Мұрат Есжан мырза шақыртылды.

Алматы студенттер Альянсы КҚ атқарушы директоры Жасұлан Бостандықұлы жоба қатысушыларын, шараның аяқталғанымен құттықтап, өзінің ізгі тілегін білдірді: «Құрметті жоба қатысушылары, бес күндік шараны өте жоғары деңгейде өткізгендеріңізді көруге болады. Бес күн ішінде, осы алған білімдеріңізді ұмытпай, әрі қарай жетілдіріп, өздеріңізден кейінгілерге үйретіп, пайдалы білім ретінде пайдаланатындарыңызға сенімім мол. Алдағы ағымдық жұмыстарыңызға сәттілік тілеймін!»

Менторлық бағдарлама қатысушылары өздерінің пікірлерімен бөлісіп, бес күндік шараның қызықты өткендігі туралы ой бөлісті.

Жоба қатысушысы Қызайбай Әлібек Қайратұлының пікірінше, ӨзгеріIS менторлық бағдарламасына келіп, көптеген білім, жаңа инсайттар алдым. Сонымен қатар, ұйымдастырушылық жағына келер болсақ, ұйымдастырушылар барлығын жоғары деңгейде ұйымдастырған, өте керемет болды, жоғары дәрежеде өтті. Кездесулерден бөлек, спорттық, интелектуалдық, спартакиадалық жарыстар ұйымдастырылды. Бес күн ішінде, тек бағыт бойынша, бір ғана спикерден  білім алған жоқпыз, қонақ ретінде, күнделікті спикерлер, өз саласында жетістікке жеткен тұлғалар келіп, біздерге тәжірибесемін бөлісіп отырды.Осының барлығын ұйымдастырған, «Алматы студенттер Альянсына» үлкен алғысымызды білдіреміз! Жастар саясатына үлес қоса берейік!

Сонымен қатар, менторлық бағдарламада белсенді болып, үздік деп танылған қатысушыларға, ҚР Мәдениет және ақпарат Вице-министрі Кочетов Евгений атынан алғыс хат табысталды. Алдағы уақытта жоба аясында дайындалған менторлар өз өңірлеріне барып, кемі 50 жасты ақпараттандыруы қажет.

 

«Алматы студенттер Альянсы» ұйымының баспасөз қызметі

Дәстүрлі республикалық «Үздік педагог» қашықтық олимпиадасы басталды

0

Үздік қазақ тілді білім сайты – Qaztest.kz онлайн олимпиада ұйымдастыру комитеті Абай атындағы ҚазҰПУ-мен жасалған меморандум аясында республикамыздағы білікті педагогтарды анықтау және оларды қолдау мақсатында VІ Республикалық «Үздік педагог» қашықтық олимпиадасын (бұдан әрі Олимпиада) өткізеді.

Олимпиадаға білім беру ұйымдарында қызмет жасайтын оқытушылар, мектеп мұғалімдері және мектепке дейінгі ұйым қызметкерлері қатыса алады. Олимпиада тапсырмалары мұғалімдер мен мектепке дейінгі ұйым қызметкерлеріне жеке-жеке дайындалады.

Олимпиада qaztest.kz сайтында өтеді.

Олимпиада екі кезеңнен ұйымдастырылады. Олимпиада 2023 жылдың 25 қыркүйек пен 21 қазан аралығында өткізіледі. Екінші кезеңге іріктеу кезеңінен 17 ұпайдан жоғары жинаған қатысушылар ғана қатыса алады. Екі кезеңді де олимпиада өткізілетін уақыт аралығында тапсыруға болады.

Қорытындысы 23 қазан күні жарияланады.

Олимпиаданың екінші кезеңінің қорытындысы бойынша жеңімпаздар мен жүлдегерлерге І, ІІ, ІІІ дәрежелі дипломдар, Үздік ұжымдарға арнайы плакетка беріледі. Республика бойынша екі кезең нәтижесін қоса алғанда ең жоғары ұпай алған қатысушылар «Үздік педагог» төсбелгісімен және 24-25 ұпай жинаған қатысушылар «Құрмет грамотасымен» марапатталады.

Олимпиада туралы толық ақпаратты +7 700 978 59 22; +7 775 998 83 87 телефондары арқылы білуіңізге болады.

 

VІ Республикалық «Үздік педагог» қашықтық олимпиадасының

ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕСІ

  1. Жалпы ереже

1.1. Qaztest.kz қашықтық олимпиадасының осы Ережесі (әрі қарай – Ереже) олимпиадаларды ұйымдастыру және өткізу тәртібін анықтайды (әрі қарай – Қашықтық олимпиада);

1.2. Қашықтық олимпиада жайлы мәліметтер және қорытынды нәтиже qaztest.kz сайтында жарияланады;

1.3. Олимпиада qaztest.kz сайтында 2023 жылдың 25 қыркүйек пен 21 қазан аралығында өткізіледі;

1.4. Олимпиадаға білім беру ұйымдарында қызмет жасайтын оқытушылар, мектеп мұғалімдері және мектепке дейінгі ұйым қызметкерлері қатыса алады;

1.5. Қашықтық олимпиадаға қатысу – ақылы,  ерікті негізде жүзеге асырылады.

1.6. Олимпиада марапаттарын үшінші тараптың қатысуымен бейресми негізде заңсыз алу жарамсыз боп танылады. qaztest.kz сайтындағы «Марапаттарды тексеру» батырмасы арқылы әрбір қатысушы өзінің марапаттарын тексере алады. 

 

  1. Республикалық олимпиаданың мақсаты мен міндеттері:

2.1. Мектеп мұғалімдерінің педагогика және тәрбие мен оқыту әдістемесі бойынша білім деңгейін тексеру;

2.2. Мектепке дейінгі ұйым қызметкерлерінің мектепке дейінгі педагогика пәні бойынша білім деңгейін тексеру;

2.3. Педагог мамандардың кәсіби біліктілігін арттыру және республикамыздың үздік білім беру саласы қызметкерлерін марапаттау.

 

  1. Республикалық олимпиаданы өткізілуі мен тәртібі:

 3.1. Олимпиада екі кезеңнен, әр кезең 25 сұрақтан, барлығы 50 сұрақтан тұрады.

3.2. Екінші кезеңге іріктеу кезеңінен 17 ұпайдан жоғары жинаған қатысушылар ғана қатыса алады. Екі кезеңді де олимпиада өткізілетін уақыт аралығында тапсыруға болады.

3.3. Әрбір тапсырманың бір ғана дұрыс жауабы бар және тест нұсқалары екінші рет қайталанбайды;

3.4. Қатысушы ең көбі 3 рет тест тапсыра алады. Ең жоғарғы нәтижесі есепке алынады;

3.5. Тестілеуден өту үшін қатысушыға 50 минут уақыт беріледі. Уақыт біткеннен кейін автоматты түрде тестілеу аяқталады және тестілеу нәтижесі экран бетіне шығарылады;

3.6. Олимпиадаға төлем жасағаннан кейін ғана қатысу мүмкіндігі ашылады;

3.7. Қатысушылардың марапаттары автоматты түрде электронды почтасына жіберіледі және жеке кабинетіндегі «Сертификат-Диплом» бөлімінде сақталады.

 

  1. Олимпиада қатысушыларына қойылатын талаптар:

4.1. Қатысушы ешкімнің көмегінсіз тапсырмаларды өзі орындауы тиіс;

4.2. Қатысушының атынан өзге біреудің қатысқандығы құрылғының IP адресі арқылы анықталады. Расталған жағдайда қатысушының нәтижесі толықтай жойылады;

4.3. Олимпиада барысында кері батырмасын басуға және басқа бетке ауысуға болмайды;

4.4. Тестілеу парақшасын жауып алған жағдайда тестілеуге берілген уақыт ішінде «Менің нәтижелерім» бөлімінде «тестті жалғастыру» батырмасын басу арқылы қайта жалғастыру мүмкіндігі қарастырылған;

4.5. Уақытында енгізілмеген тапсырмалар үшін төлемдер қайтарылмайды;

4.6. Берілген сұрақтарды белгілемей алдыға және кейін шегінуге болмайды;

4.7. Тестке қатысу жеке немесе координатордың ұйымдастыруымен жүзеге асады;

4.8. Координатор өзінің жеке парақшасы арқылы бір немесе бірнеше адамды қатыстыра алады (бір ұжымнан ғана қатыстыруы тиіс);

4.9. Тест нәтижелері қайта қарауға жатпайды және аппеляциялық комиссия құрылмайды;

4.10. Олимпиадаға байланысты сұрақтар qaztest.kz@mail.ru почтасына қабылданады.

 

ОЛИМПИАДАҒА ҚАТЫСТЫ ҚОСЫМША АҚПАРАТТАР

Олимпиадаға қатысу бағасы: бір реттік тест 600 теңге, екі реттік мүмкіндік – 1000 теңге. Толық ақпарат сайтта жаңалықтар бөлімінде жарияланады.

ОЛИМПИАДАНЫҢ МАРАПАТТАУ РӘСІМІ

Олимпиаданың іріктеу кезеңінің қорытындысы негізінде 17 ұпайдан жоғары ұпай алған қатысушылар екінші кезеңге жолдама алады, ал екінші кезең нәтижесі бойынша І, ІІ, ІІІ дәрежелі дипломдар беріледі.

Орын ұпайлары:

І орын – 25-23 ұпай

ІІ орын – 22-20 ұпай

ІІІ орын – 19-17 ұпай

Қатысушылардың марапаттары олимпиада барысында жеке парақшасында сақталады және электронды түрде почтасына жіберіледі.

Республика бойынша екі кезең нәтижесін қоса алғанда ең жоғары ұпай алған қатысушылар «Үздік педагог» төсбелгісімен және 24-25 ұпай жинаған қатысушылар «Құрмет грамотасымен» марапатталады.

Қорытынды нәтиже, яғни төсбелгі иегерлері сайтта 2023 жылдың 23 қазан күні жарияланады.

Ескерту! Қатысушылардың жинаған ұпайы тең болған жағдайда тесттен өткен уақыты есепке алынады. Қатысушылардың нәтижесі IP адресі арқылы тексеріліп, басқа адам өткізгені анықталса, нәтиже жойылады. Ұйымдастырушылар комитеті тест нәтижесі бойынша қорытынды жариялайды.

 

Онлайн олимпиадалардың жаңа маусымы басталды

1

ҚР Тұңғыш Президенті қоры сыйлығының иегері, үздік қазақ тілді білім сайты – Qaztest.kz онлайн олимпиада ұйымдастыру комитеті республикамыздағы үздік педагогтарды, үздік мектепке дейінгі ұйым қызметкерлері мен озат оқушыларды анықтау және оларды қолдау мақсатында Республикалық қашықтық олимпиадаларын (бұдан әрі Олимпиада) өткізеді.

Олимпиадаға жалпы білім беретін мектептерде қызмет ететін мұғалімдер, мектеп оқушылары және мектепке дейінгі ұйым қызметкерлері қатыса алады. Аталмыш олимпиадалардың тапсырмалары кәсіби мамандармен жоғары деңгейде әзірленген. Оқушылар мен мұғалімдердің білімдерін шыңдап, пайдалы білім алатындығына сеніміміз мол. Пәндік олимпиадалардың жалпы ережесі 1-қосымшада, олимпиада пәндерінің тізімі 2-қосымшада берілген.

Олимпиада qaztest.kz сайтында өтеді.

Олимпиада бір кезеңнен ұйымдастырылады. Олимпиада өткізілетін мерзімі: 2023 жылдың 18 қыркүйегінен 25 желтоқсан аралығы.

Олимпиада қорытындысы автоматты түрде шығарылып, жоғары нәтиже көрсеткен қатысушылар жүлделі орындармен марапатталады. Олимпиада жеңімпаздары мен жүлдегерлеріне І, ІІ, ІІІ дәрежелі дипломдар беріледі. Олимпиада қорытындысы бойынша 24-25 ұпай алған қатысушылар: мұғалімдер – «Құрмет грамотасымен», оқушылар – «Үздік оқушы» дипломымен марапатталады.

Олимпиада туралы толық ақпаратты +7 700 978 59 22; +7 775 998 83 87 телефондары арқылы білуіңізге болады.

 

Республикалық қашықтық олимпиадаларының

ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕСІ

  1. Жалпы ереже

1.1. Qaztest.kz қашықтық олимпиадаларының осы Ережесі (әрі қарай – Ереже) олимпиадаларды ұйымдастыру және өткізу тәртібін анықтайды (әрі қарай – Қашықтық олимпиада);

1.2. Қашықтық олимпиадалары жайлы барлық ақпараттар qaztest.kz сайтында жарияланады;

1.3. Олимпиадалар qaztest.kz сайтында 2023 жылдың 18 қыркүйегінен 25 желтоқсан аралығындаонлайн өткізіледі;

1.4. Олимпиадаға жалпы білім беретін мектептерде қызмет ететін мұғалімдер, мектеп оқушылары және мектепке дейінгі ұйым қызметкерлері қатыса алады;

1.5. Тапсырмалар Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университетінің білікті мамандары арқылы дайындалып, ұйымдастырушылармен бекітіледі;

1.6. Қашықтық олимпиадаға қатысу – ақылы, ерікті негізде жүзеге асырылады.

1.7. Олимпиада марапаттарын үшінші тараптың қатысуымен бейресми негізде заңсыз алу жарамсыз боп танылады. qaztest.kz сайтындағы «Марапаттарды тексеру» батырмасы арқылы әрбір қатысушы өзінің марапаттарын тексере алады.

  1. Республикалық қашықтық олимпиадаларының мақсаты мен міндеттері:

2.1. Педагогтар мен мектепке дейінгі ұйым қызметкерлерінің кәсіби біліктілігін арттыру;

2.2. Дарынды оқушыларды зияткерлік олимпиадаға қатыстыруға ынталандыру және оларға қолдау көрсету;

2.3. Республикамыздағы үздік педагогтар мен үздік мектепке дейінгі ұйым қызметкерлерін және озат оқушыларды марапаттау.

  1. Республикалық олимпиаданы өткізілуі мен тәртібі:

3.1. Олимпиада 1 кезеңнен, барлығы 25 сұрақтан тұрады;

3.2. Әрбір тапсырманың бір ғана дұрыс жауабы бар және тест нұсқалары екінші рет қайталанбайды;

3.3. Қатысушы ең көбі 3 рет тест тапсыра алады. Ең жоғарғы нәтижесі есепке алынады;

3.4. Тестілеу уақыты біткеннен кейін автоматты түрде аяқталады;

3.5. Олимпиадаға төлем жасағаннан кейін ғана қатысу мүмкіндігі ашылады;

3.6. Тестілеудің нәтижесін қатысушы тестті орындағаннан кейін бірден біле алады;

3.7. Қатысушылардың марапаттары автоматты түрде электронды почтасына жіберіледі және жеке кабинетіндегі «Сертификат-Диплом» бөлімінде сақталады.

  1. Олимпиада қатысушыларына қойылатын талаптар:

4.1. Қатысушы ешкімнің көмегінсіз тапсырмаларды өзі орындауы тиіс;

4.2. Қатысушының атынан өзге біреудің қатысқандығы құрылғының IP адресі арқылы анықталады. Расталған жағдайда қатысушының нәтижесі толықтай жойылады;

4.3. Олимпиада барысында кері батырмасын басуға және басқа бетке ауысуға болмайды;

4.4. Тестілеу парақшасын жауып алған жағдайда тестілеуге берілген уақыт ішінде «Менің нәтижелерім» бөлімінде «тестті жалғастыру» батырмасын басу арқылы қайта жалғастыру мүмкіндігі қарастырылған;

4.5. Уақытында енгізілмеген тапсырмалар үшін төлемдер қайтарылмайды;

4.6. Берілген сұрақтарды белгілемей алдыға және кейін шегінуге болмайды;

4.7. Тестке қатысу жеке немесе координатордың ұйымдастыруымен жүзеге асады;

4.8. Координатор өзінің жеке парақшасы арқылы бір немесе бірнеше адамды қатыстыра алады (бір ұжымнан ғана қатыстыруы тиіс);

4.9. Тест нәтижелері қайта қарауға жатпайды және аппеляциялық комиссия құрылмайды;

4.10. Олимпиадаға байланысты сұрақтар qaztest.kz@mail.ru почтасына қабылданады.

 

ОЛИМПИАДАҒА ҚАТЫСТЫ ҚОСЫМША АҚПАРАТТАР 

Олимпиадаға қатысу бағасы:

Оқушыларға: бір реттік тест 500 теңге, екі реттік мүмкіндік – 900 теңге.

Мұғалімдерге: бір реттік тест – 600 теңге, екі реттік мүмкіндік – 1000 теңге.

Толық ақпарат сайтта жаңалықтар бөлімінде жарияланады.

 

ОЛИМПИАДАНЫҢ МАРАПАТТАУ РӘСІМІ

Олимпиада қорытындысы бойынша 17 ұпайдан жоғары ұпай алған қатысушылар жүлделі орындармен марапатталады. Олимпиада жеңімпаздары мен жүлдегерлеріне  І, ІІ, ІІІ дәрежелі дипломдар беріледі.

Орын ұпайлары:

І орын – 25-23 ұпай

ІІ орын – 22-20 ұпай

ІІІ орын – 19-17 ұпай

Қатысушылардың марапаттары олимпиада барысында парақшасында сақталады және электронды түрде почтасына жіберіледі. Олимпиада қорытындысы бойынша 24-25 ұпай алған қатысушылар: мұғалімдер – «Құрмет грамотасымен», оқушылар – «Үздік оқушы» дипломымен марапатталады.

 

ТӨЛЕМ ЖАСАУ ТУРАЛЫ АҚПАРАТ

Төлемдер Kaspi.kz қосымшасы (Платежи – qaztest.kz), QIWI терминалдары арқылы  (Білім беру қызметтері → qaztest.kz → e-mail немесе ID нөмір) және кез келген банк картасымен интернет банкинг арқылы онлайн жүзеге асырылады. Төлем жасағаннан кейін қатысушы парақшасына кіріп, «Сатып алу» батырмасын басу арқылы тестті сатып алады.  Төлем жасау туралы түсіндірме сайттың «Бейне нұсқау» бөлімінде көрсетілген.

Егер қатысушылар саны көп болса, барлық қатысушыларды бір жауапты маман «Координатор»болып, барлығын жеке парақшасында тіркеп, ұйымдастыра алады. Толық нұсқаулық «Видеонұсқау» бөлімінде көрсетілген.

Жұмыс уақытында онлайн чатқа және qaztest.kz@mail.ru почтасына хат жазу арқылы жылдам жауап аласыз.

Жұмыс уақыты: таңертеңгі 9:00-ден 18:00-ге дейін. Түскі үзіліс 13:00-ден 14:00-ге дейін.

Түскі үзіліс уақытында және жұмыс уақыты аяқталған соң телефонға және эл.почтаға жауап берілмейді.

Қосымша ақпарат алу телефоны: +7 700 978 59 22, +7 775 998 83 87

 

Мұғалімдер мен оқушыларға арналған республикалық қашықтық олимпиадаларының кестесі

Бастауыш сынып мұғалімдеріне арналған

Олимпиада атауы Өткізілетін мерзімі Тестілеу уақыты (минут)
Қазақ тілі 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Математика 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Дүниетану 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Жаратылыстану 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
«Бастауыш білім беру педагогикасы» олимпиадасы 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50

 

Жоғары сынып мұғалімдеріне арналған

Олимпиада атауы Өткізілетін мерзімі Тестілеу уақыты (минут)
Қазақ тілі 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Қазақ  әдебиеті 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Ағылшын тілі 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Орыс тілі 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Орыс әдебиеті 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Биология 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
География 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Математика 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 90
Химия 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 90
Физика 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 90
Информатика 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 90
Қазақстан тарихы 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Дүниежүзі тарихы 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Құқық негіздері 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Музыка 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Психология 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50

 

Мектепке дейінгі ұйым қызметкерлеріне арналған

Олимпиада атауы Өткізілетін мерзімі Тестілеу уақыты (минут)
«Мектепке дейінгі педагогика»олимпиадасы 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50

 

Бастауыш сынып оқушыларына арналған (2-4 сыныптар)

 

Олимпиада атауы Өткізілетін мерзімі Тестілеу уақыты (минут)
Қазақ тілі 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Математика 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Дүниетану 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Жаратылыстану 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50

 

Жоғары сынып оқушыларына арналған (5-11 сыныптар)

Олимпиада атауы Өткізілетін мерзімі Тестілеу уақыты (минут)
Қазақ тілі мен әдебиеті

(5-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Қазақстан тарихы

(5-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Ағылшын тілі

(5-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Орыс тілі

(5-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Биология

(7-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
География

(6-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Математика

(5-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 90
Физика

(7-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 90

 

ҰБТ-2024. Қандай жаңалықтар енді?

0
2024 жылғы түлектер үшін ҰБТ-ға біршама өзгерістер енді. Негізгі өзгерістерге шолу жасайық. 
Таңдау пәндерінде енді 45 емес 50 балл. 5 сұраққа артты. Тапсырмалар сәйкестікті анықтауға беріледі.
Оқу сауаттылығы мен Математикалық сауаттылық 5 балға кеміді. Яғни әрқайсынан 10 балл.

Шығармашылық таңдайтындар математикалық сауаттылықты да тапсырады.
Сонда шығармашылыта
Оқу сауаттылығы — 10 балл
Қазақстан тарихы — 20 балл
Математикалық сауаттылық 10 балл.

Математика-информатика таңдайтындарға біршама мамандықтар қосылды.
«B059 – Коммуникациялар және коммуникациялық технологиялар», «B055 – Математика және статистика», «B063 – Электротехника және автоматтандыру»
Бұлар бұрын физ-математика комбинациясында болған.
Одан бөлек бұрын 4 сағат берілсе, қазір 3 сағат 30 минут өзгерді.
Жалпы 140 балдық жүйе өзгермеді.

Jennie Kim: кәріс айдолының Голливудтық дебюты

0
Jennie Kim: кәріс айдолының Голливудтық дебюты

Jennie Kim: кәріс айдолының Голливудтық дебюты

Jennie Kim-әлемге аты танымал Blackpink қыздар тобының мэмбері, бас рэпер және вокалист. K-pop артист Дженни Ким айдол ретінде 2016 жылы «YG entertainment» компаниясында дебют алған болатын. Бүгінде арада 7 жыл өте Дженни Голливуд сахнасында алғаш рет актриса ретінде дебют жасайды деп күтіледі.

Еске түсіре кетсек, осыдан бір жыл бұрын, The Weekend- америкалық поп жұлдыздың продюсерлігімен түсірілетін “The idol» сериалына k-pop жұлдызы Дженни түседі деген сыбыстар тараған. Араға уақыт сала, 2022 жылдың 18-ші шілдесінде HBO телеканалы әншінің сериалдағы рөлін растады. Өткен жылдың жаз мезгілінен бастап жұлдыздың жанкүйерлері әншінің актрисалық дебютын асыға күтуде. Соңғы жаңалықтарға сәйкес, Дженни Ким актрисалық дебютын “Festival International du film de Cannas» 76-шы халықаралық кинофестивалінде 22 мамыр күні жасады. Әнші “The idol» сериалдарының өзге жұлдыздарымен және атақты Джонни Депптің қызы Лили Роуз Депп бірге қызыл кілемнен өтті. Сериалдың алғашқы көрсетілімдері HBO телеканалында 4 маусымнан басталады деп жоспарлануда.

Дженни Канн кинофестивалінде

Әншінің актрисалық дебюты әлемнің түкпір-түкпірінен адамдарды қызықтырды. Сериалдың басты кейіпкерлері The Weekend пен Lili Rose Depp -тен аса түскен Jennie бүгінде статистика бойынша “жанкүйерлер асыға күтетін» жұлдыздар арасында бірінші орынды иеленді. Кореялық артистің Голливуд сахнасындағы рөлі үлкен жаңалықтар тудырып үлгерді. Rolling stone журналының ақпараттарына сәйкес түсірілім тобының мүшелері әншінің экрандық уақыты аз минуттарды құрайтынын хабарлайды.

Мұндай жаңалық көрермендердің наразылығын тудырды. Әншіні түсірілім алаңында энтузиазмі үшін мақтаған сериалдың режиссері Sam Levinson-ның бұл әрекеті қызу талқылануға түсті. Үлкен қызығушылықпен күткен фанаттар, әнші лайықты экрандық уақыт алады деп күтеді.

Дженни Канн фестивалінің фотосессиясында

Омар Ақбота

Абай атындағы Республикалық мамандандырылған дарынды балаларға арналған қазақ тілі мен әдебиетін тереңдете оқытатын мектеп-интернаттың 11сынып оқушысы

 

Ozattar – Қазақстан білім саласы үздіктерінің энциклопедиясына қабылдау басталды

0

«Ozattar энциклопедиясы» мекемесі республикамыздағы білім саласының дамуына зор үлес қосып жүрген педагогтар мен дарынды оқушылардың есімдерін жинап, баспа өнімі ретінде жинақтау мақсатында Ozattar – Қазақстан білім саласы үздіктерінің  энциклопедиясын (бұдан әрі энциклопедия)жариялайды.  Энциклопедияның бірінші, екінші үшінші және бесінші басылымы 2018-2019, 2020-2021, 2021-2022, 2022-2023 жылдары А4 форматта, түрлі түсті, алтын түстес өрнекпен өрнектелген қалың мұқабада жарық көрді. Энциклопедияға республикамыздағы білім беру ұйымдарынан үздік деп танылған 6000-ға жуық білім саласының озаттары енгізілді.

Энциклопедияға өтініш беруші мамандардың педагогикалық еңбек өтілі 3 жылдан кем болмауы тиіс. Энциклопедияға халықаралық стандартты ISBN нөмері беріліп, ұлттық кітап палатасына тіркеледі.Өтінімдерді қабылдау жұмыстары үшін ақылдастар алқасы құрылады.

Қабылдау мерзімі: 2023 жылдың 24 наурыз 15 мамыр аралығы. Өтінімдер ozattar.kz@mail.ruпочтасына қабылданады.

Ozattar.kz – Қазақстан білімділерінің энциклопедия сайты – 2017 жылы «Жылдың сапалы инновациялық жобасы» халықаралық байқауының жеңімпазы. 2019 жылы ҚР Тұңғыш Президенті қорының «Ең үздік білім сайты» аталымының жеңімпазы атанды (2-қосымша).

Толық ақпаратты +7 708 440 76 93; +7 700 600 63 04 телефондары арқылы білуіңізге болады.

 

Ozattar – Қазақстан білім саласы үздіктерінің энциклопедиясы жобасының ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕСІ

  1. Жалпы ереже
    • Ozattar – Қазақстан білім саласы үздіктерінің энциклопедиясының осы ережесі (әрі қарай – Ереже) құжаттар қабылдау және ұйымдастыру тәртібін анықтайды (әрі қарай – энциклопедия);
    • Энциклопедияға ЖОО оқытушылары мен студенттері, жалпы білім беретін мектеп мұғалімдері мен оқушылары, мектепке дейінгі білім беру ұйымдарының қызметкерлері енгізіледі;
    • Энциклопедияға халықаралық стандартты ISBN нөмері беріліп, ұлттық кітап палатасына тіркеледі
    • Педагогтар мен оқушылар Ozattar.kz сайтына тіркеліп, тегін онлайн портфолио жинақтай алады;
    • Энциклопедия А4 форматта, түрлі түсті, алтын түстес өрнекпен өрнектелген қалың мұқабада жарық көреді;
    • Энциклопедия жайлы қосымша мәліметтер және толық ақпараттар kz және martebe.kzреспубликалық білім сайттарында жарияланады;
    • Энциклопедияға қабылдау 2023 жылдың 24 наурыз 15 мамыр аралығында жүргізіледі;
    • Энциклопедия шығаруда арнайы ақылдастар алқасы құрылады. Ақылдастар алқасы құрамына білім саласына еңбегі сіңген педагогтар кіреді;
    • Баспа өнімін алу – ақылы,  қатысу ерікті негізде жүзеге асырылады.
  1. Баспа өнімін шығарудың мақсаты мен міндеттері:
    • Мемлекет басшысы қабылдаған «Педагог мәртебесі» туралы заң жобасының жүзеге асырылуына үлес қосу;
    • Білім саласы қызметкерлері мен дарынды оқушы жастардың есімін баспа және бұқаралық ақпарат құралдарында насихаттау;
    • Республикамыздағы білім беру саласы үздіктерінің есімі жинақталған сапалы баспа өнімін жинақтап шығару.
  1. Энциклопедияға құжаттар қабылдау тәртібі мен өткізілуі:
    • Құжаттар электронды форматта ozattar.kz@mail.ru электронды почтасы арқылы қабылданады;
    • Өтініш пен құжаттар қазақ және орыс тілінде қабылданады және кітап мемлекеттік тілде жарық көреді;
    • Өтініштер толық қаралып, сараптаудан өткізіледі және кері қайтарылмайды;
    • Талапқа сай жіберілмеген және мерзімінен кеш жолданған материалдар қабылданбайды.
  1. Энциклопедияға құжат тапсырушылар үшін қойылатын талаптар:
    • Өтініш берушілердің педагогикалық еңбек өтілі 3 жылдан кем болмауы тиіс;
    • Өтініш берушінің облыстық, республикалық, халықаралық деңгейдегі байқаулардан алған жетістіктерінің жалпы саны 5-тен кем болмауы керек;
    • Құжаттар мекеме басшысының ұсынуымен немесе жеке қатысушылардың өтініші арқылы қабылданады;
    • Өтініш құжаттары мен төлем жарнасы бір файлда жіберілуі тиіс;
    • Қатысушылардың суреті 3*4 форматта классикалық киім үлгісінде сапалы, анық болу керек (селфи, анық емес, алыстан түсірілген суреттер қабылданбайды)
    • Энциклопедия жинақтау барысында талаптарға сай келмеген өтініштер жарамсыз деп танылып, төлем жарнасы кері қайтарылады;
    • Энциклопедияға байланысты туындаған сұрақтар kz@mail.ru почтасына қабылданады.

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ЖАЙЛЫ ҚОСЫМША АҚПАРАТТАР

Өтініште келесі мәліметтер болуы тиіс:

  1. Өтініш берушінің толық аты-жөні;

(Құжат бойынша толық аты-жөні қатесіз болу міндетті)

  1. Қызмет атқаратын немесе білім алатын мекемесінің толық атауы

(Облыс, аудан, қала, ауыл, мекеме атауы толық жазылу міндетті);

  1. Жазбаша түрде соңғы 5 жылдағы жетістіктері

(облыстық, республикалық, халықаралық деңгейдегі рет-ретімен жазылуы міндетті);

  1. Классикалық киім үлгісінде сапалы 3х4 суреттің электронды нұсқасы файлдың ішінде 3*4 JPEG форматта сапалы, анық болу керек.

(селфи, анық емес, алыстан түсірілген суреттер қабылданбайды);

  1. Кітап жеткізілетін мекен-жайы, облыс, аудан, ауыл, көшесі, индекс, телефон нөмірі; (Міндетті)
  2. Электронды почтасы мен байланыс нөмірі; (Міндетті)
  3. Мәліметтер Word форматында Times New Roman 14 қаріп түрімен жіберілуі тиіс (Файлдағы символдар саны 1500, сөз саны 200-ден аспауы қажет). (Міндетті).

Маңызды! Құжаттарды бір папкаға жинақтап, папка атауын қатысушының толық аты-жөнімен (файл, сурет, төлем квитанция атауы) сақтап, жіберуіңіз шарт. Бұл жинақтау барысында сіздің өтінішіңіздің дұрыс қаралуына әсер етеді.

2018, 2020, 2021, 2022 жылдары жарық көрген энциклопедиялар мұқабалары         

Энциклопедияны алу құны: педегог қызметкерлермен оқушыларға –  10 000  KZT (он мың теңге). Егер бір ұжымнан 5 адамнан артық қатысса жеткізілуі тегін.              5 адамға дейін қосымша 2000 тг (жеткізілу құны) төлем жасайды.

 

МАРАПАТТАУ РӘСІМІ

Энциклопедияға енген педагог мамандарға «Құрмет грамотасы», студент, оқушы жастарға«Мақтау қағазы» беріледі. Жинаққа бір мекемеден 10 адамнан көп өтінім берілсе, ұйымдастырушылар аталмыш мекемеге «Үздік ұжым» номинациясын (арнайы плакетка) тағайындайды. Егер 20 адам қатыстырса ұйымдастырушы педагогтың кітабы тегін шығарылып «Үздік ұжым» номинациясы бірге беріледі. Марапаттар кітаптармен бірге өтінімде көрсетілген мекен-жайға қабылдау аяқталғаннан кейін 30 жұмыс күнінен кешіктірілмей жеткізіледі.

ТӨЛЕМ ЖАРНАСЫН ТӨЛЕУ ЖОЛДАРЫ

Біздің реквизиттер:

 

TOO «Энциклопедия Ozattar»

БИН: 200240013733

KZ03722S000010344838

Банк атауы: АО «Kaspi Bank»

БИК: CASPKZKA

Кбе 17 Кнп 859

Төлем мақсаты: «Ozattar» энциклопедиясына ену үшін (Для участия в энциклопедии «Ozattar» согласно письму от 20 марта 2023 года).

 

  1. Төлем жарнасын kaspi.kz қосымшасы арқылы төлеу. Ол үшін kaspi.kz-ке кіріп «Образование» – «Школы и Курсы» бөліміндегі «Энциклопедия Ozattar» атты батырманы басып, қажетті ақпараттарды толтырып төлем жасай аласыз.
  2. Немесе менеджерге хабарласып KaspiPay арқылы номеріңізге төлемді жіберте аласыз.
  3. Жоғарыдағы реквизитпен кез-келген банк бөлімшелері немесе Қазпочта арқылы жоғарыдағы реквизит арқылы төлем жіберуге болады.

 

«Ozattar» энциклопедиясына қатысты барлық сауалдарға жауапты келесі телефон нөмірі арқылы біле аласыз: +7 708 440 76 93; +7 700 600 63 04

Мәриям Хакімжанова поэзиясындағы аналар тақырыбы

0
Jennie Kim: кәріс айдолының Голливудтық дебюты

Мәриям Хакімжанова поэзиясындағы аналар тақырыбы

Аңдатпа: қазақ халқының қастерлі ұғымдарының арасында «ана» сөзі ерекше құрметке ие. Кез келген адамның ішкі әлемінде сол бір жанға деген сарқылмас сағыныш пен үнемі балалығын аңсайтын кезі болатыны анық. Ештеңеден хабарсыз, күйбең тіршіліктің түйткілдері көңілді жабырқатпайтын сол бір шаққа ананың махаббаты қосылып, қайталанбас күннің келбетін жасай түсетіндей. Соның әсерінен болар, қарапайым жанның жүрек түкпірінде бұл образбен байланысты тәтті естелікті үнсіздікпен сақтаса, қолына қалам алып, шеберлікке ие жандардың дуалы ауызында даналы кейіп ретінде жырланары хақ.

Сол сияқты Мариям Хакімжанованың шығармашылығы да осы аталмыш бейненің сырын шертуге талпынғаны сезіледі. Бұл ақынның ерекшелігі тек қана ойына оралғанда бір жыр жазу емес, түгелдей шығармашылығында «ана» тақырыбына басымдық беруінде. Бірақ, тоғысқан аналардың әлемі тек қана өз анасымен шектелмейді, барша қазақ еліне еңбегі сіңген, келер ұрпақтың тағзым етер құрметіне айналар жандарды жырлауды мақсат еткендей.

Түйін сөздер: Мариям Хакімжанова, Ана, жыр, әйел болмысы, ұлттық құндылық.

Аннотация: среди почитаемых понятий казахского народа слово «ана » пользуется особым уважением. Очевидно, что у любого человека во внутреннем мире есть неиссякаемая тоска по одной и той же душе и постоянная тоска по детству. В этот момент, когда не было ни малейшего намека на то, что проблемы жизни не могут не радовать, добавилась материнская любовь, которая могла создать неповторимый облик дня. В то же время, если в сердцах простолюдинов в тишине сохранилось сладкое воспоминание, связанное с этим образом, то, взяв в руки перо, в качестве мудрого образа в устах людей, обладающих мастерством, жырланары даққа. Так же чувствуется, что творчество Мариям Хакимжановой стремится запечатлеть этот образ. Эта особенность поэта заключается не только в том, что, возвращаясь к размышлениям, он отдает приоритет теме «ана» в своем творчестве. Но мир сопредельных матерей не ограничивается своей матерью, он направлен на то, чтобы воспеть всех людей, заслуженных казахов и почитаемых в честь следующего поколения.

Ключевые слова: Мариям Хакимжанова, мать, поэма, женское существо, национальные ценности.

Abstract: among the revered concepts of the Kazakh people, the word «ana» enjoys special respect. It is obvious that every person in the inner world has an inexhaustible longing for the same soul and a constant longing for childhood. At this moment, when there was not the slightest hint that the problems of life could not but please, maternal love was added, which could create a unique look of the day. At the same time, if a sweet memory associated with this image has been preserved in the hearts of commoners in silence, then, taking up a pen, as a wise image in the mouths of people with skill, zhyrlanary daka.

It is also felt that the work of Mariam Khakimzhanova seeks to capture this image. This peculiarity of the poet is not only that, returning to reflection, he gives priority to the theme of «ana» in his work. But the world of neighboring mothers is not limited to their mother, it is aimed at praising all people, honored Kazakhs and revered in honor of.

Keywords: Mariam Khakimzhanova, mother, poem, female being, national values.

Ақын болған жанның жүрегінен шығар тебіреністі жырына, жазушының қаламында тербетілер сырына айналатын, ең қадірлі де қасиетті тақырып, ол — Ана.

Әр қоғамның, сол заманда өмір сүрген адамның өзіндік үні, айтар оқиғасы бөлек. Саясат, тұлғалардың тайталасы турасында, тарихтың азабы мен ажары хақында әр ақынның өзіндік қолтаңбасы, бөлекше жеткізер ойы болды. Олар бір бірімен тақырып жағынан үндескенімен, идеясы мен стилі, түйіні мен түйткілі өзгеше сарында жалғасқаны белгілі. Дегенмен, шығарма тудыра алатын шеберлікке ие жандардың бәрінің жырына айналған, сонымен қатар тек қана жақсылығын ашуға ұмтылатын, ең асыл сөздерін арнайтын бір ғана образы бар болатын.

Оны туындыға қосқан әр автордың жүрегінде сағыныш, көзінде жас, ойында өткеннің естелігі, қаламында шындық болатыны анық. Жүректің түбіне терең бойлап, жанды толқытып, шабытты шарықтатын, ақынның ғана емес, адам болып жаратылған кез келген пенденің мәңгілік сағынышына айналатын кейіп, ол – Ана образы.

Өзінің нәзік жүрегімен сол бейненің күйін ұғып, үйінің ғана емес, қазақтың жалпы аналарына жыр арнай білген, тарих пен тағылымды бірлестірген Мәриям Хакімжанова өлеңдері — өмірлік өнегедей.

Соны ішінде «Ана сыры» атты шығармасы — қазақтың тілін домбыра үнімен жеткізуші Дина Нұрпейісоваға арналған:
Дүние ұзақ сапар, бір кең сарай,
Адамзат алуан-алуан келген талай[11], — деп басталатын шумағынан –ақ, өмірдің өзіне тән ауыртпалығын арқалаған өкілінің ғұмырын қозғай түскені сезіледі. Бірақ, сырды шертуде, өзгеше әдісті таңдады. Бұл өлеңде әйел затының қазақи болмысы, еліміздің ұлттық қастерлі дүниесі, домбыра, балаларына өсиет ретінде жеткізіліп жатқан өнер, сонымен қатар, сол күйдің ішіне жасырылған қазақ қызының кешкен тағдыры да баяндалған.
Шегінен домбыраның сорғалаған,
Отырды үйдің іші күйге балқып[11].
Жалпы, ақын, жазушылар, мәдениетті жеткізуші тұлғалар тобы. Сол себепті де, әр шумағында оқыған оқырманның жетесіне белгілі бір тақырыпты ғана емес, сонымен қатар тіліміз бен дінімізге сай, ұлттық құндылығымызды тоғыстыра алуы — сол автордың сипаты.
Казақ қызының азабы бір кездегі,
Күй сазынан елестеп көрінеді[11], — дей келе бір ғана жанның өмір тарихына емес, бүкіл қазақ қызының жан тебіренісін қоса жырлап өткендей.
Кимешектің етегін серпіп тастап,
Қомданғаңдай канатын қыран бүркіт.
Сұлу күй сорғалаған сылаң кағып[12].

Ұлттық құндылықтың ішінде ұлттық болмысты айшықтайтын киіміміздің де болуы, біздің өзгеден айырмамызды көрсете алатын ұлттық кодымыз. Бұл өлеңде «Ананың» жан тебіренісін жеткізіп қана қоймай, оның сыртқы кейпін де сөз ете өтуі, жалпы келешек оқыған ұрпақтың ойына өткен аналар бойындағы ерекшелікті сезіндіре түскендей. Бір ғана қазақ қызына арнаған «Ана сыры» өлеңінде, жалпы ұлттық ерекше таным мен табиғат бірлесе жырланып отыр.
Аталмыш образды одан әрі жалғай түсетін туындысы: «Апама».

Әлпештеген, аялаған,- деп бастау арқылы, апасына деген махаббатымен қоса, балалық көңілмен сезе алған тұсына басымдық беруді қалағандай.
Көкірегіңді жастанып ап,
Талдырушы ем қолыңды мен[24], — деу арқылы мұздай бесік таянып, одан өссе беліне байлап, ешқашан баласынан шаршай алмайтын бір ғана жанның сипатын аша алды. Сонымен қатар, кішіліктен кісілікке аяқ басса да, анасының
«қалқам, шырақ» , «көңіл хошым, көз нұрым» деп еркелете үн қатқанын аңсайтын жанның қатары көп екені де айдан анық.

Тәттің болса таңдайыма
Тосушы едін, өзің татпай.
Қиындықтың қандайына
Төзуші едің, кірпік қақпай[24]
Аналар болмысына тән кейіптің бірі де осы болар. Өзі аш болсада арманы баласын тойдыру, өзі азаптанса да баласына бақыт сыйлаудың жолын іздеу. Тоғыз ай он күн көтерген жүрек тұсындағы шаранасы, кейінде өмірлік сол жұмыр етінің уайымына айналатыны да ақиқат. Бұл сезімнің барлығы тек сол жандардың ғана сезіне алатын қасиеті.
Бақыт берген ұлы адамды,
Барлық әлем қадір тұтад[1,24], — деп тәмамдалу арқылы «Ананың» абыройы тек бала алдында ғана емес, бүкіл әлем үшін айбынды болуын тілей түскендей.

Мәриям Хакімжанованың «Аналар» туралы өлеңдері бұлармен ғана шектелмейді. Ана мейірімі, Ана махаббаты, Ана жүрегі, Ана көктемі атты шығармалары да бар. Және осы атпен өлеңдер жинағы да шыққаны белгілі.

Өзгені ұлықтау өзіңді сүюден басталатын болса, құрмет ұғымын сезіну анадан басталатын сыңайлы. Ананың қадіріне жете алған адам ғана, басқаға мейіріммен қарай алады. Сонымен қатар аяулы жандардың өткен ғұмырындағы қиындық пен машақатты сезіндіре алуы арқылы, болашақ оқырманның жүрегіне кешегі аналар кейпіне деген құрмет пен тағзымды сезіндіре түсетіндей.

Барша жаратылыстың ішіндегі ең қасиетті адам – ананың бейнесін өз шығармашылығында басымдық бере отырып, сол арқылы поэзиясына ерекшелік енгізе алған, тектіліктің тұғыры мен даналықтың ұғымын байланыстыра отырып, сол бір аталмыш кейіптің қастерлі тұсын ашуда шеберлігі шарықтаған ақынның шығармашылығы ғасырдың мәнін кіргізе түскендей.

Пайдаланылған әдебиеттер:

  1. Мәриям Хакімжанова шығармаларының  үш томдығы. —  Алматы: «Ана тілі» баспасы, 2006 ж.

«Шекті балл төмендетілді»: Мұғалімдерді аттестаттаудағы өзгерістер қандай?

0

Елімізде мұғалімдерді аттестаттау өтіп жатыр. Біліктілік сынағының ережелеріндегі соңғы кейбір өзгерістері туралы ҚР оқу-ағарту бірінші вице-министрі Шолпан Каринованың жазбасын назарларыңызға ұсынамыз.

— «Пәндік білім» блогы бойынша тест тапсырмаларының саны 70-тен 30 тест тапсырмасына дейін, «Оқыту әдістемесі» блогы бойынша 30-дан 20 тест тапсырмасына дейін қысқартылды. Бірнеше дұрыс жауаптарды таңдайтын тест тапсырмалары алынып тасталды.

— Педагогтердің білімін бағалаудан өту үшін шекті балл төмендетілді. Мысалы, педагог-сарапшы үшін 15-тен 12 балға дейін, педагог-зерттеуші үшін 18-ден 16 балға дейін, педагог-шебер үшін 21-ден 18 балға дейін.

— 30 және одан да көп жыл педагогикалық өтілі бар және жаңа аттестаттау жүйесі бойынша санаты бар педагогтер біліктілік санатын растаған жағдайда біліктілік тестілеуден босатылады. Олар аттестаттаудың екінші кезеңінен ғана өтеді, яғни портфолио тапсырады. Бұл ретте, егер олар өз біліктілік санатын жоғарлатқысы келсе, онда аттестаттауды жалпы негізде өтеді;

-сондай-ақ 30 және одан да көп жыл педагогикалық өтілі бар, бірақ ескі аттестаттау жүйесі бойынша жоғары/бірінші санаты бар педагогтер, егер «педагог-модератор» санатына ауысса, біліктілік тестілеуден босатылады. Бұл жағдайда олар аттестаттаудың екінші кезеңінен ғана өтеді, яғни портфолио тапсырады. Егер олар жаңа аттестаттау жүйесі бойынша басқа санаттарды алғысы келсе, онда аттестаттау жалпы негізде өтеді;

— зейнеткерлікке шыққанға дейін 4 жыл қалған педагогтер жаңа жүйе бойынша бар санатын растайтын болса, аттестаттаудан босатылады. Егер олар біліктілік санатын жоғарлатқысы келсе, онда аттестаттаудан жалпы негізде өтеді; Арнайы бағдарлама бойынша жұмысқа қабылданған және «педагог-сарапшы», «педагог-зерттеуші» санаты бар педагогтерге аттестаттау рәсімінен өтпей-ақ бір саты жоғары санат тағайындалады. Арнайы бағдарлама бойынша жұмыс істейтін ЖОО түлектеріне «педагог-модератор» санаты бірден беріледі. Бұл енгізілген өзгерістердің барлығы мұғалімнің пайдасына арналған. Сонымен қатар біз бәріміз де мұғалімнің біліктілік санаты балалардың біліміне бірден бір әсер ететінін түсінеміз.

Тестілеуді ұйымдастыру бойынша да ақпарат берейін. Тестілеуді Оқу-ағарту министрлігінің Орта білім комитеті, Ұлттық тестілеу орталығы, МЖӘ бойынша анықталған U-Study ұйымы өткізеді. Тестілеу 40 өңірлік тестілеу орталықтарында сәуірдің 3 –нен 22 аралығында өтіп жатыр. Бүгінгі күнге тестілеуден өтуге 80 мыңнан астам мұғалімдер тіркелді, олардың 18 мыңнан артығы тестілеуден өтті. Сонымен бірге кей күндері электроэнергия сөніп, Ақтөбе, Қостанай, Талдықорган, Күлсары, Сарыағаш, Жамбыл облысы Төле би аулындағы пункттерде мұғалімдердің тестілеу уақытын немесе күнін ауыстырған жағдайлар орын алды. Әрине, педагогтер дер кезінде ақпарататтандырылды. Жергілікті Білім басқармалары тиісті қызметтермен бірлесіп, мұндай форс-мажорлық оқиғаларды барынша азайту бойынша жұмыстар жүргізуде.

Оқу-ағарту министрлігі жанында аттестаттау рәсімін әрі қарай жетілдіру бойынша жұмыс тобы өз жұмысын бастады.