Ашық сабақ: Байториева Б: «Сан есім»

0
1329

Cабақтың тақырыбы:  Сан есім\r\n\r\nСабақтың мақсаты:\r\n\r\n 1.Мәтінді оқып, жаттығулар орындау арқылы сан есімді еске түсіру.\r\n

    \r\n

  1. Білімгерлердің сауаттылығы мен тілдік қорын арттыр, өз бетінше жұмыс істеуге дағдыландыру.
  2. \r\n

  3. Білімгерлерді сауатты жазуға тәрбиелеу.
  4. \r\n

\r\nСабақтың  барысы:\r\n\r\n1.Ұйымдастыру кезеңі\r\n\r\n2.Үй тапсырмасын сұрап, бағалау\r\n\r\n3.Грамматикалық ережені еске түсірейік\r\n\r\n                                       \r\n\r\n                                       Сан есім\r\n\r\nТақтаға тірек сызба ілінеді. Мұғалім грамматикалық тақырыпты осы сызба арқылы еске түсіреді. \r\n\r\n           \r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

Түрлері Мысалдар (примеры)
 \r\n\r\n1.Тұлғасына қарай\r\n\r\n(По способу образования)\r\n\r\n \r\n\r\n  1.Негізгі(Непроизводные) Екі,жеті,қырық
2.Туынды(Производные)\r\n\r\n  Бірінші,екеу,елудей
 \r\n\r\n2.Құрамына қарай (По составу) 1.Дара(Простые) Үш,тоғыз,жүз
2.Күрделі(Сложные) Он бес,бір мың елу,бес жүз
 \r\n\r\n \r\n\r\n3.Мағынасына қарай (По значению) 1.Есептік(Количественные)қанша?неше?(сколько?) Алты,сегіз,жетпіс
2.Реттік(Порядковые)нешінші?қаншасыншы?(который?) Бір+інші,он+ыншы
3.Жинақтық(Собирательные)нешеу?(сколько?) Төрт+еу,алт(ы)+ау
4.Топтау(Разделительные)нешеден?қаншадан?(по сколько?) Бес+тен,он+нан,жүз-жүз+ден
5.Болжалдық(Предположительные)қанша?неше?нешеге жуық?қаншадай?(приблизительно сколько?) Елу+дей, отыз+дай, он+даған, (лар+сеп.ж.)отыз+дарда(ес.+ес.)бес-алты
6.Бөлшектік(Дробные) қанша?неше?(сколько?) (ес.+шығ.с.)     \r\n\r\n1      оннан бір\r\n\r\n10

\r\n                                    Сан есім ( Имя  числительное ) \r\n\r\n       \r\n\r\n \r\n\r\n  Сан есімдер заттың санын, мөлшерін, ретін білдіріп, неше? қанша? (сколько?) нешінші? (который?) сұрақтарына жауап береді. Құрамына қарай дара және күрделі сан есімдер болып бөлінеді.\r\n\r\n                                  4.Тапсырмалармен жұмыс жүргізу.\r\n\r\n \r\n\r\n1-тапсырма\r\n\r\nЕсептік  сан  есімдерді \r\n\r\n реттік  сан  есімдерге  айналдырып ,\r\n\r\n сұрақтарға  жауап  бер.\r\n

    \r\n

  1. Жұмыс нешеде  басталады?
  2. \r\n

  3. Түскі үзіліс  уақытын  көрсет.
  4. \r\n

  5. Дене шынықтыруға  арналған  уақытты  анықта. 
  6. \r\n

  7. Жұмыстың аяқталу  мерзімі  нешеде?
  8. \r\n

\r\n2-тапсырма\r\n\r\nОйлан,тап!\r\n\r\n1.Бір дәуірде неше жыл бар? \r\n\r\n2.Бір жылда неше күн бар?\r\n\r\n3.Ақпан айында неше күн болады?\r\n\r\n4.Мектепте неше оқу кабинеттері бар? \r\n\r\n5.Сендер нешінші сыныпта оқисыңдар?\r\n\r\n6.Қазақ тілі сабағы аптасына неше рет болады?\r\n\r\n7.Сабақ нешеде басталады?\r\n\r\n8.Бір аптада неше күн бар?\r\n\r\n9.Бір тәулікте неше сағат бар?\r\n\r\n10.Бір айда неше апта бар? \r\n\r\n3-тапсырма\r\n\r\n«Сөз  бәйгесі»\r\n\r\n \r\n

    \r\n

  • Время
  • \r\n

  • Эпоха
  • \r\n

  • Половина
  • \r\n

  • Вечер
  • \r\n

  • Сейчас
  • \r\n

  • Ровно
  • \r\n

  • Полдень
  • \r\n

  • Век
  • \r\n

  • Неделя
  • \r\n

  • Осталось
  • \r\n

  • Сутки
  • \r\n

  • Месяц
  • \r\n

  • Год
  • \r\n

  • Время года
  • \r\n

  • Зима
  • \r\n

  • Дни недели
  • \r\n

  • Воскресенье
  • \r\n

  • Утром
  • \r\n

  • Слушаю музыку
  • \r\n

  • Катаюсь на лыжах
  • \r\n

  • Занимаюсь спортом
  • \r\n

  • Смотрю телевизор
  • \r\n

  • Гуляю с друзьями
  • \r\n

  • Часы
  • \r\n

  • Птицы
  • \r\n

\r\n \r\n\r\n4-тапсырма\r\n\r\nМәтінді мәнерлеп оқыңыз, аударыңыз,сан есімдерді реттік сан есімге айналдыр                      \r\n\r\nБір ғасырда жүз жыл бар. Бір жылда он екі ай бар. \r\n\r\nБір жылда төрт мезгіл бар:қыс,көктем,жаз,күз. Бір жыл мезгілінде үш ай бар. Бір айда төрт апта бар.Бір аптада жеті күн бар.Бір күнде жиырма төрт сағат бар.      \r\n\r\n5-тапсырма\r\n\r\nПоэзиялық үзіліс.\r\n

    \r\n

  • а) “Апта күндері” туралы бір-екі шумақ өлеңді жатқа айтыңыз.
  • \r\n

  • ә) Уақыт туралы мақал-мәтел білесіз бе? Есіңізге түсіріңіз. Біріңізден кейін біріңіз жалғастырып айтыңыз.
  • \r\n

\r\n6-тапсырма\r\n\r\nПифагор бойынша жаттығулармен жұмыс жүргізу.\r\n\r\n7-тапсырма\r\n\r\nКеліңіз,ойнайық!\r\n

    \r\n

  • а) Біздің мектеп қай жылы салынды?
  • \r\n

  • ә) Шелек ауылында неше мектеп бар?
  • \r\n

  • б) Сен қай мектепте,нешінші сыныпта оқисың?
  • \r\n

  • в) Мектеп қай көшеде орналасқан?
  • \r\n

  • г) Сыныпта неше оқушы бар?
  • \r\n

  • д) Сен қай жылы дүниеге келдің?
  • \r\n

  • е) Сен сағат нешеде тұрасың?
  • \r\n

  • ж) Сәрсенбі аптаның нешінші күні?
  • \r\n

  • з) Қазақта қандай сандар киелі болып есептелінеді?
  • \r\n

  • и) Неге?
  • \r\n

\r\n5.Сабақты бекіту\r\n\r\nСөйлемдерді толықтырып жаз\r\n

    \r\n

  1. Бір жылда … ай, … мезгіл бар.
  2. \r\n

  3. Қаңтар-жылдың … айы.
  4. \r\n

  5. Жылдың … айы желтоқсан.
  6. \r\n

  7. Бір тәулікте … сағат бар.
  8. \r\n

  9. Аптаның …күні – сәрсенбі, … күні –жексенбі.
  10. \r\n

  11. Бір айда …күн бар.
  12. \r\n

\r\nСабақты бағалау: Сабаққа белсене қатысқан оқушыларды бағалау.\r\n\r\nҮйге тапсырма беру: Сан есімдерді қатыстырып, бес сөйлем құрап жазу.\r\n\r\n 

ПІКІР ҚАЛДЫРУ