Мақсаты: Оқушылардың бойына қазақ тіліне деген сүйіспеншілік пен құрмет сезімін ұялату. Мемлекеттік тілдің Қазақстанның тәуелсіздігі мен бірегейлігінің негізі екенін түсіндіру.
Өтетін орны: Мектептің акт залы
Қатысушылар: 5-9 сынып оқушылары, мұғалімдер.
1-бөлім: Салтанатты ашылу
- Музыка: Сахнаға қазақтың «Көзімнің қарасы» (Абайдың әні) күйінің баяу орындалуымен жүргізушілер шығады.
1-жүргізуші: Армысыздар, асыл тілдің жанашырлары! Бүгінгі «Ана тілім – айбыным» атты мерекелік шарамызға қош келдіңіздер! Тіл – халықтың жаны, асыл қазынасы, және ұлттың басты қасиеті.
2-жүргізуші: Иә, тілсіз ұлт – жетім. Бүгінгі шарамыздың негізгі мақсаты – Абай, Жамбыл, Мұхтарлардың мұрасын жалғастыратын, ана тілінің қадірін ұққан жастарды тәрбиелеу.
1-жүргізуші: Мерекелік шарамызды Қазақстан Республикасының мемлекеттік Әнұранын орындаудан бастайық! (ҚР Әнұраны орындалады)
2-бөлім: Асыл сөздің қадірі
(Оқушылардың тілге, Отанға арнап дайындаған өнерлері көрсетіледі)
Жүргізуші: Ана тілі – әрбір адамның ең қымбат қазынасы. Олай болса, сахна төріне 7-сынып оқушысы Асылханды шақырамыз. Ол өзінің туған тілі туралы ойларын баяндама ретінде айтып береді. (Оқушы өз ойларын, қазақ тілінің тарихы мен қазіргі жағдайы туралы қысқаша баяндама жасайды).
Жүргізуші: «Тіл туралы өлеңдер» атты айдарда оқушылар қазақ ақындарының тілге арнап жазған өлеңдерін оқиды.
-
- 5-сынып оқушылары: «Ана тілі» (Сұлтанмахмұт Торайғыров)
- 6-сынып оқушылары: «Қазақ тілі» (Фариза Оңғарсынова)
- 8-сынып оқушылары: «Тілім» (Мұхтар Шаханов)
Жүргізуші: Келесі кезекте, 9-сынып оқушыларының орындауында Абайдың 17-қара сөзінен үзінді тыңдайық. Бұл қара сөз – сөздің қадірі мен маңызы туралы ой салады.
3-бөлім: «Тілге құрмет – елге құрмет» викторинасы
(Оқушылар арасындағы білім сайысы)
1-жүргізуші: «Тілге құрмет – елге құрмет» деген қағиданы ұстана отырып, екі топқа бөлінген оқушылардың білімін сынайық. (Екі топқа бөлінген оқушылар сахнаға шығады).
2-жүргізуші: Бірінші бөлім – «Сөздің патшасы»
- Қазақ тіліндегі ең ұзын сөзді атаңыз? (Қанағаттандырылмағандықтарыңыздан)
- Қазақ тілінде «жауапкершілік» сөзінің антонимін табыңыз.
- «Жеті атасын білмеген жетесіз» мақалының мағынасы қандай?
1-жүргізуші: Екінші бөлім – «Мақал – сөздің мәйегі»
- «Отансыз адам…» мақалын жалғастыр. (Отансыз адам – ормансыз бұлбұл)
- «Атадан мал қалғанша…» мақалын жалғастыр. (Атадан мал қалғанша, тал қалсын)
- «Ана тілің – арың…» мақалын жалғастыр. (Ана тілің – арың, ата тілің – ұятың)
2-жүргізуші: Үшінші бөлім – «Кім жүйрік?» Қазақ тіліндегі жұмбақтарды шешеміз.
- Аспанда әсем шоқ, жерде әдемі жоқ. (Кемпірқосақ)
- Кішкентай ғана құс, адамға дос. (Торғай)
- Дүниеде ешкімнің қолы жетпейтін, бір байлық бар. Ол не? (Ақыл)
4-бөлім: Қорытынды
1-жүргізуші: Құрметті, қауым! Қазақ тілі – біздің бірегейлігіміз. Ол – біздің өткеніміз, бүгініміз және болашағымыз. Тілді құрметтеу – ұлтты құрметтеу.
2-жүргізуші: Мектебіміздегі тіл мерекесі оқушылардың санасына ана тілінің маңызын тереңірек сіңірді деп сенеміз. Баршаңызға ана тілінің мерейі үстем болсын!
Қорытынды ән: Шара соңында оқушылар мен мұғалімдердің орындауында «Атамекен» әні орындалады.
Соңы
P.s. Сценарий ЖИ көмегімен жазылды