Сабақ : Қазақ тілі | Мектеп : №80 мектеп — гимназиясы | |||||
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы | Мәдениет: тіл және қарым-қатынас | |||||
Күні: | Мұғалімнің тегі, аты: Файзуллаева Құралай | |||||
Сынып: 5 | Қатысқан оқушылар саны: 22 | Қатыспаған оқушылар саны:0 | ||||
Тақырыбы | Сөйлеу мәдениеті. Дауыссыз дыбыстар: жасалуы, жіктелуі. | |||||
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары |
Берілген мәтінге сәйкес кіріспе, негізгі және қорытынды бөлімдерді қамтитын қарапайым жоспар құру. Қазақ тілінің дыбыстар жүйесін, үндестік заңын, емлелік ерекшеліктерін ескере отырып, орфографиялық нормаға сай жазу. |
|||||
Сабақ мақсаттары |
Барлық оқушылар орындай алады: Дауысты дыбыс пен дауыссыз дыбыстардың айырмашылығы мен ерекшелігін ажырата алады. Оқушылардың көпшілігі орындай алады: Дауыссыз дыбыстардың түрін жетік меңгереді. Кейбір оқушылар орындай алады: Жаттығу жұмыстарын орындау кезінде дауыссыз дыбыстардың түрлерін табады. |
|||||
Бағалау критерийлері |
1. Дауыссыз дыбыстардың жасалу, жіктелу жолын меңгереді; 2. Сөздерге фонетикалық талдау жасай алады; 3. Дауыссыз дыбыстардың түрлерін ажырата алады. |
|||||
Тілдік мақсат |
Оқушылар: сөйлеу мәдениеті туралы мәлімет алып, дауыссыз дыбыстарды ажыратып, алған білімдерін бекітеді. Негізгі сөздер мен тіркестер: сөйлеу мәдениеті, сөз байлығы, тіл, дауыссыз дыбыстар, қатаң, ұяң, үнді, жұп дауыссыздар. Талқылауға арналған сұрақтар: 1. Сөйлеу мәдениетінің негізгі қағидаларын атаңдар. 2. Дауыссыз дыбыстарды айтылуына қарай топтастырыңдар. 3. Дұрыс сөйлей білу, ойды анық жеткізудің маңызы қандай? Жазылым бойынша ұсыныстар: сөз мәдениеті жайлы өз білетіндерін ортаға салады, бірлесіп және өз бетінше тапсырмалар орындайды, сұрақтар қояды және жауап береді. |
|||||
Алдыңғы оқу | Тілдік қатынас. Дауысты дыбыстар: жасалуы, жіктелуі. | |||||
Пәнаралық байланыс | Әдебиет | |||||
Құндылықтарға баулу | Шығармашылық және сын тұрғысынан ойлау, өзара топтаса қарым-қатынас жасау қабілеті. | |||||
Жоспар | ||||||
Жоспарланған уақыт | Жоспарланған жаттығулар | Ресурстар | ||||
Сабақтың басы(6 минут) 2 минут 4 минут
|
Ұйымдастыру кезеңі: 1.Оқушылармен сәлемдесу. 2. Оқушылардың сабаққа қатысуын қадағалау. 3. Түстер арқылы топтарға біріктіру. |
Конфеттер |
||||
Үй тапсырмасын сұрау а) Өтілген тақырып бойынша оқушылардың білімін тексеретін кесте беремін. — Әр топтан бір оқушы шығып қорғайды. ә) «Ашық сұрақтар» арқылы әр топқа өткен тақырыпты еске түсіртетін, жинақтайтын сұрақтар қоямын: 1. Ауызша және жазбаша тілдік қарым-қатынасқа тән ерекшеліктерді атаңдар? 2. Жазу не үшін қажет? 3. Дауысты дыбыстардың жасалуы туралы не білесіңдер? 4. Дауысты дыбыстар қалай жіктеледі? Бағалау. «Өзін-өзі бағалау» әдісі |
Жұмыс дәптері Сызба-кесте |
|||||
Сабақтың ортасы(28 мин) 10 минут 3 минут 6 минут 9 минут |
1-тапсырма. Оқылым. ТТ — Мәтінді топта оқиды. — Түсіндірме сөздік бойынша жұмыс жасалады. І топқа 1А тапсырмасын беремін. Мәтін мазмұны бойынша берілген тапсырманы орындайды. Сөйлеу мәдениетінің негізгі қағидаларын атайды; ІІ топ: Сөйлеу мәдениетін жетілдіру үшін не қажет екенін баяндайды; ІІІ топқа 1Ә тапсырмасын беремін. Мәтінді қайта оқып, әр азатжолдың мазмұнын бір сөйлеммен айтады. ІҮ топқа 1Б тапсырмасын беремін: «Өнер алды – қызыл тіл» деген мәтелдің мазмұнын түсіндіреді. — Топ басшылары ортаға шығып берілген тапсырма бойынша қорғайды. Бағалау. «Не жақсы?» әдісі бойынша топтардың бірін-бірі бағалауы. Грамматикалық мағынаны ажырату. Дауыссыз дыбыстардың жасалуы мен жіктелуі туралы түсіндіремін. — А.Байтұрсынов үнді дауыссыздарды жартылай дауыстылар деп атаған. — Жұп дауыссыздар туралы түсіндіру: п-б, т-д, қ-ғ, к-г, с-з, ш-ж. Мысалы: теп-тебу, қақ-қағу, төк-төгу, т.б. 2-тапсырма. Жазылым. ТТ — Дыбыстарға фонетикалық талдау жасайды. — Берілген сөйлемді 4 қатарға бөліп беріп, әр қатардан бір оқушыға орындату. — қалған оқушы дәптерге орындайды. Бағалау. «Бутерброд» әдісі. Жұпта өзара бағалау. 3-тапсырма. Айтылым. — Метаграмманы шешу және жауап сөзге дыбыстық талдау жасау. 1) сыр, қыр, жыр; 2) ауа, науа; 3) алау, жалау, палау; 4) үлгі, сүлгі. — 4 топ берілген жауаптарға талдау жасайды. 4-тапсырма. Жазылым. — Көп нүктенің орнына тиісті әріпті қойып жазу. — Өзара тексеру. Бағалау. «Бармақпен бағалау». Топтар өзара бағалау жасайды. |
Оқулық Үлестірмелі кесте Жұмыс дәптері Бейнеролик, презентация Оқылым Жұмыс дәптері |
||||
Сабақтың соңы (6 мин) 3 минут 2 минут |
1. Жаңа тақырып бойынша үлестірме қағаздарын беру 2. Сұрақ-жауап 1. Сөйлеу мәдениетінің негізгі қағидалары қандай? 2. Дауыссыз дыбыстар қалай жіктеледі? |
Сергіту | ||||
1 минут | Үйге тапсырма: 5-тапсырма. Қатаң, ұяң, үнді дыбыстардан басталатын сөздерді үш бағанға топтап жазу. | Оқулық |