Заңды білгім келеді (жалпы шолу)

0
201
Күні: 18.03.2021 ж.

Сынып: 8

Қатысқандар саны: 26

Қатыспағандар саны:

Пән мұғалімі:

Пәні:

Бижанов Сенбай Нағашыбайұлы

Қазақ тілі

Сабақтың тақырыбы 20-сабақ. Заңды білгім келеді (жалпы шолу)
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 8.6.4.1 — бас әріптер мен кіші әріптердің биіктігін, енін, көлбеулігін және олардың байланысын, азат жолдың және тақырыптың өлшемін сақтап жазу.
Сабақтың мақсаттары Барлығы: қазақ тілінде дұрыс оқу, сауатты жазу, сөйлеу дағдыларын қалыптастырады.

Көбі: Құқықтық тәрбиенің өмірлік қажеттілігін оқушыларға түсіндіру.

Кейбірі: Құқықтық тәрбиенің өмірілік қажеттілігін түсінеді.

Бағалау критерийлері Оқушының төменгі жетістігі \ОТЖ\:жаңа сөздерді қатыстырып сөйлемдер құрады, достарымен сөйлеседі.

Оқушының орташа жетістігі \ООЖ\:жаңа атауларды меңгеріп, оларды тілдесім барысында тиімді қолдана алады.

Оқушының жоғары жетістігі \ОЖЖ\:тақырып аясында тілдік қарым-қатынас құра алады.

Тілдік мақсаттар Негізгі сөздер мен тіркестер:

Құқық, саяат, мемлекет

Құндылықтарды дарыту Мәтін арқылы оқушыларды өсімдіктер әлемін аялай білуге тәрбиелеу.
Пәнаралық байланыс Жаратылыстану
АКТ қолдану https://www.youtube.com
Тақырып бойынша алдыңғы білім «Заң» тақырыбы
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет Ресурстар
Сабақтың басы 5 минут

3 минут

7 минут

Сәлемдесу, түгендеу.

Психологиялық ахуал туғызу.

«Ыстық алақан» тренингін өткізу. Оқушылар бір-біріне жақсы тілектер айтып, сәттілік тілейді.

Топқа бөлу. «Пазл» әдісі арқылы 3 топқа бөлу

( ағаштар, гүлдер, шөптер)

Оқушылардың жаңа сабаққа деген қызығушылығын арттыру мақсатында интерактивті тақтадан «Құқық әлемінде» бейнебаянын көрсетеді-

Орындық

Суреттер

Сабақтың ортасы

5 минут

12 минут

10 минут

(Ж.ж+ Ұ) Тапсырма

Құқық бұзушылық — қоғам өміріне тән дерт. Адам баласы өмір сүрген ортада ол да әрқашан орын алады. Бұл шартты құбылыс. Құқық бұзушылық — заңды, оның қағидаларын құқықтық нормалар жүктеген міндеттерді бұзу, тыйым салынған әрекеттерді жасау. Ол адамдардың іс-әрекеті, қылығы, мінезі немесе әрекетсіздігімен сипатталады.

Адам өзінің іс-әрекеті, қылығы арқылы басқа адамдармен, қоғаммен, мемлекетпен қарым-қатынасқа түседі. Заң бұзушылық адамның мінез-құлқы арқылы байқалады. Адамның ой-желісі заңмен реттелмейді. Бірақ қандай да болсын іс-әрекет, мінез-құлық, ойдың, сана-сезімнің қатынасуынсыз жасалмайды. Олар ойдың елегінен өтіп, бақылауында болады.

Ақылы дұрыс адамның іс-әрекеті ерік пен ойдың арқасында жүзеге асырылады. Демек, заңды бұзушылық қоғам мен жеке тұлғаларға зиян келтіретін және құқықтық нормаларға қарсы әрекет немесе әрекетсіздік болып табылады. — Әрекет — бұл құқық нормаларының іс-қимыл жасай отырып жүзеге асуы, ал әрекетсіздік құқық нормаларының талаптарын ешқандай іс-қимыл орындалмаса да бұзу арқылы орын алады.

Мәтінді мұқият оқып, мазмұн бойынша өз бұрышыңызға бір сұрақ құрастырып жазыңыз. Топта ақылдаса отырып, мәтіннің тақырыбын анықтаңыздар.

Дескриптор

-мәтін мазмұны бойынша 1 сұрақ құрастырады;

-көршісінің сұрағына мазмұн бойынша жауап береді;

-топта ақылдаса отырып, мәтінге тақырып қояды.

Кері байланыс

  1. Тапсырманы орындай алдыңыз ба?
  2. Оны орындау оңай/ қиын болды ма?

(Ұ) «Қос шеңбер» әдісі. Оқушыларды ішкі және сыртқы шеңберге тұрғызады.(Ішкі шеңбердегі оқушы сыртқы шеңбердегі оқушыға қарама-қарсы қарап тұруы қажет).

Оқушылар мәтінге байланысты сұрақтарға жауап алады (Сыртқы шеңбердегі оқушыға ішкі шеңбердегі оқушылар,ішкі шеңбердегі оқушыға сыртқы шеңбердегі оқушылар және ішкі шеңбердегі оқушылар мұғалімнің берген белгісімен

қозғалады).

Мұғалім оқушыларға слайд тапсырмалары бойынша

сұрақ қояды, оқушылар жауап береді. Мұғалім толықтырады

1.Жеке адамның құқығы дегеніміз не?

Адамның мүддесін қанағаттандыруға бағытталған заң арқылы қорғалған

тәртіптік шара.

2. Құқықтың қандай түрлерін білесіңдер?

— Жеке (азаматтық)

— Саяси

— Экономикалық

— Әлеуметтік

— Мәдени т.б.

3. Адам құқығы қай уақыттан пайда болады?

Туылғаннан беріледі

4. Оларды орындау үшін не қажет?

Міндеттерін орындау

5. Адамның негізгі құқығы?

Ӛз құқықтарын пайдалану құқығы

6. Құқық қашан және қайда пайда болды?

Азаматтарға құқық керек кезде, ол пайда болады.

7. Бізге құқықпен бірге бостандық беріледі. Бостандық – деген не?

Бостандық – бұл таңдау

8. Бостандықты не шектейді?

Бостандық және ӛз қалауымен орындамалық – бұлар бірдей ме? —

Бостандықты шектеу әр адамның саналығында 

 Ойлан тап. (Интербелсенді тақтаның көмегімен дұрыс жауабын 

табу.) 

1. Құқық ——————————————А – Еліміздің негізгі заңы.

2. Конституция ———————————Б – Мемлекет

 

басшысы

3. Мемлекет ————————————В – Негізгі саяси қоғамдық ұйым

4. Азамат ——————————————Г – Тәуелсіздік

5. Құқық бұзушылық ————————-Д – Заңдар жүйесі

6. Президент ————————————Е – Заң шығарушы орган

7. Парламент ————————————Ж – Заң жүйесін бұзу

8. Егемендік —————————————З – Құқығы бар ел тұрғыны

Дұрыс жауабы:

1-Д, 2-А, 3-В, 4-З, 5-Ж, 6-Б, 7-Е, 8-Г

(Ж) Тапсырма . «РАПТ» әдісі.
ІІІ.

Р-оқушы

А-досы

П-сөйлем

Т- Заң бұзушылық туралы

Берілген суреттер мен тірек сөздерді қолдана отырып, басқа қалада тұратын досыңызға жасөспірімдерге арналған ққы жазыңыз

Тірек сөздер: алуан түрлі, шалғын, қайың, пайдалы өсімдіктер, емдік өсімдіктер, көпжылдық

Сандар сөйлейді» стратегиясы. Толтырылған кестедегі сан есімдерді тірек етіп, оқушылар ақ аю туралы естіген мәліметтерін жұпта, топта баяндайды.

Бағалау. Өзара (оқушылар жұпта бір-бірін бағалайды).

Егер тыңдалымнан бірлік, ондық, жүздіктердің барлығын тауып жазса, оқу мақсатына жетті деп есептеледі.

«Ривин кестесі» бойынша мәтінмен жұмыс

Мәтін атауы Тірек сөздер Негізгі ақпарат Қосымша ақпарат

Жұптар орындаған жұмысты топта талқылау мақсатында мұғалім сыныпты «Мозайка» әдісі арқылы 3 топқа бөледі. (Мозайкаға тақырыптарға сәйкес 3 сурет ұсынуға болады)

Оқушылар топта өздерінің жұптық жұмыстарымен бірін-бірі таныстырады және стикер арқылы бір-бірінің жұмысына кері байланыс береді.

Рефлексия «3-2-1» стратегиясы

  1. Бүгінгі сабақтан алған 3 маңызды ақпарат;
  2. Бүгінгі сабақта қиындық тудырған 2 аспекті;
  3. Бүгінгі сабақта ұнаған 1 іс-әрекет.

Рефлексия жасау үшін дайын құрылым беріледі, оқушылар бүгінгі өзінің әрекетіне талдау жасайды. Сол арқылы мұғалім бүгінгі сабақтың сәтті және сәтсіз тұстарын анықтай алады.

Кластер

Оқулық

А-4 парағы, қалам, мәтін

Дескриптор

Дәптер

Қалам

Суреттер

Тірек сөздер

Сабақтың соңы

2 минут

(Ж) Рефлексия

Чемодан-салып аламын, алдағы уақытта қолданамын.

Еттартқыш-алған ақпаратты өңдеймін .

Себет-керек емес ақпарат, лақтырып жіберемін.

C:\Users\user\Desktop\1.jpgC:\Users\user\Desktop\2.jpgC:\Users\user\Desktop\3.jpg

Чемодан, еттартқыш, себет суреті

Үй тапсырмасы

1 минут

Қызыл кітапқа енген өсімдіктер туралы коллаж жасау
Қосымша ақпарат
Саралау – Сіз қосымша

көмек көрсетуді қалай

жоспарлайсыз? Сіз

қабілеті жоғары

оқушыларға тапсырманы

күрделендіруді қалай

жоспарлайсыз?

Бағалау — Оқушылардың

үйренгенін тексеруді

қалай жоспарлайсыз?

Пəнаралық байланыс

Қауіпсіздік жəне еңбекті

қорғау ережелері

АКТ-мен байланыс

Құндылықтардағы

байланыс

Рефлексия

Сабақ / оқу

мақсаттары

шынайы ма?

Бүгін оқушылар

не білді?

Сыныптағы ахуал

қандай болды?

Мен жоспарлаған

саралау шаралары

тиімді болды ма?

Мен берілген

уақыт ішінде

үлгердім бе? Мен

өз жоспарыма

қандай түзетулер

енгіздім жəне

неліктен?

Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз.

Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес

келетін сұрақтарға жауап беріңіз.

Қорытынды бағамдау

Қандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1:

2:

Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1:

2:

Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды

жетілдіруге көмектесетін не білдім?

 

Бижанов С. Н.
Шалқар қаласы «№ 4 ЖОББМ» КММ


ПІКІР ҚАЛДЫРУ