Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: Жер және Ғарыш Мектеп: «М.Әуезов атындағы орта мектеп» Мұғалімнің аты-жөні: Мухатова Ләйлә Шалабаевна Сынып: 7 Қатысқандар: Қатыспағандар: |
||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы | Күнтізбе негіздері (тәулік, ай,жыл) | |||||||||||||||||
Оқу мақсаттары | 7.7.1.3 – жыл мезгілдерінің ендіктерге байланысты ауысуы және күн мен түннің ұзақтығын түсіндіру | |||||||||||||||||
Сабақтың мақсаты |
Барлық оқушылар: Күнтізбе жайлы және түрлерін біледі Басым бөлігі: Жыл мезгілдерінің ендіктерге байланысты ауысуын біледі Кейбір оқушылар: Күн мен түннің ұзақтығын түсіндіре алады |
|||||||||||||||||
Бағалау критерийі |
|
|||||||||||||||||
Тілдік мақсаттар | Пәндік терминдер бойынша сөздік :
|
|||||||||||||||||
Құндылықтарға баулу | Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы | |||||||||||||||||
Пəнаралық байланыс | Тарих, география, технология | |||||||||||||||||
Алдыңғы білім | Күн жүйесі | |||||||||||||||||
Сабақ барысы |
||||||||||||||||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері | Ресурстар | ||||||||||||||||
Сабақтың басы 2 мин 5 мин 1 мин |
I.Ұйымдастыру : сәлемдесу, түгендеу II. Ынтымақтастықты қалыптастыру: «Менің көңіл күйім..» тренингі арқылы психологиялық ахуал туғызу алдарындағы стикерлерге өз көңіл күйлерін салу. Аспан денелерінің суреттері бойынша топқа бөлу : Жер тобындағы планеталар (Меркурий, Марс, Шолпан, Жер) Алып планеталар тобы ( Юпитер, Сатурн, Уран, Нептун) Планета серіктері ( Ай, Фобос, Ио, Харон) Аспандағы қатты денелер (Комета, Метеороид, Метеорлар, Астеороид) Үй тапсырмасын сұрау: Сәйкестендіру кестесі арқылы сұрау Қ.Б.Тапсырманы жұппен орындайды, талдайды, топтағы екі жұп бірін-бірі бағалайды. «+,-». «Пилот –Штурман» Тақырыпты ашу. «Адасқан сөздер» әдісі арқылы терминдердің орысша, ағылшынша аудармаларын табады, оқиды. ҚБ: қос шапалақ әдісі |
Аспан денелері бар үлестірме карточкалар Слайд №1 Аспан денелерінің суреттері Тапсырма №1 Слайд №2 Сөздер жазылған карточкалар |
||||||||||||||||
Сабақтың ортасы 22 мин 2 мин 2 мин 3 мин Сабақтың соңы 5 мин 1 мин 1 мин |
Тапсырма №2: 1,2 тұжырымдамалық органайзерлер жасайды1-топ. Күнтізбенің шығу тарихы 2-топ. Жыл мезгілдерінің өзгеруі 3,4- салыстыру (Венн диаграммасы) 3-топ. Юлиан күнтізбесі және Григориан күнтізбесі 4-топ. Ай және Күн қозғалысы күнтізбесі Әр топ жасаған органайзерлерін қорғайды. Қ.Б. Әр топ бір-бірінің жұмысын «Бас бармақ» әдісімен бағалайды.
Сергіту сәті. Тропиктік жаңбыр Қосымша мәлімет: Күн мен түннің ұзақтығын түсіндіруге бейне фильм көрсету. Саралауға арналған тапсырма «Мини тест» әдісі Кері байланыс . «Синквейн» әдісі Күнтізбе, Жыл мезгілі, Тәулік, Тропиктік жыл Мысалы: Күнтізбе Көне , жүйелі Ауысады, өтеді, қайталанады Жыл мезгілдері өзгеруінің жүйесі Жүйе Қ.Б. «Қос шапалақ» әдісі арқылы Үйге тапсырма : тарауды қайталау, күнтізбе бойынша тарихи мағлұмат іздеп келу Рефлексия. Менің сабақтағы көңіл күйім
|
Оқулықпен жұмыс Түрлі түсті қағаздар, желім, қайшы Қосымша №2 1-топ 2-топ 3-топ 4-топ YouTube Тапсырма №3 Слайд №4 Стикерлер Оқулық, интернет |
||||||||||||||||
Саралау, қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар жоспарлайсыз? |
Бағалау –оқушылардың білімін қалай тексересіз |
Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік ережелерін сабақ барысында сақтау |
||||||||||||||||
Барлық оқушылар: Синквейн әдісі бойынша ұққандарын жеткізе алады Басым бөлігі: Мини тесті орындайды Кейбір оқушылар: Венн диаграммасымен салыстырады |
Бірін-бірі бағалайды. «+,-» «Пилот-Штурман» «Бас бармақ» әдісі «Қос шапалақ» әдісі |
Оқушының партада дұрыс және түзу отыруын қамтамасыз ету Көз ауыруларының алдын алу үшін жарықпен қамтамасыз ету сергіту сәттері «Тропикалық жаңбыр» мен белсенді іс-әрекет түрлерін жүргізу |
||||||||||||||||
Сабақ бойынша рефлексия |
Қосымша1
Физика 7 сынып
Бөлім Тақырып |
Жер және Ғарыш Күнтізбе (тәулік, ай, жыл) |
Оқу мақсаты | 7.7.1.3 – жыл мезгілдерінің ендіктерге байланысты ауысуы және күн мен түннің ұзақтығын түсіндіру |
Ойлау дағдыларының деңгейлері | Білу, түсіну |
Бағалау критерийі: |
|
Тапсырма №2. Органайзер жасайды. 1,2 тұжырымдамалық ; 3,4 салыстыру (Венн диаграммасы) 1-топ. Күнтізбенің шығу тарихы (Қазақ елі монументі) 2-топ. Жыл мезгілдерінің (жаз, күз, қыс, көктем) өзгеруі (Хан шатыры) 3-топ. Юлиан күнтізбесі және Григориан күнтізбесі (Бейбітшілік және келісім суреті) 4-топ. Ай және Күн қозғалысы күнтізбесі (Бәйтерек суреті) Қ.Б. Әр топ бір-бірінің жұмысын «Бас бармақ» әдісімен бағалайды. |
Критерийлері |
Дескрипторлар |
|
|
Тапсырма №1
№ | Планета | № | Сипаттама |
1 | Меркурий | Ол 1846 жылы телескоптың көмегiмен табылды | |
2 | Шолпан | Онда жоғары саналы тіршілік бар | |
3 | Жер |
Өз осiнiң төңiрегiнде өзiнiң Күндi айнала қозғалатын бағытына қарсы айналады |
|
4 | Марс | Күнге ең жақын планета | |
5 | Юпитер |
Көбiнесе көмiр қышқыл газдан тұратын атмосферасы Жердегiге қарағанда жүз есе сирек |
|
6 | Сатурн | Ондағы жыл Жердегi 84 жылдай уақытқа созылады | |
7 | Уран | Оны айнала қоршаған жалпақ сақинаның қалыңдығы бiрнеше километрге созылып жатыр | |
8 | Нептун | Жыл мезгiлдерінiң ауысуы болмайды |
Дұрыс жауабы
№ | Планета | № | Сипаттама |
1 | Меркурий | Күнге ең жақын планета | |
2 | Шолпан |
Өз осiнiң төңiрегiнде өзiнiң Күндi айнала қозғалатын бағытына қарсы айналады |
|
3 | Жер | Онда жоғары саналы тіршілік бар | |
4 | Марс |
Көбiнесе көмiр қышқыл газдан тұратын атмосферасы Жердегiге қарағанда жүз есе сирек |
|
5 | Юпитер | Жыл мезгiлдерінiң ауысуы болмайды | |
6 | Сатурн | Оны айнала қоршаған жалпақ сақинаның қалыңдығы бiрнеше километрге созылып жатыр | |
7 | Уран | Ондағы жыл Жердегi 84 жылдай уақытқа созылады | |
8 | Нептун | Ол 1846 жылы телескоп тың көмегiмен табылды |
Тапсырма №2.
Органайзерлер жасайды
1-топ. Күнтізбенің шығу тарихы (Қазақ елі монументі) тұжырымдамалық
2-топ. Жыл мезгілдерінің өзгеруі(Хан шатыры) органайзер
3-топ. Юлиан күнтізбесі және Григориан күнтізбесін
салыстырады
(Бейбітшілік және келісім суреті) Венн диаграммасы
4-топ. Ай және Күн қозғалысы күнтізбесін салыстырады
(Бәйтерек суреті)
Қ.Б. Әр топ бір-бірінің жұмысын «Бас бармақ» әдісімен бағалайды.
Тапсырма №3 «Мини тест» әдісі
- Жер орбита бойымен Күнді қанша уақытта бір айналады?
- 365 тәулік 5 сағ. 48 мин 46 с
- 366 тәулік 6 сағ 45 мин 45 с
- 365 тәулік 3 сағ 47 мин 15 с
- Күнтізбелік жүйеде уақыттың негізгі бірліктері ретінде …. алынды.
- Ғасыр,жыл, ай
- Тәулік, ай, жыл
- Тәулік, сағат, минут, секунд
- 1582 жылы қандай күнтізбелік реформа жасалды?
- Көктемгі күн мен түннің теңелуін табиғи орнына қайтарды
- көктемгі күн мен түннің теңелуі 21 наурызға емес, 11 наурызға сәйкес келу үшін
- Болашақта жылжымауы үшін
- Көктемгі күн мен түннің теңелу сәті 21 наурызға дәл келу үшін
Дұрыс жауабы : 1. А; 2. В; 3. А,С