Үйірме жұмысының мақсаты: оқушылардың математика пәніне деген қызығушылығын арттыру,олардың шығармашылық қабілетін дамыту.
Үйірме жұмысының міндеттері:
- Математикалық білімге қызығушылығын арттыру
- Ой-өрісін кеңейту
- Өз бетімен жұмыс істеу қабілетін дамыту;
- Тапқырлыққа тәрбиелеу ;
- Математиканың өмірмен байланысын көрсету.
Күтілетін нәтиже:
- Оқушылар есептерге талдау жасай білу, шығару жоспарын құра білу, қорытынды жасай білуге үйрену керек.
- Байқағыштыққа,тапқырлыққа берілген есептерді шеше білу.
- Логикалық есептерді шеше білу.
- Өз бетімен және ұжымда жұмыс істей білу.
- Математикалық ой-өрісін кеңейту.
- Математикалық білімін толықтыру.
- Қосымша әдебиеттермен жұмыс істей білу.
Үйірме сабағының құрылымы:
- Баяндама 5-10минут (математика тарихы бойынша, математик-ғалымдар туралы,қазіргі заманғы математиканың даму тарихы туралы, адам өміріндегі математиканың орны туралы және т.б..).
- Қиындығы жоғары есептер шығару.
- Қызықты есептерді шешу.
- Олимпиадалық есептерді шешу.
Үйірме жұмысын жүргізудің негізгі формалары:
- Тақырыптық аралас сабақтар:
- Мұғалімнің немесе оқушының баяндамасы;
- Белгілі бір тақырыптағы есептерді өздігінен шешу;
- Есептерге талдау жасау;
- Қызықты есептер,тапқырлыққа берілген есептерді,математикалық софизмдерді шешу,математикалық ойындар ойнату;
- Түрлі конкурстар ұйымдастыру:
- Математикалық карусель.
- Турнир, эстафеталар.
- Викториналар
- Ауызша немесе жазбаша олимпиадалар.
3.Оқушылардың рефераттарын тыңдау;
- Топпен математикалық газет шығару:
- Аудандық ,аймақтық олимпиада тапсырмаларын талдау, қатемен жұмыс жасату.
- Әртүрлі тақырыптағы есептер шығару.
- Үй тапсырмасына талдау жасау.
- Математикалық модельдер жасау.
- Есептер құрастыружәне оны шешу
- Математикамен байланысты көркем шығармалардан үзінді оқу.
- Математикадан видеофильмдер, кинофильмдер, диафильмдер көру.
Математикалық үйірменің бағдарламасы
р/с | Мазмұны | Мерзімі |
1 | Сан сұраққа саяхат | |
2 | Математика тарихынан ескілікті есептер | |
3 | Қазақтың қулық есептері | |
4 | Математикалық фокустар | |
5 | Соңынан шығарылатын есептер | |
6 | Геометриялық викторина | |
7 | Логикалық сипаттағы есептер. Әзіл есептер | |
8 | Комбинаторика есептері | |
9 | Жылдам есептеу тәсілдері. | |
10 | Қорытынды. Үйірме жұмысы туралы презентация жасау |
Үйірме-«Геометриялық викторина»
Сынып: 8
Тақырып: Көпбұрыштың аудандары (тіктөртбұрыштың, параллелограмның, үшбұрыштың, ромбтың және трапецияның аудандары)
Мақсаты:
-көпбұрыш ауданының анықтамасы мен қасиеттерін білу;
-үшбұрыштың ауданы формуласын қорытып шығару, қолдану.
- «Формула әлемі» сәйкестендіру тапсырмасы.
а) Тіктөртбұрыш ауданы——-S=a b
ә) Параллелограмм ауданы——— S=a h
б) Ромб ауданы—————-S=
в) Үшбұрыш ауданы———-S=
г) Трапеция ауданы————S=
2. Шығармашылық тапсырма (тіктөртбұрыш ауданы)
Нұр-сұлтан қаласындағы «Солтүстік шұғыла» тұрғын үй кешеніндегі әр ғимараттағы бір торкөз шаршысының қабырғасы 3,3 м деп алып,
а) 38 қабатты ғимараттың бүйір жақтары ауданын жуықтап есептеңдер;
ә) оның биіктігін есептеп тауып, оны нақты биіктігімен салыстырыңдар.
- Герон формуласы
Үшбұрыштың а,в,с үш қабырғасы арқылы ауданын есептеуде Герон формуласы қолданылады.
(Герон формуласы дәлелденіп, түсіндіріледі)
Тарихқа шолу
Ежелден-ақ адамзат түрлі қарапайым фигуралардың аудандарын есептей білген. Мәселен, б.з.д 2000 жылдары мысырлықтар тең қабырғалы үшбұрыштың ауданын есептеу үшін жуықтау формуласын қолданған. Ал Герон формуласы б.з. І ғасырында өмір сүрген александриялық Геронның «Математика» атты кітабында кездеседі. Жалпы үш қабырғасы бойынша үшбұрыштың ауданын есептеуді тұңғыш рет Архимед ойлап тапқан.(б.з.д ІІІ ғ.).
- Карточкалар
№1 (параллелограмм ауданы)
Параллелограмның ұзындығы 13см-ге тең диагоналы оның ұзындығы 12см-ге тең қабырғасына перпендикуляр. Параллелограмның ауданын табыңдар.
№2 (ромб ауданы)
Ромб диагональдарының бірі екіншісінен 1,5 есе үлкен, ауданы 27 см*2. Ромбының диагональдарын табыңдар.
№3 (трапеция ауданы)
Трапецияның параллель қабырғалары 60см және 20см, бүйір қабырғалары — 13см, 37см. Трапеция ауданын табыңдар.
№4 (үшбұрыш ауданы)
Катеттерінің қосындысы L , тік бұрышынан түсірілген биіктігі h болатын тік бұрышты үшбұрыштың ауданын табыңдар.
№5 (Герон формуласы)
Пифагор теоремасы мен косинустар теоремасын қолданып Герон формуласын дәлелдеңдер!
Дереккөз: Bilimjoly.kz
Математика пәнінен басқа да есептер жинағын қарап көріңіз.