Сабақ үш тілдік негізінде құрастырылған
Teacher’s Name: Karimsakova Akbilek Nurtanovna | |||||||||||||||||||||||||||||
grade: 9«А» | Attended:15 | Absent: 0 | |||||||||||||||||||||||||||
Сабақ тақырыбы Тема урока The theme of the lesson: |
Дәрумендер және олардың маңызы. Суда еритін және майда еритін дәрумендер Витамины и их значение.Водорастворимые и жирорастворимые витамины Vitamins and their value. Water-soluble and fat-soluble vitamins |
||||||||||||||||||||||||||||
During the lesson, the goal to achieve Цели обучения, которые достигаются на данном уроке |
8.1.2.5.Адам ағасындағы дәрумендердің маңыздылығын сипаттау. 8.1.2.5. Increasing the importance of vitamins in the human body 8.1.2.5. Повышение значимости витаминов в организме человека 8.1.2.7.Тағамдарда «С» дәруменін анықтау 8.1.2.7. Determination of vitamin «C» in products 8.1.2.7. Определение витамина «С» в продуктах |
||||||||||||||||||||||||||||
Lesson objectives: Цели урока: |
Барлығы үшін: Дәрумендер және олардың маңызы жайлы сипаттайды. Describes the vitamins and their importance. Описаны витамины и их значение Оқушылардың көпшілігі үшін. -Оқушылар ағзаға дәрумендер не үшін керек екендігін талдайды. -Суда еритін дәрумендер мен майда еритін дәрумендерді анықтайды. Кейбір оқушылар: -Оқушылар ағзадағы дәрумендердің қызметімен олардың жетіспеушілігінен туындайтын ауруларды талдайды. |
||||||||||||||||||||||||||||
Еvaluation сriteria: Критерии оценивания |
§ Суда еритін дәрумендер мен майда еритін дәрумендерді анықтайды. § determine water-soluble vitamins and fat-soluble vitamins § Определяют водорастворимые витамины и жирорастворимые витамины Оқушылар ағзаға дәрумендер не үшін керек екендігін талдайды. . |
||||||||||||||||||||||||||||
Language objectives: Языковые цели
|
Пәндік лексика и терминология: Scurvy hypovitaminosis healthy gym beriberi lipid-soluple rickets, water-soluble hypervitaminosis vitamin |
||||||||||||||||||||||||||||
Interdisciplinary communication межпредметные связи |
медицина және ағылшын медицина и английский язык medicine and English, Chemistry,Russian.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Previous education Предварительные знания
|
Immunity and vaccination in 7 grades. | ||||||||||||||||||||||||||||
Procedures: | |||||||||||||||||||||||||||||
Planned things | Teacher s activity | Learner s activity | |||||||||||||||||||||||||||
Organizational moment 3 minutes
|
— Good morning! I’m very glad to see you! How are you today? What date is it today? Who is absent today? Divide into three groups by collecting the puzzle are divided into three pieces about fruits Gives assessment cards to each group -You should write down your points in your assessment cards Division into a group of fruit: Apple тобы Bananas тобы Orange тобы |
S play with «Puzzle» , they are divided into 3 groups by connecting picture The captain of each groups summarize points at the end of the lesson |
|||||||||||||||||||||||||||
Lesson opener question. “Brainstorm” answer the crossword: 4 min
I Beginning 3 min
5 min
II. Learning new material. 7 min minutes
Middle part 5 min
Lab works – Practical activity 7 min
Feedback 2 min Homework 1 min
|
I . Now your task will be fill the crossword «Brainstorm» speaking
What do you think what is the theme of our lesson? II. Determine the aim of the lesson / speaking skill Hand students a KWL chart and remind them to fill out the K and W parts of the chart with what do they know about the fruit and what do they want to know The theme of our lesson is “Vitamins”. Today I will check your knowledge about vitamins in our life
Учитель показывает видеоролик о витаминах для входа в урок
I.Pre-video questions in plenary listening and speaking skills II. Show the video
Method «ANAGRAM»
Descriptors: Оқушылар үш тілде аудара алады. I group: Rickets (мешел-рахит ауруына) gives a description Сурет аурулардың II group: water-soluble gives a description III group: scurvy gives a description
Сriteria assessment
Activity «Running dictation». works in pairs /reading, speaking, listening and writing skills Short texts made several copies. Put the copies up around the walls of the classroom. The winning pair is the team that finishes first — although you need to check for mistakes. If there are mistakes, they must keep walking to check.
Descriptors -write 3 sentences correctly – 3 point -write 2 sentences correctly – 2 point -write 1 sentence correctly – 1 point
Play Game «Domino» (creating a chain of words through paper clippings)
Pre lab questions: 1. What is the function of vitamin C? Изучение устойчивости витамина «С» Цель работы: обнаружить в соке витамин reading, speaking, listening and writing skills «С» и убедиться в его настойке I group 1.Раствор йода разведите водой до цвета крепкого чая. 2.Довабьте к раствору немного крахмального клейстера до получения синей окраски 3.Смешайте в пробирку 1 мл яблочного сока и 2 мл воды. Обесцвечивание раствора свидетельствует о малом количество в растворе обесцветиться (2 мин) II group: Повторите опыт неразбавленным соком III group: Прокипятите яблочный сок и вновь повторите опыт Идет обсуждение увиденного
Feedback Return to theme and the lesson objectives. Teacher will check with students if they understand the lesson objectives and summarizing key points.reading, speaking, listening and writing skills This topic helped me understand”… Домашнее задание (Homework): «Витаминдер» тақырыбында тест тапсырмаларын құрастыру |
Each student names one thing they know and one thing they want to know about the fruit
the group leader evaluates students in their groups
One of the students in each pair to walk (or run!) to read the passage on the wall. They remember some of the passage and walk back to their partner. They quietly dictate what they remembered to their partner, who writes it down. They then swap roles. Over several turns they will build the whole passage. This means they really do have to run back and forth because students will only remember three or four words at a time. S evaluate themselves
|
|||||||||||||||||||||||||||