Жалпы білім беретін 28 мектебі КММ
Жоғары санатты физика пәні мұғалімі
Пауеденова Забура Шапагатовна
Қашықтықтан оқыту-заман талабы
Қашықтықтан оқыту дегеніміз — мұғалім мен оқушы арасында қандай да қашықтықта интернет ресурстарының сүйемелдеуімен өтілетін оқытудың формасы, яғни интернет желілерінің көмегімен белгілі бір арақашықтықта оқыту.Оқыту үшін бағалау – бұл білім алушылар өздерінің оқудың қандай сатысында тұрғанын, қандай бағытта даму керек және қажетті деңгейге қалай жету керектігі айтылады Сабақтарды жоспарлауда оқыту үшін бағалауды, оқушылар бірін-бірі, крийтериялды бағалау арқылы жүргізіліуін қадағалап өзін-өзі бағалау нәтижесін бағалау.
Мұғалім бақылауы арқылы жиынтық баға ретінде оқу журналана баға қояды. Оқуды бағалаудың мақсаты, керісінше, оқушы қазіргі уақытта не оқып білгенін жинақтау болып табылады. Ал оқыту үшін бағалау оқушыларға қорытынды немесе форматипті бағалау нәтижесінде жиынтық бағаны қояды. Ал ішкі бағалау: сараптық жұмыс, бақылау жұмысы, диктант, мазмұндама, өзіндік жұмыс, мәтінмен жұмыс. Сыртқы бағалау: тест, анкета, олимпиада, ҰБТ, ғылыми жоба.
Мұғалімнің бағалауы:мадақтау,ынталандыру,жұлдызшалар,смайликтер, және т.б арқылы жүзеге асады.
Мұғалімнің бағалауы, яғни мадақтау, ынталандыру оқушылардың көңіл күйін көтеріп, өздеріне сенімділікті тудырады.Бүгінгі таңда бағалау барысында критерийлік және өзін-өзі бағалау жүйесін қолдануды өзекті мəселе деп санаймыз. Оқушы өзін-өзі бағалаған кезде өздері нәтижеге жетеді. Сонымен қатар мұғалім оқушыға баға қойған кезде, ол бағаны не үшін қойғанын, жауабының қаншалықты дәрежеде болғандығын ашық айтып кету керек, себебі сабақтан кейін оқушыда қойылған бағаға күдік пайда болуы мүмкін.
Ал бағаға талдау жасалғаннан кейін оқушы, не үшін осы бағаны алғандығын түсінетін болады және оқушыда әр түрлі көзқарастар пайда болмайды.Оқушыларды бағалаудағы мақсат: оқушылардың оқу білімге деген қызығушылығын арттыра отырып, әрбір оқушының оқудағы күтілетін нәтижеге қол жеткізудегі жеткен табыстарын жан-жақты және әділ бағалай білуі.
Міндеттері:
Себебі бағаға деген ұмтылыстары. Оқу материалын меңгерте отырып, мәліметтерді өздігінше жинауға итермелеу,қызығушылығын
ояту,түрткі болу,зерделеу.
– Жеке тұлғаның интелектуалдық дамуын қамтамасыз ету,
Олар бір-бірімен бәсекеге түседі. Өздерінің қолдарындағы жұлдызшаларын қанша алатынын біліп, соған дайын болды, тез жұлдызшаларын есептеп, неше алатынын алдын-ала біліп отырды және жоғары баға алу үшін жұлдызша алуға тырысады.
АКТ-оқуды бағалаудың мақсаты, керісінше, оқушы қазіргі уақытта не оқып білгенін жинақтау болып табылады. Әрбір оқушының нәтижеге жетуге деген талпынысын дамыту,көпшілік ортасында өз ойын еркін жеткізуге бейімдеу.
Сабағымда жиы қолданған әдіс-тәсілдерімнің бірнешеуіне тоқталсам: «Өрмекшінің торы» әдісінде оқушы сұрақ арқылы келесі балаға жіп лақтырады, егер жауап берсе саусағына орап келесі оқушыға сұрақ қойып лақтырады, осылай жалғасады. Жауап бере алмаған жағдайда жіп саусағына оралмай келесі жауап берген оқушы саусағына оралыуы арқылы орындалады.Формативті бағалау кезінде бұрыңғыдай неге маған осы баға,оған ана баға деген оқушы болмайды, себебі өзі көріп отырады. Ал оқыту үшін бағалауды пайдалану арқылы оқушының сабаққа деген қызығушылығы көтерілді.
Оқушы өзін-өзі бағалаған кезде өздері нәтижеге жетеді. Сонымен қатар мұғалім оқушыға баға қойған кезде, ол бағаны не үшін қойғанын, жауабының қаншалықты дәрежеде болғандығын ашық айтып кету керек, себебі сабақтан кейін оқушыда қойылған бағаға күдік пайда болуы мүмкін.
Ал бағаға талдау жасалғаннан кейін оқушы, не үшін осы бағаны алғандығын түсінетін болады және оқушыда әр түрлі көзқарастар пайда болмайды.Оқушыларды бағалаудағы мақсат: оқушылардың оқу білімге деген қызығушылығын арттыра отырып, әрбір оқушының оқудағы күтілетін нәтижеге қол жеткізудегі жеткен табыстарын жан-жақты және әділ бағалай білуі.
Қорытынды
Оқыту үшін бағалау оқушылардың өздерін-өздері және бір-бірін бағалау екендігі туралы жоғарыда айтып кеттім.
Оқыту үшін бағалау және оқу үшін бағалау өте тиімді болып табылады. Бұл бағалау әдістері бойынша оқушылардың сабаққа деген қызығушылығы артады. Физика пәніне деген көзқарасы өзгеріп, қосымша ізденіп, көптеген тапсырмаларды (слайд, тренинг, суреттерді.т.б.) дайындап келеді. Сонымен қатар ішкі, сыртқы және мұғалімнің бағалауы бар. Мұғалімнің бағалауы (мадақтау, ынталандыру, тілек айту және смайликтерді беру) оқушының көңіл-күйіне әсер етіп қана қоймай,оны алға жетелейді.