Линзалар. Жұқа линзаның формуласы.

0
8657

Физика пәні мұғалімі\r\n\r\nСадыкова Ж.Р.\r\n\r\nФизика.                                  11 А сынып\r\n\r\nСабақтың тақырыбы: §4.11. Линзалар. Жұқа линзаның формуласы.\r\n\r\nСабақтың мақсаты: линза, оның түрлерін білу, салыстырулар жасап, сипаттама беру, формуласын қорытып шығару  және линзада кескін салудың жолдарын меңгеру.\r\n\r\nСабақтың түрі: аралас сабақ\r\n\r\nСабақтың әдісі: топпен жұмыс, Блум таксономиясы\r\n\r\nРесурстар: линзалар жиынтығы, оптикалық құралдар көрмесі, интербелсенді тақта, ватман, маркер, ЭО, слайдтар.\r\n\r\nКүтілетін нәтиже: -оқушылар өз ойларын жүйелеп жеткізеді;\r\n\r\n                            -топтық жұмыс жасау арқылы ынтымақтастық ахуал қалыптасады;\r\n\r\n                            -жаңаша әдіс-тәсілдер мен АКТ құралдары арқылы пәнге қызығушылығы мен оқу қабілеттері артады;\r\n\r\n                            -линза ұғымын меңгеру арқылы оптикалық құралдардың жұмыс принципін біледі.\r\n\r\nСөздік:      Линза-неміс тілінен енген сөз, мағынасы оптикалық шыны.\r\n\r\nСабақтың жоспары:  1. Ұйымдастыру\r\n

    \r\n

  • Сәлемдесу, оқушыны түгендеу
  • \r\n

  • Оқушыларды топқа бөлу / 4 түрлі түске боялған қағаз алмаларды таңдау арқылы 4 топқа бөлінеді/
  • \r\n

\r\n

    \r\n

  1. Көрмені көрсету/оптикалық құралдар көрмесі/. Осы құралдар сырын ашу.
  2. \r\n

  3. Сабақтың мақсатымен таныстыру
  4. \r\n

  5. «Көпір». /Өткен тақырыппен жаңа тақырып арасындағы байланыс көпірін орнату. «Өрмекші торы» әдісі бойынша/
  6. \r\n

  7. Сабақтың барысы /Блум бойынша/
  8. \r\n

  9. Жаңа сабақтың жоспары:/оқушылар ұсынуы керек/
  10. \r\n

\r\n3.1. Линза. Оның түрлері\r\n\r\n3.2. Линзаның сипаттамалары\r\n\r\n3.3. Жұқа линзаның формуласы\r\n\r\n3.4. Линзаның қолданылуы\r\n\r\n3.5. Линзада кескін тұрғызу\r\n

    \r\n

  1. Рефлексия /кері байланыс/
  2. \r\n

  3. Үйге тапсырма §4.12 №21/5,6/
  4. \r\n

\r\nСабақтың барысы\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

Блум т. Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
Білу Жаңа сабаққа кіріспе. Көрмедегі заттармен танысу. Бүгінгі тақырыптан не білуіміз керек?\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n«тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйіні бар» мақалын бүгінгі тақырыппен байланыстыру\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\nФокустық нүкте туралы тағы не айтар едіңдер?\r\n\r\n  Көрмемен танысып, оптикалық құралдарда негізгі қызмет атқарушы –линза екенін біледі. Оның түрлерін  ажыратып көрсетеді. Схемада белгіленуін жазады. Слайдтан көрсетеді.\r\n\r\nСуреттегі Ғ нүктесі бойынша тоқсан немесе одан да көп сансыз сәулелер линзадан өткен соң сынып, бір нүктеде тоғысады. Осы нүктені тобықтай түйін десек, ол бізде «фокустық нүкте» деп аталады.\r\n\r\nӘл Фараби еңбектерінде линза туралы айтылған материалдар- мен таныстырады.
Түсі-ну Линза түрлерінің бір-біріне ұқсастығы мен айырмашылығы неде?\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\nЛинзаның сипаттамалары туралы  не айтуға болады? /слайд көрсетеді/\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n  Оқушы салыстырулар жасайды.\r\n\r\nТәжірибе арқылы көрсетеді: жарықтың жолына дөңес және ойыс линзаларды кезек  қою арқылы сәулелердің тоғысуы немесе шашырауы.\r\n\r\n \r\n\r\nЛинзаның сипаттамалары, олардың сызбадағы орны туралы айтады. Линзаның оптикалық күші, линзаның ұлғайтуы, нәрсенің өлшемі, кескіннің өлшемі туралы айтып түсіндіреді, формулаларын жазады.
Қолдану Жұқа линзаның формуласын қорытып шығару үшін қандай әдіс ұсынасыңдар?\r\n\r\n \r\n\r\n  Геометриялық білімдерін пайдаланып, жұқа линзаның формуласын қорытып шығарады.\r\n\r\n 
Талдау Әр топ флипчартқа нәрсенің Ғ-ке дейін, Ғ пен 2Ғ арасында, 2Ғ нүктесінде, 2Ғ-тен тысқары орналасқан жағдайларын  салу ұсынылады. Әр топ өз постерлерін қорғайды. Линзада кескін салу ережесін біле отырып, нәрсені линзадан әртүрлі қашықтықта орналастыру арқылы кескін салады. Кескінге сипаттама береді. Қолданылу аясын айтады.
Жинақтау 1.«Балық қанқасы» кестесін тұрғызу.\r\n

    \r\n

  1. Линза туралы түсініктерінің қандай деңгейде екенін «Блоб ағашы» суретін бояу арқылы білдіреді.
  2. \r\n

  3. Тапсырмалар қоры. /оқушыларға А,В,С деңгейлік бірнеше тапсырмалар таратылады. Әр оқушы өзінің «Блоб ағашындағы» бояған суретінің деңгейіне сай есептерді шығарады. /
  4. \r\n

\r\n \r\n\r\n 

Тірек сызба: линза, түрлері, сипаттамалары, кескіні, қолданылу аясы .\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\nБерілген есептердің шығарылуын түсіндіреді. Интербелсенді тақтаны пайдаланып кескін сызбаларын салады.\r\n\r\n \r\n\r\n 
Бағалау Топ жетекшілеріне бағалау парағы беріледі. Өзін-өзі бағалау/тапсырмаға құрылған критерий бойынша/ және басқаларды бағалау жүзеге асырылады.\r\n\r\n  Әр кезең бойынша бағалар жазылады. Есептелініп шығарылады. Бағалау парағын толтырады.

\r\n \r\n\r\n Тапсырмалар қоры.\r\n

    \r\n

  1. Линзаның оптикалық күші 4 дптр. Линзаның фокус аралығы неге тең?
  2. \r\n

  3. Үлкейтуі 2-ге тең жинағыш линзаның нәрседен линзаға дейінгі қашықтығы 0,3 м.Линзадан кескінге дейінгі ара қашықтықты есепте.
  4. \r\n

  5. Линзаның фокус аралығы 20 см. Денеден линзаға дейінгі қашықтық 40 см. Кескін қайда болады?
  6. \r\n

  7. Егер дене 2Ғ фокусында орналасатын болса, онда жинағыш линза көмегімен алынған кескін:
  8. \r\n

  9. Жинағыш линзаның фокус аралығы 0,2м. Дененің кескіні өзінің биіктігіндей болып шығу үшін денені қандай қашықтыққа қою керек?
  10. \r\n

  11. Егер нәрсе бас фокуста орналасқан болса, онда жинағыш линза қандай кескін береді.
  12. \r\n

  13. Линза көмегімен заттың кескіні алынған. Егер линзаның төменгі жағын жабатын болсақ, кескін қандай өзгерістерге ұшырайды?
  14. \r\n

  15. Сызбада қандай линза қолданылады? Сызбаны аяқта. Нәрсенің орналасу аралығы қандай?
  16. \r\n

\r\n           Нәрсе\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n                                                                                  Кескін\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\nТапсырмаға  құрылған  критерий\r\n\r\n \r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

Критерий Тапсырманың орындалу қадамдары Қадамға берілетін ұпай
  Сызба
Білу Есептің берілгенін жазу 1
Түсіну БХЖ-ға келтіру 1
Қолдану, талдау Формуласын жазу немесе сызбасын салу 1
Жинақтау Есепті шешу немесе сызбаға сипаттама беру №1,2 №3,4,5 №6,7,8
1 2 3
Жиынтық ұпай      

\r\nБағалау парағы.  Әр қадам бойынша 0-5ке дейін ұпай беріліп, соңынан бағаланады.\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

Топтағы оқушының аты-жөні «көпірден өтуі» Жаңа тақырып бойынша Қорытынды ұпай Баға
    Идея ұсынды Топта белсенділік танытты Тапсырма орындады /крит.бой/    

ПІКІР ҚАЛДЫРУ