Математикалық бәйге
(5-сыныптары арасында өткен сыныптан тыс жұмыстың сценарийі)
Мақсаты:
- Оқушылардың ойлау қабілеті мен математикалық қабілеттерін арттыру;
- Математика пәні бойынша білімдерін тереңдету;
- Пәнге деген қызығушылығын арттыру;
Ойынға 4 топ қатысады, әр топта 5оқушыдан.
Әр топтың ұраны, эмблемасы, сәлемдемесі болуы керек.
Құрал –жабдықтар: Презентация, математиктердің нақыл сөздер жазылған плакаттар, зал шарлармен безендірілген.
Ойын кезеңдері:
- Топтардың сәлемдемесі;
- Сергіту- жорға;
- Көкпар;
- Бәйге;
- Бәйге қорытындысы.
1-оқушы.
Мінеки залда тыныштық
Естілмейді дыбыс түк
Мұны бізде қоштаймыз.
Кешікендерді тоспаймыз.
Ғылымдардың ғылымы
Математика ғылымы жайында
Бәйгемізді бастаймыз.
2-оқушы.
Жас достары,
Математика ғылымы
Құрметтеуге лайық.
Дүниедегі құбылыстың мәнінде
Табиғаттың , қозғалыстың бәрінде
Мүмкін емес есептеусіз түсіну
Есебіңіз дүние кілті әлі де
3-оқушы.
Математика ғылымы – ермек емес балалық.
Математика ғылымы көрегендік даналық
Космос кезген ракеталар дәл бүгін
Ешкімге тансық емес жаңалық.
4-оқушы.
Ғылымдардың патшасы атанғансын
Евклид, Фалес, Пифагордан бата алғансын
Ақыл ойды тәртіпке келтіретін,
Нағыз пән математика атанғансын.
- Жүргізуші.
Хош келдіңіздер қымбатты достар! Математиканың жанкүйерлері.
- Жүргізуші.
Сәлеметсіздер ме, осы залға жиналғандар!
- жүргізуші:
Бүгін, біз мұнда математика ғылымының қыр – сырымен танысу үшін.
- жүргізуші:
Викториналар шешу үшін.
- жүргізуші.
Көңілді дем алып, күліп , ойнау үшін жиналдық.
- жүргізуші.
Құрметті көрермендер! Сіздерді әділ – қазылар алқасымен таныстырып өтейік.
- жүргізуші. Кезекті өздерін таныстыру үшін топ мүшелеріне берейік.
- жүргізуші. Сөз кезегі 5 а сынып оқушыларыныбына беріледі.1-топ.
- жүргізуші. Ортаға 5 в сынып оқушыларын шақырамыз. 1-топ.
- жүргізуші. 5а сыныбының 2-ші тобын қошеметтейік.
- жүргізуші. 5в сыныбының 2-тобын қарсы алайық.
- жүргізуші.Сайыскерлерге рахмет. Енді асыға күткен сәтке жеттік.
1-жүргізуші. Бәйгеміздің алғашқы кезеңін бастайық.
1-ші бәйге – Жорға. Мына әріптерден неғұрлым көп математикалық терминдер жазыңдар.
С |
І |
Р |
К |
Б |
Ы |
И |
Т |
Ұ |
Ш |
Ү |
Н |
Е
|
2-жүргізуші. Әділ-қазылар алқасы нәтижесін шығарғанша, музыкалық үзіліске кезек берейік.
1-жүргізуші. 2-ші жарысымыз – Көкпар.
Бұл жарыста әр топ 1 минутта неғұрлым көп сұраққа жауап беруң керек.
- Ұшталмаған қарындаштың неше жағы бар?
- Бұл не: екі басы, екі қолы, ал жүргенде төрт аяқ.
- Егер Лонданда түнгі 12 сағатта жаңбыр жауса, онда 72 сағаттан кейін күн шығуы мүмкін бе?
- Ағашта он қарға отырды. Аңшы біреуін атты. Ағашта қанша қарға қалды?
- Сіз – автобус жүргізушісіз. Автобуста алғашқыда 23 жолаушы болды. Бірінші аялдамада 3 әйел адам түсті және 5 ер адам кірді . Екінші аялдамада 7 ер адам кірді және екі әйел түсті. Жүргізуші неше жаста?
- а) Екі жұп санның қосындысы ,жұп па, әлде тақ па?
б) Жұп және тақ санның қосындысы жұп па, әлде тақ па?
- 1,2,3,4,5,6,цифрларының ретін өзгертпей, олардың араларына «+» және «-»таңбасын қойыңдар. Нәтижесінде 1 шығатындай болсын.
- 11-ден 20 –ға дейінгі натурал сандардың қосындысын табыңдар.
1-жүргізуші. 5 сынып оқушысы сиқыр көрсетеді.
1-жүргізуші. 3-ші жарысты бастайық. Бәйге. Топ әр тараудан сұрақтар таңдайды, ойлануға 1 минут.
Математика тарихынан
- Нәрселерді санауда қолданылатын сандар.
- Құрамында әріптері бар өрнек.
- Қазіргі цифрлар 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 араб цифрлары деп аталады. Бұл цифрларды арабтар қай елдің халықтарынан алған?
- «Дөңгелек» ұғымы қай елде қалыптасқан?
- 10 жасында 1-ден 100-ге дейінгі сандардың қосындысын тез есептеген неміс математигі кім?
Мықты болсаң шешіп көр
- Қаз бір аяқпен тұрса салмағы 7 кг болады. Егер ол екі аяғымен тұрса , оның салмағы қанша болады?
- Жасы жүзге келген қария өмір бойы өзінің туған күнін 25 рет қана атап өткен. Себебін анықта.
- Үстел басында 2 әке, 2 бала отыр. Олар ыдыстағы 3 жұмыртқаны бір-бірден бөліп жеді.Сонда қалай болғаны?
- Кітаптың 60 бетінің қалындығы 1 см. Егер кітапта 240 бет болса, онда кітаптың барлық бетінің қалындығы қандай?
- Таразының бір жағында кірпіш бар, ал екінші жағында осындай кірпіштің жартысы және 1 кг кір бар. Таразы тепе-теңдікте тұр. Кірпіштің салмағы қандай?
Сандар сыры
- Қандай сан барлық санға қалдықсыз бөлінеді?
- Қай қатар артық?
2 5 8 11 14
1 4 7 10 13
10 20 30 40 50
- Қатар тұрған үш санның қосындысы да көбейтіндісі де 6-ға тең. Ол қандай сандар?
- 2 мен 3 –тің арасына қандай таңба қойғанда 2-ден үлкен 3-тен кіші сан шығады?
- Төрт 9-дың және амал таңбалардың көмегімен 100 санын жазыңдар.
Ғажайып заңдылықтар
- Сандар қатарын жалғастыр.
3, 7 , 11, 15, 19,…
- Артық сөзді алып таста:
метр, дециметр, килограмм, сантиметр, миллиметр.
- Сандар қатарын жалғастыр. 4, 5,8, 9, 12, 13,…
- Көлде лотос гүлі өседі. Күн сайын олардың саны екі еселенді, және 20 –шы күні көлдің беті гүлге толды. Қай күні көлдің беті жартылай гүлмен толады?
- Сиыр – 2, қой -2, шошқа -3, ит-3, мысық-3, көкек – 4, әтеш – 8, есек-?
Әділ қазылар бәйге қорытындысын шығарады, әр топты номинациялар бойынша және жеңімпаз топты анықтап, сыйлықтармен, грамоталармен марапаттайды.
1-жүргізуші:
Негізі бар ғылымның математика
Жалықпай оқып үйрен тек қана
Білімнің кілтін ашты,көзін тауып,
Ньютон, Колмогоров,Ковалевская.
Бүгінде математика барлық жерде
Құрылыста, техникада өндірісте
Сырларын бұл ғылымның үйреніңдер,
Жас достар зерделікпен меңгеріңдер.
2-жүргізуші:
Осымен математикалық бәйге атты кешіміз аяқталды, келесі кездескенше сау-саламатта болыңыздар.
Сабақты өткізген: Қазыбекова Салтанат Құтжанқызы
Ақтөбе қаласы