Поддержка пострадавшим от природных катаклизмов

0

Наше общее стремление помочь пострадавшим от природных катаклизмов. Мы, молодежь и студенты, стоим на переднем крае борьбы за лучшее будущее, верим в солидарность, взаимопомощь и возможность изменить мир к лучшему. Каждый день мы видим новости о разрушительных природных катастрофах, оставляющих за собой тропу разрушений. И мы не можем остаться безучастными. Мы видим, как люди теряют свои дома и средства к существованию из-за наводнений, лесных пожаров, землетрясений и других стихийных бедствий. Мы чувствуем боль и горечь тех, кто стал жертвами неумолимой природы. И мы готовы протянуть руку помощи.

Сейчас время действовать. Мы можем собрать пожертвования, оказать помощь в организации сбора и доставки гуманитарной помощи, участвовать в акциях сбора средств и освещении проблемы в социальных сетях и медиа. Студенты 1-го курса, Юридического факультета, университета им. Аль-Фараби не смогли остаться в стороне и внесли свою лепту в знак поддержки пострадавшим от наводнения в некоторых районах страны.

Мы призываем всех студентов и молодежь присоединиться к нашему стремлению помочь пострадавшим. Вместе мы можем сделать больше. Предлагаем действовать сообща, демонстрируя нашу силу и сплоченность в лице вызовов, стоящих перед нами. Помните, что ваше участие имеет значение. Каждый вклад, будь то маленький или большой, приносит надежду и облегчение тем, кто подвергся тяготам природных катастроф. Давайте докажем, что молодежь может быть сильным движущим фактором в обществе, способным преодолеть трудности и изменить мир к лучшему.

 

Преподаватель: Хасанаева Л. М.

Студенты: Тоқсанбаева Дәмелі, Карыбекова Алуа

VIII Республикалық «Үздік жас маман» олимпиадасының ережесі

0

Үздік қазақ тілді білім сайты – Qaztest.kz онлайн олимпиада ұйымдастыру комитеті республика көлемінде үздік жас мамандарды анықтау және оларды қолдау мақсатында  VIII Республикалық «Үздік жас маман» олимпиадасын (бұдан әрі Олимпиада) өткізеді.

Олимпиадаға колледж, жалпы білім беретін мектептер мен мектепке дейінгі ұйымдарда жұмыс жасайтын еңбек өтілі 5 жылға дейінгі жас мамандар қатыса алады. Олимпиадада колледж және мектеп қызметкерлеріне педагогика, оқыту әдістемесі, психология және тәрбие жұмысының теориясы мен әдістемесі бойынша, ал мектепке дейінгі ұйым қызметкерлеріне мектеп жасына дейінгі балалар психологиясы, мектепке дейінгі педагогика және мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың нормативтік бойынша жас мамандардың білім көрсеткішін анықтайтын тапсырмалар беріледі.

Олимпиада qaztest.kz сайтында онлайн өтеді. Олимпиада бір кезеңнен ұйымдастырылады. Олимпиаданың өткізілетін мерзімі: 2024 жылдың 11 наурызынан 13 сәуір аралығы. Қорытындысы 15 сәуір күні жарияланады.

Олимпиада жеңімпаздары мен жүлдегерлеріне І, ІІ, ІІІ дәрежелі дипломдар, Үздік ұжымдарға арнайы плакетка беріледі. Республика бойынша ең жоғары ұпай жинаған қатысушылар «Үздік жас маман» төсбелгісімен және 24-25 ұпай алған қатысушылар «Құрмет грамотасымен» марапатталады.

Олимпиада туралы толық ақпаратты +7 700 978 59 22; +7 775 998 83 87 телефондары арқылы білуіңізге болады. 

 

VIII Республикалық «Үздік жас маман» қашықтық олимпиадасының

ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕСІ

  1. Жалпы ереже

1.1. Qaztest.kz қашықтық олимпиадасының осы Ережесі (әрі қарай – Ереже) олимпиадаларды ұйымдастыру және өткізу тәртібін анықтайды (әрі қарай – Қашықтық олимпиада);

1.2. Қашықтық олимпиада жайлы мәліметтер және қорытынды нәтиже qaztest.kz сайтында жарияланады;

1.3. Олимпиада qaztest.kz сайтында 2024 жылдың 11 наурызынан 13 сәуір аралығында онлайн өткізіледі;

1.4. Олимпиадаға колледж, жалпы білім беретін мектептер мен мектепке дейінгі ұйымдарда жұмыс жасайтын еңбек өтілі 5 жылға дейінгі жас мамандар қатыса алады;

1.5. Олимпиадада колледж және мектеп қызметкерлеріне педагогика, оқыту әдістемесі, психология және тәрбие жұмысының теориясы мен әдістемесі бойынша, ал мектепке дейінгі ұйым қызметкерлеріне мектеп жасына дейінгі балалар психологиясы, мектепке дейінгі педагогика және мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың нормативтік бойынша жас мамандардың білім көрсеткішін анықтайтын тапсырмалар беріледі;

1.6. Тапсырмаларды Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университетінің білікті мамандары арқылы дайындалып, ұйымдастырушылармен бекітіледі;

1.7. Қашықтық олимпиадаға қатысу – ақылы,  ерікті негізде жүзеге асырылады.

1.8. Олимпиада марапаттарын үшінші тараптың қатысуымен бейресми негізде заңсыз алу жарамсыз боп танылады. qaztest.kz сайтындағы «Марапаттарды тексеру» батырмасы арқылы әрбір қатысушы өзінің марапаттарын тексере алады.

 

  1. Республикалық олимпиаданың мақсаты мен міндеттері:

2.1. Колледж, жалпы білім беретін мектептер және мектепке дейінгі ұйымдарда қызмет ететін жас мамандардың кәсіби біліктілігін арттыру;

2.2. Жас мамандардың педагогикалық біліктілігін арттыру;

2.3. Республика көлемінде үздік жас мамандарды анықтау және оларды марапаттау.

 

  1. Республикалық олимпиаданы өткізілуі мен тәртібі:

3.1. Олимпиада бір кезеңнен, барлығы 25 тест тапсырмасынан тұрады.

3.2. Әрбір тапсырманың бір ғана дұрыс жауабы бар және тест нұсқалары екінші рет қайталанбайды;

3.3. Қатысушы ең көбі 3 рет тест тапсыра алады. Ең жоғарғы нәтижесі есепке алынады;

3.4. Тестілеуден өту үшін қатысушыға 50 минут уақыт беріледі. Уақыт біткеннен кейін автоматты түрде тестілеу аяқталады және нәтиже экран бетіне шығарылады;

3.5. Олимпиадаға төлем жасағаннан кейін ғана қатысу мүмкіндігі ашылады;

3.6. Қатысушылардың марапаттары автоматты түрде электронды почтасына жіберіледі және жеке кабинетіндегі «Сертификат-Диплом» бөлімінде сақталады.

 

  1. Олимпиада қатысушыларына қойылатын талаптар:

4.1. Қатысушы ешкімнің көмегінсіз тапсырмаларды өзі орындауы тиіс;

4.2. Қатысушының атынан өзге біреудің қатысқандығы құрылғының IP адресі арқылы анықталады. Расталған жағдайда қатысушының нәтижесі толықтай жойылады;

4.3. Олимпиада барысында кері батырмасын басуға және басқа бетке ауысуға болмайды;

4.4. Тестілеу парақшасын жауып алған жағдайда тестілеуге берілген уақыт ішінде «Менің нәтижелерім» бөлімінде «тестті жалғастыру» батырмасын басу арқылы қайта жалғастыру мүмкіндігі қарастырылған;

4.5. Уақытында енгізілмеген тапсырмалар үшін төлемдер қайтарылмайды;

4.6. Берілген сұрақтарды белгілемей алдыға және кейін шегінуге болмайды;

4.7. Тестке қатысу жеке немесе координатордың ұйымдастыруымен жүзеге асады;

4.8. Координатор өзінің жеке парақшасы арқылы бір немесе бірнеше адамды қатыстыра алады (бір ұжымнан ғана қатыстыруы тиіс);

4.9. Тест нәтижелері қайта қарауға жатпайды және аппеляциялық комиссия құрылмайды;

4.10. Олимпиадаға байланысты сұрақтар qaztest.kz@mail.ru почтасына қабылданады.

 

ОЛИМПИАДАҒА ҚАТЫСТЫ ҚОСЫМША АҚПАРАТТАР

 

Олимпиадаға қатысу бағасы:  бір реттік тест 600 теңге, екі реттік мүмкіндік – 1000 теңге. Толық ақпарат сайтта жаңалықтар бөлімінде жарияланады.

 

ОЛИМПИАДАНЫҢ МАРАПАТТАУ РӘСІМІ

 

Олимпиада қорытындысы бойынша 17 ұпайдан жоғары жинаған қатысушыларға І, ІІ, ІІІ дәрежелі дипломдар тағайындалады.

Орын ұпайлары:

І орын – 25-23 ұпай

ІІ орын – 22-20 ұпай

ІІІ орын – 19-17 ұпай

Қатысушылардың марапаттары олимпиада барысында жеке парақшасында сақталады және электронды түрде почтасына жіберіледі.

Республика бойынша ең жоғары ұпай жинаған қатысушылар «Үздік жас маман» төсбелгісімен (бір ұжымнан 2 қатысушы ғана енгізіледі) және 24-25 ұпай алған қатысушылар «Құрмет грамотасымен» марапатталады.

Қорытынды нәтиже, яғни төсбелгі иегерлері сайтта 2024 жылдың 15 сәуір күні жарияланады.

Ескерту! Қатысушылардың жинаған ұпайы тең болған жағдайда тесттен өткен уақыты есепке алынады. Қатысушылардың нәтижесі IP адресі арқылы тексеріліп, басқа адам өткізгені анықталса, нәтиже жойылады. Ұйымдастырушылар комитеті тест нәтижесі бойынша қорытынды жариялайды.

Бір ұйымнан 40 қатысушы қатысып, 20 жүлделі орын иеленген ұжымға  «Үздік ұжым» плакеткасы беріледі. Сонымен қатар, бір ұйымнан 20-дан көп қатысушы қатыстырған координаторға алғыс хат беріледі. «Үздік ұжым» плакеткасына үміткерлер қатысушылардың тізімін qaztest.kz@mail.ru почтасына олимпиаданың соңғы күніне дейін жолдауы керек.

 

«ҮЗДІК ҰЖЫМ» НОМИНАЦИЯСЫ ҮШІН ӨТІНІШ ҮЛГІСІ

 

  Мектеп атауы, мекен-жайы, индексі және байланыс нөмірі
Р/с Қатысушылардың аты-жөні Сайтқа тіркелген почтасы (қатесіз болуы міндетті) Координатордың аты-жөні, телефоны
1.      

Ескерту! «Үздік ұжым» плакеткасы мен координаторға берілетін алғыс хат үшін өтініш хаты жіберілмеген жағдайда марапаттар жіберілмейді.

 

ТӨЛЕМ ЖАСАУ ТУРАЛЫ АҚПАРАТ

 

Төлемдер Kaspi.kz қосымшасы (Платежи – qaztest.kz), QIWI терминалдары арқылы (Білім беру қызметтері → qaztest.kz → e-mail немесе ID нөмір) және кез келген банк картасымен интернет банкинг арқылы онлайн жүзеге асырылады. Төлем жасағаннан кейін қатысушы парақшасына кіріп, «Сатып алу» батырмасын басу арқылы тестті сатып алады. Төлем жасау туралы түсіндірме сайттың «Бейне нұсқау»бөлімінде көрсетілген.

Егер қатысушылар саны көп болса, барлық қатысушыларды бір жауапты маман «Координатор»болып, барлығын жеке парақшасында тіркеп, ұйымдастыра алады. Толық нұсқаулық «Видеонұсқау» бөлімінде көрсетілген.

Жұмыс уақытында онлайн чатқа және qaztest.kz@mail.ru почтасына хат жазу арқылы жылдам жауап аласыз.

Жұмыс уақыты: таңертеңгі 9:00-ден 18:00-ге дейін. Түскі үзіліс 13:00-ден 14:00-ге дейін.

Түскі үзіліс уақытында және жұмыс уақыты аяқталған соң телефонға және эл.почтаға жауап берілмейді.

Қосымша ақпарат алу телефоны: +7 700 978 59 22, +7 775 998 83 87.

Республикалық балалар байқауының қорытындысы

0

Martebe.kz ақпараттық білім порталы дарынды балаларды шығармашылық жұмысқа баулу мақсатында республикалық деңгейде «Бояулар құпиясы» және «Жас өнерпаз» байқауларын ұйымдастырды. Байқауға республикамыздың барлық өңірлерінен белсенді оқушыларымыз қатысып, жоғары нәтиже көрсетті. Байқауда жұмыстары үздік деп танылған жүлдегер  оқушылардың тізімін назарларыңызға ұсынамыз.

 

Ә.Қастеевтің туғанына 120 жыл толуына орай «БОЯУЛАР ҚҰПИЯСЫ» жас суретшілер байқауының жеңімпаздары

Бас жүлде

1.      Евдошенко Любовь
2.      Жарқынбекқызы Іңкәр
3.      Әмірбек  Нұрсая
4.      Анарбекұлы Рахман
5.      Серікқызы Гүлсезім
6.      Арманұлы Әкежан
7.      Жұмағұлова Айсана
8.      Жүсіпхан Марғұлан
9.      Кожамжаров Таир
10.  Талғат Каусар

 

І орын

1.      Қуандық Батырхан
2.      Тамахина Мария
3.      Мергель Вероника
4.      Ардақ Мұратұлы
5.      Сейдулла Айсұлтан Серікбекұлы
6.      Шалқарұлы Азат
7.      Қуан Ахмед Артурұлы
8.      Абдусапар Нұрғали
9.      Кеңесбек Зере
10.  Бейбітхан Ердәулет

 

ІІ орын

1.      Сабиржон Айдана
2.      Арманұлы Әкежан
3.      Орлова Валерия
4.      Ақшалова Арайлым
5.      Айтбеков Ибрагим
6.      Қайрат Амина
7.      Ақыл Ақназар
8.      Жалғас Гүлсезім
9.      Жұмағұлова Айсана
10.  Жүсіпхан Марғұлан

 

ІІІ орын

1.      Сартай Жұлдызай Шапағатқызы
2.      Алтынбек Нұрайым Асхатқызы
3.      Мукан Нұрлым
4.      Марат Альтаир
5.      Муратбек Алихан
6.      Үсен Айзере
7.      Акмурза Айзере
8.      Ширинхан Әлхамдулиллаһ
9.      Искакова Томирис
10.  Ануарбеков Алдияр

 

Шығармашыл балалар арасындағы «ЖАС ӨНЕРПАЗ» республикалық өнер байқауының жеңімпаздары

Бас жүлде

1.      Малек Жанель Пернебайқызы
2.      Айдосұлы Әбілмансұр
3.      Талбай Айкөркем
4.      Парсұлтан Нұрилә Нұрсұлтанқызы
5.      Парсұлтан Нұрила
6.      Нұрлан Кәусар
7.      Тәжібай Ерасыл
8.      Исаева Алия
9.      Нұрғали Нұрай Жәнібекқызы
10.  Кошкарова Мерей Алиханқызы

 

І орын

1.      Әбілхайм Талшын Нұрғалиқызы
2.      Еділбай Дәмелі Русланқызы
3.      Ербол Айжан Нұржанқызы
4.      Еділбай Айару Русланқызы
5.      Сайлау Аягөз
6.      Самат Анель Дәуренқызы
7.      Құрбанәлі Аяна Аймаханқызы
8.      Мұхитбекқызы Қырмызы
9.      Трошкина Анжела Анатольевна
10.  Кожахметова Сания Ренатовна

 

ІІ орын

1.               Шонтыков Ерасыл Бахытжанұлы
2.      Тілепберген Бекарыс
3.      Күмісбек Аружан
4.      Қанатбек Айзере
5.      Шалхынбек Адина
6.      Мұратқазы Інжу
7.      Мухамметжан Айтолқын Сардарбекқызы
8.      Бахыт Аянат Оңғарбайқызы
9.      Шмидт Татьяна
10.  Кунакбаева Асылай Мұратқызы

 

ІІІ орын

1.               Шонтыков Ерасыл Бахытжанұлы
2.      Тілепберген Бекарыс
3.      Күмісбек Аружан
4.      Қанатбек Айзере
5.      Шалхынбек Адина
6.      Мұратқазы Інжу
7.      Мухамметжан Айтолқын Сардарбекқызы
8.      Бахыт Аянат Оңғарбайқызы
9.      Шмидт Татьяна

 

Интегралды зерттеулер негізінде жалған ақпараттарды тексеру

0
Фото factcheck.kg алынды

Цифрлық технологиялар мен әлеуметтік медианың өркендеуі жалған ақпарат  ақпараттық кеңістіктегі ең маңызды қауіптердің біріне айналды. Мұндай құбылыстардың саясатқа, қоғамдық пікірге, тіпті азаматтардың денсаулығына да әсер ететін жойқын салдары болуы мүмкін. Осы проблеманы ескере отырып, дүние жүзіндегі ғылыми-зерттеу және білім беру мекемелерінің зерттеушілері жалған ақпарат пен жалған ақпараттың индикаторларын анықтау әдістері мен құралдарын әзірлеу бойынша белсенді жұмыс жүргізуде. Біз осы зерттеуде деректерді шығаруға және осы саладағы жаңа білімді алға жылжытуға мүмкіндік беретін интегративті зерттеу әдісін қарастырамыз. Интегративті зерттеулер ақпаратты талдау мен жалған ақпаратты анықтаудың кешенді әдістерін жасау үшін информатика, психология, әлеуметтану және журналистика сияқты әртүрлі пәндердің зерттеу әдістерін біріктіреді. Бұл әдіс ғалымдарға  түрлі тәсілдерді қолдануда шектеулерді еңсеруге және жалған ақпаратпен күресудің тиімді құралдарын жасауға мүмкіндік береді. Интегративті зерттеулер жалған ақпараттың индикаторлары  мен оның  әртүрлі көрсеткіштерін анықтауға мүмкіндік береді.

Бұл көрсеткіштер мыналарды қамтуы мүмкін: Басқа дереккөздермен сәйкестік: Тексерілетін дереккөздердің болмауы: Эмоционалды манипуляция: Контент мен стиль арасындағы сәйкессіздік: Дереккөзді талдау.

Соңғы жылдары әлеуметтік желілерде жалған ақпараттың таралу себептері ретінде мына үрдістерді атауға болады: Clickbait және назар аударту;  Әлеуметтік эко-камера;  Боттар және автоматтандыру;  Псевдосарапшылар және алдау.

Әлеуметтік желілердегі жалған ақпарат (фейк) ақпараттық қоғамымызда күрделі мәселеге айналды. Бұл дезинформацияның бір түрі, оның мақсаты қоғамдық пікірді адастыру, айла-шарғы жасау және белгілі бір мақсаттарға жету үшін жалған ақпарат тарату болып табылады. Фейктер жалған жаңалықтарды, жалған суреттер мен бейнелерді және жалған пікірлерді қамтуы мүмкін. Олардың қалай таралатынын және оларға қалай қарсы тұруға болатынын түсіну маңызды. Фейк ақпарат (дезинформация) танымал Facebook әлеуметтік платформасында да таралуда. Бұл мәселе платформа мен жалпы қоғам үшін күрделі сынға айналды. Facebook-тегі жалған ақпараттың кейбір сипаттамалары және онымен күресу жолдарын атауға болады: Facebook желісіндегі жалған ақпаратпен күресу тұрақты мәселе болып қала береді және платформа оның мазмұнын пайдаланушылар үшін сенімдірек және қауіпсіз ету үшін жаңа әдістерді енгізуді және қолданыстағы құралдарды жақсартуды жалғастыруда. Жалған ақпарат (дезинформация) танымал Instagram фото-бейне платформасында да таралуы мүмкін. Instagram, басқа әлеуметтік желілер сияқты, жалған жаңалықтар, фото манипуляция және басқа да жалған ақпарат түрлерімен бетпе-бет келді. TikTok қысқа мерзімді бейнелер болғандықтан, бұл платформада жалған ақпараттың таралуының өзіндік қиындықтары болуы мүмкін.

Әлеуметтік желідегі жалған ақпарат қоғамға үлкен қауіп төндіреді. Олармен күресу пайдаланушылардың, әлеуметтік желілердің, мемлекеттік органдардың және тәуелсіз фактілерді тексерушілердің күш-жігерін талап етеді. Дұрыс білім беру және пайдаланушыларды жалғанды ​​анықтау және алдын алу әдістері туралы ақпараттандыру — бұл мәселемен күресудің негізгі қадамдары. Дезинформация ақпараттық орта үшін елеулі қатер болып қала береді және онымен күресу көп деңгейлі көзқарасты талап етеді. Интегративті зерттеулер жалған ақпаратты анықтау саласындағы дәлелдемелерді алу және жаңа білімді ілгерілету үшін қуатты құралдарды ұсынады. Жалған ақпарат пен жалған ақпараттың көрсеткіштерін түсіну ғалымдар мен практиктерге қоғамды жалған ақпараттың зиянды әсерінен жақсырақ қорғауға көмектеседі. Ақпараттық ортаны сенімдірек және жалған ақпаратқа төзімді ету үшін интеграциялық әдістер мен құралдарды әзірлеу бойынша жұмыс жалғастырылуы керек.

 

Төлеген Б.З.,

Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ

Журналистика факультетінің 1-курс докторанты

Ғылыми жетекші: Сұлтанбаева Г.С., саяси ғыл.док, профессор

Тәрбие беруде ұлттық құндылықты дарыта отырып, бала интеллектуалын дамыту

0
Менеджмент қағидасында мектепішілік басқару дағдыларын жетілдіру, педагогикалық квалиметрия әдістері

Тәрбие мақсаты:    Білім алушыларды ұлттық құндылықтар арқылы тәрбиелеуде мәдениеті мен дәстүрін мақтаныш тұтатын Қазақстан азаматын тәрбиелеу.Оларды табысты іс-әрекетке бағыттау.         

                                   

Алғы сөз

Ұрпақ тәрбиелеу-ұлт болашағы,ұлт болып ұлысып, ел болып еліміз көтерген кезде қолға алар ісіміздің маңыздысының бірі — ұрпақ тәрбиесі. Халықтың болашағы — ұрпағы, ұрпақ тәрбиесі — ұстазда. Ұстаздың мұраты — жетілген, парасатты толыққанды азамат тәрбиелеу. Толыққанды азамат қалыптастыру үшін: ақыл-ой тәрбиесін, имандылық, еңбек, экономикалық, дене тәрбиесі, экологиялық, құқық тәрбиесін беру қажет.

Халқымыздың арғы-бергі тарихы мен дәстүрі, тарихи асыл мұраларымызды біліп,қастерлеп, бүгініміз бен келешегіміздің нәрлі қайнарына айналдыру-өмір қажеттілігінен туындап отыр. Тәрбие мен оқу егіз. Ол бір-бірінен бөліп алып қоя салуға болмайтын табиғатынан танылып тұрған үрдіс.

Бүгінгі күн талабына сай жаңа жүйеге көшу ол — тәрбие-білім жүйесі. Бұл біздің қай-қайсымызды  да ойландыруы тиіс және «Мектепте заман талабына  сай тәрбие жұмыстарын қалай жүргізуге болады?» деген сұраққа  ең әуелі оның мақсатын, міндетін біліп алу дер едім.

Біз ұлы Мұхтар Әуезовтың «Ел боламын десең, бесігіңді түзе» деген ұлағатты сөзін реті келгенде еске түсіріп, «Ел бесігі-мектептің» беталысы, бағыт-бағдары айқындалмай, аяқ алысы бекіп,көші түзелмей, мектептің әл ауқаты түзелмесі анық.

Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңында «Білім беру жүйесінің басты міндеті – ұлттық және жалпы адамзаттық құндылықтар, ғылым мен практика жетістіктері  негізінде жеке адамды қалыптастыруға, дамытуға және кәсіптік шыңдауғабағытталған сапалы білім үшін қажетті жағдайлар жасау; жеке адамныңшығармашылық, рухани және күш-қуат мүмкіндіктерін дамыту, адамгершілік пен салауатты өмір салтының берік негіздерін қалыптастыру, даралықты дамыту үшінжағдай жасау арқылы ой-өрісін байыту» деп атап көрсетілген. Аталған міндеттердіжүзеге асыру үшін оқытудың жаңа технологияларын енгізу және тиімді пайдаланусекілді мәселелерді анықтап алу, білім беру мен тәрбие  жүйесіндегі басты ұстанымретінде әркімнің өзінің білім алуға деген жеке әлеуетін қоғамда барынша пайдалануғакөмектесетін оқыту жүйесін дамытуды қамтамасыз етуді көздейді.

Яғни, білім заңында әрбір азаматтың білім алуға құқықтығын негізге ала отырып, оқушы бойына ұлттық құндылық қасиеттерін қалыптастырып, құрметтеуге тәрбиелеудедидактикалық шарттар яғни оқыту, тәрбиелеу, дамыту, қалыптастыру үрдісін жан-жақты қамту қажеттілігі туындайды.

Өзімізді өзіміз бағалай білуге бет бұру – ұлттық байлығымызды игеру, ұлттықсанамызды дамыту. Ұлттық құндылықтарды іріктеп, оқыту процесіне енгізу арқылыұлттың тұнып тұрған асыл мұралық рухани байлығынан болашақта ел билейтін ұрпақтарды сусындатып, отбасында да, мектепте де ұлтжандалылық пенотаншылдыққа баулып, өз халқын, өз мемлекетін көздің қарашығындай қорғайтынтұлғаларды тәрбиелеп шығару.

Өз ұлтын қадірлеп-қастерлеген, ұлт қадірін білген азаматтыңбірі Ж.Аймауытов: «Мен халыққа кіндігіммен байланып қалғанмын. Оны үзеалмаймын.Үзу қолымнан келмейді» дейді. Сырым Датұлы: «Мен ағайындыекеумін: біріөзім, екіншісіхалқым»дейді.

Қазақ халқының осындай дәріптеуге, қастерлеуге, дамытуға тұрарлық ұлттық  руханижәне материалдық құндылықтары туралы ұлағатты, құнды ойларын халық игілігіне, келешек ұрпақты, ел-жұртқа ие болар азаматтарды тәрбиелеуге неге қолданбасқа?

Бала бойына ұлттық құндылықтарды дамытудағы негізгі құралдарға мыналарды жатқызуға болады:
— сыныптағы тәрбие сағаттары;
— бұқаралық ақпарат құралдары;
— тәрбие шаралары (пікірталас,тәрбие сағаты,кеш, дәріс, таным-өнеге сағаттары, т.б.)
— кітап оқу;
— мектептен тыс және сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыру;
— шығармашылық жобалар қорғау;
— қоғамдық ұйымдармен байланыс жасау;
— саяхат жасау,
— үйірмелерге қатысу.

Бүгінгі менің «Тәрбие беруде ұлттық құндылықтарды дарыта отырып, бала интеллектуалын дамыту» тақырыбымен ,тәрбие жүйесіндегі мына бағыттармен қол жеткізген, нәтижелі жұмыстарымды ұсынамын.

І. Психологиялық зерттеулер;

ІІ. Тәрбие сағаттары;

ІІІ. Ата-анамен жұмыс;

ІV. Сыныптан тыс  жұмыстар;

 

І.Психологиялық зерттеулер

а)Темперамент типтерін анықтау

ә)Дарындылық картасы

Жыл басында мекеме басшысымен  бекітілген жылдық  жұмыс жоспары жасалынып, психологиялық жұмыстың бағыттары мынадай болып жүргізіледі. Олар психолог пен дефектологтармен біріге отырып жұмыс жасалынады.

Психологиялық диагностика мақсаты:

тұлғаның жеке және жас ерекшеліктерін, сондай-ақ, тұлғааралық өзара әрекет ерекшеліктерін зерттеу.

Психологиялық профилактика мақсаты:

тұлғаның психикалық және тұлғалық дамуында кездесетін сәтсіздіктерге ескерту жасау.

Психокоррекциялық  дамыту мақсаты:

оқушының психикалық және тұлғалық дамуындағы ауытқуларды болдырмау, жалпы оқу дағдысы  мен біліктілікті дамыту.

Психикалық кеңес беру, кәсіби кеңес жүргізу мақсаты:

педагогикалық үдерістердегі қатысушыларға мәселелерді шешуге көмек көрсету.

Психологиялық білім көтеру мақсаты:

педагогикалық үрдістерге  қатысушылардың психологиялық мәдениетін көтеру.

Осылайша жасалған жылдық жоспарға сай ай сайын күнтізбе жоспар, апталық  жоспар жасалынып отырады.

а)Темперамент типтерін анықтау

Бала психологиясындағы темпераменттерді топтап , холерик, сангвиник,плегматик,меланхолик деп бөлеміз де ,біз ұстаздар кейде кез келген оқушы баланы осы темпераменттердің біріне жатқыза саламыз.Әрине, белгілі бір жағдайда және тумысынан баланың бойында осы темпераменттердіің бірі басым болатыны рас.Бірақ жас ерекшеліктеріне және тәрбиеге байланысты баланың психологиясы да өзгеріп отыратыны айдан анық емес пе?

Мектептегі психологиялық қызмет — халық ағарту жүйесіндегі аса қажетті салалардың бірі. Психологиялық қызмет арқылы мектептегі әрбір оқушының даралық ерекшелігінің дамуы анықталады.   Психолог өзінің кәсіби біліміне сүйене отырып, баланың даму деңгейін белгілейді,   түрлі психологиялық ауытқуларды дер кезінде аңғарып, оның  түзету жолдарын тағайындайды,  болуы мүмкін қиындықтардың алдын- алу үшін психологиялық шаралар ұйымдастырылады.  Мектеп ұжымында кездесіп қалатын психологиялық мәселелерге өтініш түсуіне байланысты психологиялық кеңестер беріледі, ата-аналармен психологиялық ағарту жұмыстары  жүргізіледі.  Осылар арқылы  мектептегі оқу- тәрбие жұмысының тиімділігін арттырады, әлеуметтік белсенді жеке тұлғаны қалыптастыруға атсалысады.  Осы міндеттерді атқару барысында мектеп психологтарының атқарған жұмысы жөнінде тоқталып өтпекпін. Енді осы психологиялық темпераменттерді анықтау барысында өзімнің сыныбымдағы білім алушылар:

холерик-7,

сангвинг-8,

меланхолик-2,

флегматик-7  болып анықталды.

Үлгерімі төмен оқушылармен «Есту арқылы жадында сақтауды дамыту жаттығуларын жүргізу», « Көру арқылы есте сақтау қабілетін дамыту», «Ойынша көз алдына елестетуді жетілдіру жүргізу» атты тақырыпта жаттығулар ойындары ұйымдастырылды. Нәтижесінде оқушылардың ойлау қабілеті мен есте сақтау қабілеті дами бастады. Осы жұмыстарды жүйелі түрде уақытылы жүргізіп тұрсақ, үлгерімі төмен оқушының болмайтыны анықталатын еді.

 ә)Дарындылық картасы

Қазақтың ғұлама ойшылдарының бірі Ы.Алтынсариннің:

Білмегенің бір басқа,

Білімдімен таласпа.

Білмедім деп бүгілме,

Білу үшін туылдың сен о баста!   -деген ғажап сөзі бар.   Осы ғылыми жобада өзімнің шәкіртім Елубек Нұрисламның зерттеу жұмыстарының нәтижелі болып табылатыны сол шунгит өнімдерінің қолданғанда өзгерістер пайда болғанын, адам ағзасына пайдасы бар екенін айтады. Қорыта келгенде Елубек Нұрислам осы бағыттағы жұмысының зерттеу нәтижесін жүйелі әрі бір ізді  көрсете білді.

ІІ. Тәрбие сағаттары

Әр сынып сағаттарының өтілу механизмін өзгертіп, тақырыптың мағынасына үңілуге, ондағы «Мен не үйрендім? Мен қалай үйренемін? Мен оны қайдан аламын?» сұрақтарына жауапты өз бойынан табуға тарту. «Қазақстан жолы – 2050: бір мақсат, бір мүдде, бір болашақ», «Ардақта ата-анаңды», «Қарты бар үйдің қазынасы бар», «Құрбан айт туралы не білеміз?», «Мен қайырымды баламын», «Жақсы деген немене, жаман деген немене», «Тәуелсіздік елімнің тірегі», «Елбасы бастаған болашақ» тақырыптарында өткен тәрбие сағаттарында балалар бойына отансүйгіш, имандылық, тұлғаның адамгершілік қасиеттері артады, оянады.

ІІІ. Ата-анамен жұмыс

а)ата-аналар кеңесі

ә)дөңгелек үстел,тренингтер

б)Аз қамтамасыз етілген отбасылармен жұмыс

а)ата-аналар кеңесі

Айдан алқа ,жұлдыздан жүзік іздеп әуре болмай -ақ, ата-бабаларымыздың ақыл-кеңесін тыңдай білсек ,балалардан бақытты жан бұл дүниеден табылмас деп ойлаймын.отбасындағы бірауыздылық, өзара сыйлаушылық пен түсінушілік , жылы шырай -отбасы мүшелерінің рухани күшінің сарқылмас қоры; ата-ананың отбасында беделі үшін ,ал бүкіл отбасы ұжымы үшін -үлгі; ата-аналар мен сынып жетекшілердің балаларға бірыңғай талап қоя білуі .

*  Ата-аналармен психологиялық ойындар ұйымдастырылып,(Сіз және балаңыз бір-біріңізді түсіне аласыздар ма? Тест алынды)

* Ата-аналар жиналысына шақырудың өзін түрлі форматта ұйымдастыруды қолға алдым.( «Ең үздік Гүлназ оқушымның ата-анасы», «жаупкершілігі мол Асылжанның анасын жиналысқа шақырамын», «Шығармашыл», «Дарынды», «Мейірімді», «Өжет», «Адамгершілігі мол», «болашақ кәсіпкер» т. б. теңеулерді жағымды тұстарын естірте отырып ата-аналарды жиналысқа шақыру қағаздың өзі ынта туғыздырады.

*Ата-аналар жиналысын сызба тіректермен,сюжетті суреттермен ,мағыналы цитатты сөздер іліп,ой қозғар әңгімемен ұйымдастырып отырдым.

ә)дөңгелек үстел,тренингтер

Ата-аналар комитеті айналысатын басты мәселелер:-Мектеп және сыныптар бойынша ата-аналар жиналыстарын,конференцияларын ,семинар -кеңестерді өткізуге көмектесу; үлгермейтін және тәбиесі «қиын» балаларды үнемі назарға алады, ең басты мәселе сынып жетекшіге көмектесу.Балардың жазғы демалыстарын ұйымдастыру;саяхаттар,даталы күндерді атап өтуді -ұйымдастыруға қатысу.

Отбасылық тәрбие беру негізінде өткен ата-аналар консилиумы мен дөңгелек үстелдердің пайдасы орасан зор. Ата-аналардың қоғамдағы болып жатқан діни ағымдардың зияны туралы қаншалықты хабардар екенін анықтау мақсатында, оларға деген көзқарасы қандай екенін анықтау үшін сауалнамалар өткізіп отырамын.

«Адам өз өмірінің суретшісі» тренингі, «Кімге кімнің жақындығы» дөңгелек үстелі өткізуімнің барысында ,ата-аналардың мектеппен тығыз байланысы арта түсті деп, білім сапасы артты деп айта аламын.

б) Аз қамтамасыз етілген отбасылармен жұмыс

* Сынып жетекшісінің ата – аналармен қоян – қолтық жұмыс істеуі мақсатты түрде өте ұзақ мерзімді қажет ететін процесс.Ол үшін, отбасыны және оның отбасы тәрбиесіндегі ерекшеліктері мен жағдайын жанжақты әрі жүйелі зерттеуді қажет етеді.
Ата – аналармен жүргізілетін жұмыстағы сынып жетекшісінің негізгі міндеттері. Ата – аналармен тұрақты байланыс орнату.Ондағы мақсат: отбасыны, оның мүшелерінің өзара қарым – қатынасы мәдениет деңгейін, жанұяның жеке басқа ықпалын, ата – ананың педагогикалық білім дәрежесінің жай – күйін анықтап, кеңес беріп, оларды бала тәрбиесіне ортақтастыруды көздейді.

Ата – аналармен педагогикалық және психологиялық ағарту жұмыстарын ұйымдастыру. Сынып жетекшісі бағытта ата – аналардың педагогикалық және психологиялық білімдер жүйесін меңгеруіне, балаларды әлеуметтік ортадағы мінез – құлқын жақсы білуіне сай, оларға ағартушылық қызмет атқарады. Қазіргі мектеп жағдайында ата – аналардың жалпы білім деңгейі сөзсіз артуда.Бұл олардың педагогикалық көзқарастарында қателіктің болмауына сенімдерін орнықтырады. Дегенмен де педагогикалық және психологиялық зерттеулер нәтижесі ата – аналардың психологиялық – педагогикалық мәдени деңгейлерінің төмендігіне үнемі назар аударады. Сол үшін, бүгінгі таңда қоғамның және ата – аналардың оған деген сұранысы күннен – күнге артуда.
Осы орайда, әрбір сынып жетекшісінің алдында тұрған міндет ата – аналар және мектеп жағдайына тура келетін жұмыс істеу формаларын таңдау.Сондықтан, мұнда мектеп тәжірибесінде ата – аналармен педагогикалық және психологиялық ағарту жұмыстарына қатысты өзін — өзі ақтаған кейбір дәстүрлі формаларды атаймыз.

Үлгерімі төмен оқушылармен « Есту арқылы жадында сақтауды дамыту жаттығуларын жүргізу» « Көру арқылы есте сақтау қабілетін дамыту» , «Ойынша көз алдына елестетуді жетілдіру жүргізу» атты тақырыпта жаттығулар ойындары ұйымдастырылды. Нәтижесінде  оқушылардың ойлау қабілеті мен есте сақтау қабілеті дами бастады. Осы жұмыстарды жүйелі түрде уақытылы жүргізіп тұрсақ, үлгерімі төмен оқушының болмайтыны анықталатын еді.

*  Жүйке жүйесінің қасиетін анықтау барысында сауалнамалар алынды.Мұнда ата -аналардың сауаттылығының деңгейлерін, өмірге деген көзқарастарын білдім.Қоғаммен қарым -қатынасының дәрежесін көрсетті.

* «Ана-жан жылуы» тақырыбы аясында сұрақ жауап, пікірлесу,әңгіме жүргізілді. Осы жұмыстар арқылы нәтижесінде ата-аналардың мектеппен бірлесуі мен көзқарасы,жауапкершілігі аз да болса көрініс тапты.

ІV. Сыныптан тыс  жұмыстар

Оқушылардың бос уақыттары мәдени шараларға; көлге шомылу, көкке шығу, спорттық ойындар, мазмұнды мерекелермен ұйымдастырылып тұрады. Оқушылардың бос уақыттары мәдени шараларға; көлге шомылу, көкке шығу, спорттық ойындар, мазмұнды мерекелермен ұйымдастырылып тұрады.
Кiтапхана қорында оқушыға керекті кітаптар жетерлік,кітапхананың жұмыс уақыты таңғы сағат 9-дан, кешкі сағат 9-ға дейін. Оқушылар Және де сабақтан кейінгі уақытта үйірмелер жұмысын атқаруда. Оқушылардың бос уақытын тиімді өткізуі үшін дебаттық, спорттық, өнертапқыш клубтары және әр түрлі конкурстар, фестивальдар ұйымдастырылады.

Осы орайда сыныбымның жетістіктерін айта кететін болсам:

Үйірмеге қатысатын оқушыларымның бірі Айару Шәдібек теннистен үнемі жүлделі орынмен келеді. Ол оқушыма үйірменің пайдаалы тұсы Айарудың жауапкершілігі артып, ашылып сөйлесуді, өз бетінше ізденуді үйренді.

Осы ғылыми жобада өзімнің шәкіртім Елубек Нұрисламның зерттеу жұмыстарының нәтижелі болып табылатыны сол шунгит өнімдерінің қолданғанда өзгерістер пайда болғанын, адам ағзасына пайдасы бар екенін айтады. Қорыта келгенде Елубек Нұрислам осы бағыттағы жұмысының зерттеу нәтижесін жүйелі әрі бір ізді  көрсете білді.Мектепішілік жарыстар мен байқаулардың барысында өздерін көрсетіп, жылдан жылға ашыла түсуде

Жеке адамның жақсы мінез-құлқы тек ұжым арқылы,көпшіліктің игі ықпалының  арқасында ғана дамып,қалыптасады.Балалық әбестікпен көптің қадірін білмей,әркімге бір тиісіп,ерке-шора ,жеңілтек,ұшқалақ мінез көрсеткен баланы тәрбиелеу тәсілінде мінез-құлықты қалыптастыру әдісі ретінде жазалаудың алуан түрлі, лайықты ,тиімді түрлерін шебер қолдану ұстаздың педагогтік тәжірибесіне байланысты.

Мектептегі түрлі үйірмелер мен жарыс ойындар ,еңбек түрлері оқушының өзінің өзіне қызмет етуі, еңбек тәрбиесінің тәжірибелі тәсілдерін қолдану өз нәтижесін көрсетуде. Оқушылардың ұлттық құндылық қасиеттерін қалыптастыру негізінің бірден-бірімектепішілік жүргізілетін тәрбиелік іс-шаралар. Адамның бойына жақсы адамгершілікқасиеттерінің қалыптасуы, өнер-білімді игеруі – тәрбиеге, өскен ортаға, үлгі-өнегеберер ұстазға байланысты. Осыны жақсы түсінген халқымыз Ұстазы жақсыныңұстамы жақсы”, “Тәрбие басы тал бесік” деп ұлағатты ұстаздың еңбегін теккекетпейтіндей өсиет еткен.

Жеке тұлғаны ұлттық құндылықтар арқылы тәрбиелеуде алдымен төмендегідей мақсаттар қойдым.

—   Өз халқы оның мәдениеті мен дәстүрлерін мақтаныш тұтатын Қазақстан азаматынтәрбиелеу.

—   Жалпы  адамзаттық негіздер мен құндылықтарды құрайтын саналы көзқарастарымен қағида ұстанымдарын тәрбиелеу.

—  Қазақстан Республикасының азаматын тәрбиелеудің үлгісіне сәйкесэтнопедагогика,этнопсихоголия, этномәдениет негізінде тәрбие үрдісін ұйымдастыру.

—  Оқушыларды табысты іс-әрекетте бағыттау, олардың шығармашылығы мен білімқұмарлығын дамыту, қолдау.

Ақын  Мағжан Жұмабаев «Баланы тәрбиеші дәл өзіндей  қылып емес, келешекзаманына лайық қылып шығаруы қажет,» — деген ойлары арқылы тәрбиені келер күнталабымен  ұштастырады. Қазақ халқының тәрбие дәстүрі қай халықтың тәрбиесіненкем түсіп көрген емес. Олай болса бүгінгі ұрпағымызды халқымыздың баға жетпес байсалт-дәстүрлері негізінде тәрбиелеу, оларға ата-бабаларымыздың озық дәстүрлерінсіңіруіміз керек.

Балаға мейірлене қарасаң, ол да сені жанындай жақсы көріп толық сенімділік білдіреді.Жылы сөз, ұнамды мінез, ыстық мейірім қуанышы, ашық әңгімелесу арқылы баланың көңілін тауып,ішкі сырын ашу, бірақ ,не пайда , кейде   әке мен ананың тарапынан қамқорлықтың жоқтығын және сүйіспеншіліктің тапшылығын сезген бала теріс ортаның қоршауына түседі. Осы орайда сынып жетекшілер баланың өзімшілдік мінезін тез байқап, ата-анасының тәрбие беру жүйесіндегі  жіберген кемшіліктеріне назар аударып,балаға дұрыс ықпал жасау халық педагогикалық әдістері мен тәсілдерін тиімді етіп қолдану үшін ақыл-кеңес беріп отыру,сонда ғана баланың дүниеге көзқарастарының дұрыс қалыптасуына жағдай жасалады.

Меніңше, оқушының бойынан алдымен ел мен ұлттың намысы атойлап тұруы керек.Ол үшін ұлттық құндылықты дарыту негізінде жұмыстармен үйлесімін табатындай халқымыздың сан ғасырлық рухани нәрселерін баланың бойына сіңіріп,қандай қиын заманда да жауға басын имеген бабаларымыздың сат-дәстүрлеріне тәрбиелей білу, ұлттық тәлім тәрбиенің маңызына мән беріп,оқушылардың бойындағы өз Отанына, еліне сүйіспеншілігін ояту үшін іс-шараларды жиі өткізіп тұруы керек. Конференция кезінде мектеп өмірінен көрме ұйымдастырып,отбасының тәрбие тақырыптарына сан алуан, түрлі экспанаттарды көрсетуге болады.Олар ата аналардың үлгі істері,отбасылық тәрбие жайлы ,педагогикалық және  сат-дәстүрлерге байланысты әдебиеттер,үздік оқушылардың тізімі,оқушылардың отбасы жайлы жасаған баяндамалардың тезистері.Конференция соңында ата-баба дәстүріне ,бала тәрбиесіне байланысты көріністер мен көркемөнерпаздардың концертін ұйымдастыру т. б. өте ұтымды.

Ұлттық құндылықтарымызды балалардың бойына қалай дарытамыз? Міне бұл сұрақтың жауабын былай берсе болады. Құндылықтарды іс-әрекет арқылы, сұрақтар арқылы, кері байланыс, рефлексия арқылы. Бұл баланың бойында өз Отанына, еліне деген сүйіспеншілік, құрмет, адамгершілік құндылықтарын қалыптастырады. Әрбір жас ұрпақ өз жері мен оның байлығының иесі болу үшін жаңа технологияларды меңгеріп, жаңаша өмір сүруге үйренудің жолдарын білуі тиіс. Жастар бойына сапалы білім мен өнегелі тәрбиені рухани байлық етіп дарыту – мектептің асыл мұраты, атқарып отырған игі ісі.

Мәлік Ғабдуллиннің мына сөзі менің тәрбие туралы ойыма ой салды. «Тәрбие дегеніміз баланың үстіне кигізе қоятын дайын киім емес. Тәрбие жұмысының мыңдаған түрі мен қыры бар. Олар тәжірибеде сынала келе нәтижеге ие болады. Сондықтан тәрбие мәселесі мектеп өмірінде ешқандай маусымды, үзіліс дегенді білмейді, үздіксіз жүргізіліп отыратын процесс». Жаңа үлгідегі ұлттық мектеп моделін жасау және оның нәтижелерін жалпы білім беретін мектептердің оқу-тәрбие үрдістеріне енгізудің ғылыми әдістемесін қамтамасыз ету.

Қазақ мектебінің мәселесі-қазақ елдігінің мәселесі.Қазіргі уақытта өмірлік дағдылар мен біліктілікті қалыптастыру-тәрбиенің негізгі міндеті. Интеллектуалдық дамыған елді қалыптастырудың өзекті бір жолы толыққанды жеке тұлға тәрбиелеумен, оқушының жаңа ойлампаздығын дағдыландырумен, қазіргі ғылыми жетістіктердің негізін терең біліктендірумен ұштасады. Ғылыми-эксперимент жұмысының аса маңызды саласы сабақтан тыс тәрбие клубтары мен орталықтарын құру арқылы жүзеге асырылады, әрбір баланы қайталанбас тұлға деп қарастырып, оның өзгеше қасиеттерін дамыту мақсаты қойылған. Қай баланың болмасын бойынан жақсы қадір-қасиет іздеп табу, соған арқау сүйеу, оған үлкен үміт арту-ұстаз тәрбиесінің тәжірибесі болу керек. Тіпті,  баланың әрең байқалатын ізгі қасиеттерін де айтып, жақсы талпыныстарын бағалап, үміт білдіріп отырса, соғұрлым ол сенімді бағалай біледі, ашыла түседі.

Сонымен қатар, жаңа білім беру мазмұнын жүзеге асыруда оқушының білім сапасын дамытудың мақсаты мен міндетін айқындаудың және тәрбие кеңістігінің тірек-талдау схемасын қалыптастырдық. Оқушыларға тәрбие арқылы білім беруде қоғамдық пәндердің атқаратын ролі ерекше. Ол шәкірттерде отансүйгіштік, ұлтжандылық, идеялық сенімді қалыптастырады. Оқушының рухани байлығын кеңейтіп, өзінің қоғамдағы орнын түсінуге көмектеседі, ұрпақтың ізгі талап-тілектерін оятады. Қазақтың ұлттық салт-дәстүрі, мәдениеті мен әдебиеті оқушылардың еңбексүйгіштік, ұқыптылық, моральдық қасиеттерін қалыптастырады.

Сонымен, сапалы білім мен жақсы тәрбие – ұзақ мерзімді талап ететін және екі жақты сипатқа ие болатын күрделі процесс. Ол мұғалім қажырлы еңбегінің нәтижесі ғана емес, ата-ананың отбасындағы тәрбиені ұйымдастыруына байланысты. Бала тәрбиесіне мектеп пен отбасының ықпалы күшті болса, болашақ жас жеткіншектерге берген тәрбиенің нәтижесі сапалы болмақ.

Озат сынып жетекшілері және үлгілі тәжірибемен қаруланған ұйымшыл отбасы баланы ұстамды ,берік мінезге тәрбиелейді.Еңбекке төселдіреді. Жоғары мәдени сауыққа дағдыландырады. Отбасы өзінің барлық өмірі мен іс-әрекеттерін нақты режим бойынша жүзеге асырса.Мұндай отбасында, оның әрбір мүешсі қуаныш сезіміне ,бақыт нұрына бөленеді, жігерлі жарқын жүзді, отанды сүю, патриоттық рухта балаға тәрбие беру салауатты өмір, спорт бірлікке, ынтымаққа, салт-дәстүрлерді, әсіресе адамгершілік тәрбие алып өседі.

 

Жақсыханова Әлия 

Ш.Уалиханов атындағы ЖББМ мұғалімі

 

 

 

 

Дұрыс тамақтанудың адам ағзасы үшін маңызы

0

2023 жылдың 11-ші қарашасында Ш. Уалиханов атындағы жалпы білім беретін мектепте жаратылыстану пәні аясында Ә. Жақсыханованың жетекшілігімен және 1В сыныбының қатысуымен ашық сабақ өтті. Ашық сабақтың мақсаты – тамақтанудың адамның өсіп-дамуына аса қажет екендігін ұғындыру.

  Ашық сабақ негізгі бес кезеңнен құралды:

  • Сабақтың басы. Атап айтсақ, сабақтың басы психологиялық ахуалға негізделген. Мысалы, оқушылардың сәлемдесуі, ұстазбен жақсы қарым-қатынас орнатуы басты назарға алынды. Оқушылардың сабаққа деген құлшыныстарын ояту мақсатында «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен сабақтардағы тақырыптар пысықталды. Дұрыс тамақтану туралы «кластер» әдісі пайдалынылды.
  • Сабақтың ортасы. Бұл кезең оқушылар үшін өте маңызды болып есептеледі. Өйткені дәл осы кезең арқылы оқушылар жаңа тақырыппен танысып, білім деңгейлерін арттырады. Жаңа тақырыпты өту барысында адамдардың тамақ дайындау үшін көгөніс, жеміс, сүт, жұмыртқа, ет, балық, жарма, ұн және басқа азық-түлікті пайдаланылатыны, денсаулықтың мықты болуы үшін ас мәзірі де түрлі пайдалы тағамдардан құралуы керектігі де оқушыларға түсіндірілді. «Пайдалы тағамдарға не жатады?», «Пайдасыз тағамдарға не жатады?» деген сұрақтар қойылғанда оқушылар таратылған қималардан картон қағазда пайдалы және зиянды тағамдарды атап көрсетті. Сонымен қатар, «Коллаж әңгіме» әдісімен орындалатын топтық жұмысқа қатысты арнайы ресурстар әзірленді. Мақсаты – оқушылардың сыни ойлау және коммуникативтік дағдыларын дамыту.
  • Сергіту сәті. «Азық-түлік дүкені» рөлдік ойыны ұйымдастырылып, нәтижесінде оқушылар тағамдардың пайдалы немесе зиянды екенін ажыратты.

  • Сабақты қорыту. Бұл кезең зерттеу жұмысына негізделген. Зерттеу нысаны ретінде алма жемісі алынды. Оқушылар алманы ыдыстағы суға салып, оның су түбіне батпауының негізгі себебін түсіндіруге тырысады. Ал бұл кезеңнің «Білгенің жөн» атты бөлімінде дұрыс тамақтану ережелері құрылады.
  • Кері байланыс. Ашық сабақ аясында өткен тақырыпты оқушылардың бойларына қаншалықты сіңіргендерін, қандай деңгейде ұғынғанын анықтауға арналды. Әр ұстаз оқушылармен тұрақты түрде кері байланыс жасауы керек. Себебі оқушыларға тек ақпаратты жеткізу жеткіліксіз. Сол берілген ақпарат бойынша білім алушылардың тақырыпты тереңінен түсінуі, ұстазды ұғына алуы да осы кері байланыс тәсілі арқылы жүзеге асады.

Сонымен, ашық сабақты қорытындыласақ, денсаулықтың адам өміріндегі ең басты құндылық екені белгілі. Ал сол денсаулықты жақсартатын да, құртатын да тұтынатын тағамдарымыз екенін атап өткен жөн. Осы мақсатта оқушылар пайдалы және зиянды тағамдарды ажыратып, өз денсаулықтары үшін дұрыс тамақтанудың қаншалықты маңызды екендігін ұғына алды.

«ЖАС ӨНЕРПАЗ» республикалық өнер байқауының ережесі

0

WWW.MARTEBE.KZ республикалық ақпараттық білім порталы №514 бұйрық негізінде шығармашыл балалар арасындағы «ЖАС ӨНЕРПАЗ» республикалық өнер байқауын өткізеді.

Байқауға республикамыздағы балабақша бүлдіршіндері мен мектеп оқушылары қатыса алады. Қатысушы үміткерлердің жұмыстары наурыз айының 30 на дейін  balalar_baikauy@mail.ru электронды почтасына қабылданады.

Байқау жеңімпаздары мен жүлдегерлеріне Бас жүлде, І, ІІ, ІІІ дәрежелі дипломдар беріледі. Байқау шарттары туралы ақпаратты мектепке дейінгі ұйым басшылары мен әдіскерлерінің және ЖББМ мұғалімдерінің назарына жеткізуді сұраймыз.

Толық ақпаратты +7 708 440 76 93 телефоны арқылы білуіңізге болады.

 

«ЖАС ӨНЕРПАЗ» ШЫҒАРМАШЫЛ БАЛАЛАР АРАСЫНДАҒЫ РЕСПУБЛИКАЛЫҚ ӨНЕР БАЙҚАУЫНЫҢ ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕСІ

  1. Жалпы ереже
    • «ЖАС ӨНЕРПАЗ» атты республикалық балабақша бүлдіршіндері мен мектеп оқушыларының өнер байқауының осы Ережесі (әрі қарай – Ереже) байқауларды ұйымдастыру және өткізу тәртібін анықтайды (әрі қарай – Қашықтық байқауы);
    • Қашықтық байқауы туралы мәліметтер martebe.kz сайтында жарияланады және 2024 жылдың 01-30 наурыз аралығында өткізіледі;
    • Қашықтық байқауына қатысу – ақылы,ерікті негізде жүзеге асырылады.
  1. Республикалық байқаудың мақсаты мен міндеттері:
    • Жас бүлдіршіндерді балабақшадан бастап шығармашылық жұмысқа баулып, олардың рухани дамуына әсер ету және кіші жастан бастап республикалық масштабтағы байқауларға белсенді түрде қатыстыру.
    • Балалардың ұлттық өнерін жан-жақты ашу және қазақтың жаңа жылы Наурыз мерекесін тереңнен ұғындыру.

 

  1. Байқаудың өту тәртібі

3.1. Байқауды өткізу және ұйымдастыру ісімен ұйымдастыру алқасы айналысады.

3.2. Ұйымдастырушы қатысушыларды тіркеуді, жұмыстарды сараптауды, қорытынды шығаруды, марапаттауды жүзеге асырады.

3.3. Байқаудың жеңімпаздарын анықтау үшін мектепке дейінгі білім беру саласының өкілдерінен тұратын арнайы әділ-қазылар алқасы құрылады. Сонымен қатар ұйымдастыру алқасының өкілдерінен арнайы ғылыми-әдістемелік кеңес құрылады.

3.4. Әділ қазылар алқасының шешімі қайта қарауға жатпайды.

3.5. Байқауға жіберілген материалдар мен жұмыстар кері қайтарылмайды.

3.6. Байқаудың марапаттау рәсімі қатысушы жұмыстарын жібергеннен соң бір апта ішінде жүзеге асырылады.

  1. Байқаудың тапсырмалары

Байқауға барлық балабақша бүлдіршіндерімен мектеп оқушылары қатыса алады.

  • «22-Наурыз Ұлыстың ұлы күні мерекесі» тақырыбында эссе, мәнерлеп оқу, ән, би, аспаптық орындау жұмыстарының бірін жібереді.

 

  1. Байқаудың марапаттау рәсімі

Байқаудың қорытындысы бойынша келесідей жүлделі орындар тағайындалады:

Бас жүлде; І орын; ІІ орын; ІІІ орын

Байқауға қатысқан барлық қатысушы дипломмен марапатталады.

10 қатысушы ұйымдастырған жетекшіге ҚҰРМЕТ ГРАМОТАСЫ беріледі.

Жеңімпаздардардың таңдаулы жұмыстары сайтқа жарияланады.

Марапаттар электронды түрде жіберіледі.

Байқауға қатысу құны     жеке қатысушы үшін 1000 тг

                                         

Кез-келген төлем-терминалдары немесе KASPI GOLD карточкасына

4400 4301 9979 7181 төлем жасайды.

+7775 496 21 55 Акгуль С

  

Қатысу үшін төлем жасау жөнінде және байқауға қатысты туындаған сұрақтар бойынша қосымша ақпарат алу телефоны: +7708 440 76 93

 

ӨТІНІШ БЕРУ ҮЛГІСІ

«ЖАС ӨНЕРПАЗ» РЕСПУБЛИКАЛЫҚ ӨНЕР БАЙҚАУЫНА ӨТІНІШ

Р/С Қатысушының

аты-жөні

Жетекшісі Сыныбы/ тобы Байқау номинациясы Байланыс нөмірі/

Эл.почтасы

1 Амантай Санжар Медетұлы Мырзатаева Інжугүл Бекетқызы

 

5 сынып Эссе +77759962187

Injugul999@mail.ru

 

 

Ескерту! Байқау сұранысы MS WORD форматында (үлгіге сай) жіберу міндетті!

Өтініш үлгісі өзгертілген жағдайда жұмыстар қабылданбайды! (біз жіберген үлгі бойынша ғана жазу керек)

Байқау марапаттары сұраныс бойынша толтырылатындықтан, қатысушы, жетекші аты-жөндерін қатесіз, толық жіберулеріңізді сұраймыз! Қате кеткен жағдайда түзету енгізілмейді!

Е. Бекмаханұлы атындағы Қазақстан тарихы олимпиадасы (мұғалімдер, 2024 ж.)

0

Үздік қазақ тілді білім сайты – Qaztest.kz онлайн олимпиада ұйымдастыру комитеті мен Абай атындағы ҚазҰПУ-мен жасалған меморандум аясында қазақтан шыққан тұңғыш тарих ғылымдарының докторы, профессор, ҚазКСР ҒА-ның корреспондент-мүшесі Ермұхан Бекмаханұлының өмірі мен ғылыми мұрасын насихаттау мақсатында оқушылар мен мұғалімдер арасында  Қазақстан тарихы пәнінен дәстүрлі VI Республикалық қашықтық олимпиадасын (бұдан әрі Олимпиада) өткізеді.

Олимпиадаға жалпы білім беретін мектептерде қызмет ететін мұғалімдер мен колледж оқытушылары қатыса алады. Олимпиада тапсырмалары Қазақстан тарихы пәнінен, Е. Бекмаханұлының өмірі мен ғылыми мұрасы және тарихты оқыту әдістемесі бойынша беріледі.

Олимпиадаға 5-11 сынып оқушылары қатыса алады. Олимпиада тапсырмалары Е.Бекмаханұлының өмірі мен ғылыми мұрасы және Қазақстан тарихы пәні бойынша беріледі.

Олимпиада qaztest.kz сайтында өтеді.

ОҚУШЫЛАРҒА АРНАЛҒАН МАРАПАТ

Олимпиада жеңімпаздары мен жүлдегерлеріне І, ІІ, ІІІ дәрежелі дипломдар, Үздік ұжымдарға арнайы плакетка беріледі. Республика бойынша ең жоғары ұпай алған қатысушылар Е. Бекмаханұлы атындағы «Жас тарихшы» төсбелгісімен және 24-25 ұпай алған қатысушылар «Жас тарихшы» дипломымен марапатталады.

МҰҒАЛІМДЕРГЕ АРНАЛҒАН МАРАПАТ

Олимпиада жеңімпаздары мен жүлдегерлеріне І, ІІ, ІІІ дәрежелі дипломдар, Үздік ұжымдарға арнайы плакетка беріледі. Республика бойынша ең жоғары ұпай алған қатысушыларға «Ноқталанған тарихшы. Ермұхан Бекмахановтың шерлі тарихы: деректі ғұмырнама» кітабы сыйға беріледі және 24-25 ұпай алған қатысушылар «Құрмет грамотасымен» марапатталады.

Олимпиада бір кезеңнен ұйымдастырылады. Олимпиада 2024 жылдың 12 ақпан мен 12 наурыз аралығында өткізіледі. Қорытындысы 14 наурыз күні жарияланады.

Олимпиада туралы толық ақпаратты +7 700 978 59 22; +7 775 998 83 87 телефондары арқылы білуіңізге болады.

«Ахмет. Ұлт ұстазы» – ең үздік телехикая!

0

Қазақ қазақ деп қасық қаны қалғанша, еліне қызмет еткен, ұлт ұстазы атанған ұлы тұлға Ахмет Байтұрсыновтың құрметіне режиссер әрі сценарист Мұрат Есжан туындысын жарыққа шығарды. Қиындыққа толы қиыр жолды басынан өткерген Ахаңның ғұмырының басты әрі маңызды оқиғаларын Мұрат Есжан осы телехикаясында түсінікті түрде көрсетуге тырысты. Телехикая Ахметтің бала кезінен басталып, өрмелеп, өмірден кеткенге дейінгі уақыт шеңберін белгілейді. Негізгі сюжеті қазақ газеті маңайында ойнатылады. Қазақ газетасы 1913-1918 жылдары Орынбор қаласында жарияланып тұрған қоғамдық-саяси және әдеби басылым. Бұл газета қараңғы халықтың санасын оятуға, халықты ілім мен білімге дәріптеген. Қазақ газетасының басылуына түрткі болған жайт ол Ахмет Байтұрсынұлының Орынборға жер аударылуы еді.

Бірінші бөлімінен бастап телехикая көрерменге түрлі эмоциялар сыйлайды. Патша үкіметінің Қазақ халқына деген сұмпайы әрі жауыздық қарым- қатынасына көз жұмып қарай алмаған

Байтұрсынның бас көтеруі әділетсіз қудалаудың алғашқы көрінісі болды. 25 жылға кесіліп, Сібірге жер аударылар алдында ұлына деген соңғы өсиеті келесідей болды «…Қандай қиыншылық көрсеңде, аш болсаң да, қанша қорлық көрсеңде оқы, айтатын тілегім осы. Біздің үйде шешеңнің жанында маған хат жазатын балам болсын…» деген екен. Бұл оқиға 12 жасар Ахаңның сезіміне ерекше қатты әсер еткен…. Кейінірек телехикаяда Ахметтің ұстаздық еткен шағы баяндалады. Осы үзіндіде Ахметтің орыс шәкірттеріне емес,2 қазақ шәкіртіне көбірек көңіл бөлінуі, өзіне жақын тартуы ерекше суреттеледі. Бұл бейнелеуде осы шәкірттері Ғазымбек пен Қаппас ретінде кейінгі сюжет өрбуінде өз орындарын алады. Олардың бейнесі Ахаңды сыйлаған шәкірт ретінде көрсетілген. Одан бөлек телехикая желісінде байқағанымыз Міржақып Дулатұлының бейнесі. Ахмет Байтұрсынұлының замандасы Міржақып Дулатұлының кейіпкер бейнесі тым әсірелеп көрсетілген бе деген ойда қалдық. Себебі тарихта ол кісінің қызба мінезді болғаны рас. Бірақ Әліби Жангелдиннің қолын қайырып, Мұхамедиярдың «басын кесіп алу керек» деп жүрген Жақаң қазақ тарихында ерекше із қалдырған кең ойлы кемеңгерге қарағанда тыз етпе , ұрда-жық қалыпта көрініп қалған. Ал Сәбит Мұқановтың » Өмір мектебі » шығармасында Жақаңның бейнесі мүлде басқаша етіп суреттелген. Бірақ Ахаңның серігі ретінде тұлғалық бейнесі жақсы ашылғанын айта кету керек. Ахаңның сабыры , байсалдылығы һәм Міржақыптың тік,өршіл келбеті бір-бірін толықтырып туындыдан көпшілік қауымның шынайылықты көруіне түрткі болды.Ахмет пен Міржақыптың бір біріне деген адалдықтары барлығымызды тәнтті етті.Ахаңды қолдаған топ әрдайым халықты жақсы жаққа жетелегісі келді.Сондада бұларға көнбей көкіректікпен өз білгендерін жасаған біраз зиялыларды байқауға болады.Шығармаларын әдебиет үшін емес,халықтың мұңына жазған.Әр еңбегі өзінен өзі ғылымға айналған Ахмет бұл тұста ғұмырының біразын осылай арпалысып өткізді.Орыстың лингвистіннің өзі Ахаңды мақтап қазаққа қызығатынын, қызғанатындығын айтқан еді.Араб әріптерін қолданып жазып жүргенде Қаппас бастаған бір топ қазақтар ендігі әріпті латынға ауыстырайық деп «өзге түркі халықтары латынға ауысып жатыр…» деп сөз қозғаған еді, бейне бір басқа тірліктері жоқтай деп қолдамаған Алаштықтар.

Ахаң сондай көрегенді кісі еді, қанша қиыншылықта да қажығаны бетіне шығып тұрсада оны жасыруға тырысты.Россияның барлық жиналыстарына барып орыс товарищтеріннен қалмай пікір таластырған.Қазақтардың құқығын қорғады.Аяққа таптаған жетесіздерді орнына қойды.Қанша айдауға ұшырап жатсада осылай «қазағымның ұлдары,қыздары» деп жастардың қорланғанына қарай алмады.50 жылдық мерей тойында тыныштық бермеген опасыздардың кесірі тимей қоймады.Неше түрлімен ауыз толтырып айтып Ахаңның репутациясына әсер етсек деп бір күндік құнға сатылғандардың жүзін көрдік.Қалың қазағымның қайғысы бір деп ой танытқан Ахаңның өзі ерекше жақсы көрген жақындарының жоғары жаққа сатылғанын естігенде жүрегіне қанжардай қадалды.»Жау жоқ деме жаға астында» демекші атам қазақ заманнан іштен шығар сұмдардың болары белгілі ақ еді.Қой терісін жамылған қасқырлардың нақ өздері болды.Сол опасыз бейнедегі Қаппастың Ахаңға қарсы жазғандары талай рет Ахметтің аяғын шалды.Тергеуге түсіп түрменіңде қорлығын көрді.Әр тергеуде қазақтан шыққан тергеуші мырза Санғытов Ахметтен жауап алуға тырысатын.Санғытовтың өз ісін сүйіп айналысатын анық көрсеткен.Мінезі тік ,жүзі сұсты, қатыгез болған Санғытовтың Ахаңмен болған тергеулерден кейін жүрегінің түкпіріннен бір нәзік сезім жылт етуші еді.Әр сөзіме жауап табады деп басында бұлығып жүрген Санғытов,Ахаңның еңбектерін оқып өзі байқамай Ахаңды жақын тартатын.Оның шын мәнінде жаман пиғылы жоқтығын түсінгендей соңғы кездері тергеу уақытында созатын еді.Ахаңның әр сөзінен өзіне жылулық сезетін.

Өмірдің қарама қайшылықтары деген осы ма екен…Тұнбас нағыз еңбек адамының өмір сүрген заманының бұндай болғаны әрине ауыр тиеді. Мүмкін сол заманның қаталдығына, әділетсіздігіне қарсы шығар тұлға керек болды. Ай, қайдам көкіректері белең алған зиялылар ғана болғанда осы заманға дейін қалай болар едік оны ойлаудың өзі қорқынышты .Қазіргі біздің жайлы өміріміз үшін қаншама тұлғаның жанының қиналуына тура келгендігі, жанбай жатып сөнгендігі көзге жас ұялатады.

 

Авторлары: Мырзаайым Тасболат

Гаухар Нұролдаева

Дана Орынбасар

Оқытушысы: Рамазан Әбілдос

әл-Фараби атындағы ҚазҰУ Қазақстан тарихы

кафедрасының оқытушысы, г.ғ.м.

«Ахмет. Ұлт ұстазы» телехикаясынан алған әсерім…

0

Ахмет Байтұрсынұлы «Ұлт ұстазы» деген сөз тарихта жайдан-жай қалмағаны анық, белгілі. Қазақ елін қараңғы түнектен жарыққа алып, қазақ балаларын көзін ашуға аянбай еңбек етіп, осы жолда жарты өмірін құрбан етті. Көптеген қазақ балаларының сауатын ашуға, көзі ашық, көкірегі ояу болуына ұзақ еңбек етті. Ешқандай жағдайға қарамастан мектепте сабақ оқытып, тәлім берді. Қарарайым халықты қараңғы, надан болудан арылтуға, қалың ұйқыдан оятуға әрекет жасады. «Осы замандағы жан таң қалатын нәрсенің бәрі ғылыммен табылған: Адам баласының көкте құстай ұштырған да, дүниенің о шетінен бұл шетіне дейін жеткізген де ғылым, отарба мен откемені де жүргізген де ғылым. Яғни барлығы ғылымға келіп тіреледі», – деп Ахмет Байтұрсынов айтады. Осы ғылым жолында сіңірген еңбегі зор.Қазақ әліппесін жазады, орыс тілді сөздерді қазақ тіліне аударады. Қазақ тілінің дамуына бірден-бір үлес қосады. Тек білім берумен шектелмей, өз бойындағы асыл құндылықтарды, жақсы тәлім-тәрбиені бойына сіңіруге тырысқан. Жан-жақты, парасатты адам. Көптеген үлгі алуға болады. Ұстаз дегенде ойымызға қандай адам келеді? Әрине ақылды, дана, көрікті деп айтсақ болады. Осы сипаттамаға бірден Ахмет Байтұрсынұлын жатқызсақ болады. Ахмет Байтұрсынұлы өз заманында өте әдемі адам болған. Қай жерде болмасын классикалық үлгіде қара костюм шалбар киіп жүрген. Осы тұста кинодан ұстаздар сондай интелегентный адам екенін анық көрсетті. Басқа адамдар көрген кезде тамсанатындай, сондай болуға қызығатындай болу қажет.Ахмет Байтұрсынұлыдан осы қасиеттерді көре аламыз, түртіп алуға болады. Және де ол қарапайым жұмыстарды жасаудан ешқашан тартынбаған. Оған дәлел ретінде медпунктта жұмыс жасаған кезін атап өтсек болады. Қандай жұмыс жасасада, сол арқылы табыс тауып, отбасысын асырады. Сондада кітаптар жазды, газеттің шығуына көп көңіл болды. Қандай қиын жағдай болмасын елін ойлады. Алайда Қазақтың «Ұлт ұстазы» еден жуып жүргені, қынжылтады.

«Ұлт ұстазы» киносының екінші бөлімінде «Қазақ» газетінің шығуына аянбай еңбек еткен көрініс жай табады. «Қазақ «газетінің шығуының мақсаты қазақ елінің көзін ашу болады, қазақ халқының, келер ұрпақтың болашағын ойлауы еді. Алдына келген ешқандай қиындықтарға мойынсынбай, қаржы мәселесінде ескермей, салықтан да бас тартпай, ойланбастан түрмеге түседі. «Қазақ» газеті қалай да болмасын шығу қажет деп жұмыс жасады. Түрмеге отырар кезінде М. Дулатовқа айтқаны мен түрмеге отырамын, сен сол ақшаға мақалалар жазып, газеттің басылым сандарын көбейтуін, бүкіл Қазақ халқына таратуын қажет деп айтады. «Қазақ» газеті қазақ халқының қалыптасуына үлес қосқан бірден бір газет болып табылады. «Қазақ» газетінің басты бетінде киіз үй бейнеленді, Қазақ сөзі жазылды.»Қазақ» газеті деп аталмағанда, «қырғыз»,» киргиз» деп шақырылғанда, еш қарсылықсыз жауап беретін болған.Ахмет Байтұрсыновтың еңбектерінің арқасында қазіргі таңда бүкіл жастарға өнеге, біз содан үлгі алуымыз қажет. Сол кісідей болуымызға тырысу қажет!

 

Авторы: Ұлмерей Шалқарбек

әл-Фараби атындағы ҚазҰУ-нің 1-курс студенті

Оқытушысы: Рамазан Әбілдос

әл-Фараби атындағы ҚазҰУ Қазақстан тарихы кафедрасының оқытушысы, г.ғ.м.