Азаматтық құқық ұғымы мен қағидаларын түсіндіру

0
3918

Имашпаев Ринат\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

№ Сабақ:\r\n\r\nТақырып: Азаматтық құқық қандай қоғамдық қатынастарды реттейді?\r\n\r\nУақыты:\r\n\r\nСыныбы: Мектеп : НЗМ\r\n\r\nМұғалімнің аты-жөні:\r\n\r\nҚатысқан оқушылар саны:\r\n\r\nҚатыспаған оқушылар:
Белгілі бір оқыту мақсаты: Азаматтық құқық ұғымы мен қағидаларын түсіндіру
Сабақтың  мақсаты: Азаматтық құқық, құқықтық қабілеттілік, әрекет қабілеттілігі ұғымдарының мағынасын анықтайды
Тілдік міндеттер: Оқушылар әртүрлі деңгейдегі тапсырмаларды орындай отырып, азаматтық құқық, құқықтық қабілеттілік, әрекет қабілеттілік, меншік, тараптардың теңдігі, шарт еркіндігі, таңдау құқығы, меншікке қол сұқпаушылық, біреудің жеке ісіне келісімсіз араласпау еңбек ету жағдайы өз ойларын бере алады.
Алдыңғы білім: Мектеп бағдарламасы көлемінде қоғамдық гуманитарлық пәндері бойынша алған білімдерін, күнделікті өмірдегі әлеуметтік тәжірибелерін және БАҚ көздерінен берілетін азаматтық құқық (азамат, меншік) туралы ақпараттарды қолданады.
Жетістік критерий Азаматтық құқық, құқықтық қабілеттілік, әрекет қабілеттілігі ұғымдарын біледі.\r\n\r\nҚұқықтық қабілеттілік, әрекет қабілеттілігі ұғымдарына мысал келтіреді.\r\n\r\nАзаматтық құқық қағидасы ұғымын түсіндіреді және азаматтық құқық қағидаларын анықтайды.\r\n\r\nАзаматтық құқық қағидаларына кемінде үш мысал келтіреді.\r\n\r\n 
Қалыптастырушы бағалау Ауызша немесе жазбаша бағалау мүмкіндігі бар
Құндылықтар Жауапты азамат, азаматтық позиция

\r\nЖоспар:\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

Уақытты\r\n\r\nжоспарлау Жоспар бойынша орындалуы тиіс тапсырмалар: Дерек көздері
Басы\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\nОртасы\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\nСоңы Сабақтың басында мұғалім: (Ұйымдастыру -3 минут)\r\n\r\nI.Қызығушылықты ояту:\r\n\r\nПроблемалық жағдаяттың мысалын келтіре отырып сабақ тақырыбына шолу жасау:\r\n\r\n1.    Жағыдаят\r\n\r\nБ/Он жыл өмір сүрген ерлі-зайыпты Амановтар некесін бұзады. От мәжілісінде бірге жиған-терген мүлікті бөлу кезінде Аманова олардың бірге өмір сүрген кезеңінде күйеуі жазған кітаптың басылып шығуына байланысты , күйеуіне тиесілі қалам ақының жартысын алуға құқықты екенін мойындауды сұрайды.\r\n\r\nМ/ Бұл қандай құқықтың саласына жатады?\r\n\r\n     Неге ол құқық саласына жатқыздың?\r\n\r\nО/Ойларын ауызша айтқызу\r\n\r\nКүнделікті өмірде азаматардың арасында түрлі қарым-қатынастар болып жатады, осы қарым-қатынастарды реттейді.\r\n\r\nАзаматтық құқық-мүліктік қатынастарды және онымен байланысты мүліктік емес қатынастарды реттейді.\r\n\r\nII.Мағынаны тану:\r\n\r\nМ/ Оқушыларға тақырыпқа қатысты ұғымдар беріп, азаматтық құқыққа қатысушыларды түсіндіру.\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

Азаматтық құқықтық қатынастар
1 Азаматтық құқық А Мүліктік және мүліксіз емес қатынастарды реттейді
2 Жеке тұлға В ҚР азаматтары, басқа елдің азаматтары және азаматтығы жоқ азаматтар
3 Заңды тұлға С Жеке тұлғалардан басқа, азаматтық-құқықтық қатынастарға түрлі ұйымдар қатысады. Мысалы: банктер, мемлекеттік мекемелер, кәсіпорындар, мектептер т.б.
4 құқықтық қабілеттілік Д Азаматтық құқыққа ие болып өз міндетін атқару қабілеті.
5 әрекет қабілеттілік Е азаматтың өз әрекеттерімен азаматтық құқықтарға ие болуға және оны жүзеге асыруға, өзі үшін азаматтық міндеттер жасап, оларды орындауға қабілеттілігі болып табылады.
  меншік Ж  субъектінің заң құжаттары арқылы танылатын және қорғалатын өзіне тиесілі мүлікті өз қалауынша иелену, пайдалану және оған билік ету құқығы.
  тараптардың теңдігі З Реттеудіңазаматтық-құқықтықәдісі 
  шарт И екі немесе одан да көп адамның азаматтық құқықтар мен міндеттердің белгілеу, өзгерту немесе тоқтату туралы келісім
Ж/Критерий:\r\n\r\n1. Азаматтық құқық, құқықтық қабілеттілік, әрекет қабілеттілігі ұғымдарын біледі.\r\n\r\n2. Азаматтық құқық қағидасы ұғымын түсіндіреді және азаматтық құқық қағидаларын анықтайды.\r\n\r\nБарлық жауап дұрыс болса\r\n\r\nжетті деген баға қойылады  \r\n\r\n1\r\n\r\n   \r\n\r\n2\r\n\r\n   \r\n\r\n3\r\n\r\n   \r\n\r\n4\r\n\r\n   \r\n\r\n5\r\n\r\n \r\n\r\n   \r\n\r\nЖ\r\n\r\n   \r\n\r\nТ\r\n\r\n 
 \r\n\r\nОқушының аты-жөні:___________________\r\n\r\n___________________              
                     

\r\nА жағдаяты:\r\n\r\nТ/ЖНегізгі ұғымдар мен қағидаларды жіктеу\r\n\r\nМ/17 жасар Сәкен Берікұлы мектеп бітіруіне байланысты әжесінен сыйлық ретінде магнитофон алады. Біраз уақыт өткен соң ол магнитофонды өзінің танысы Иманбаевтың видекомерасына ауыстырып алуға әжесінен рұқсат сұрайды. Әжесі қарсылық білдірмейді және жазбаша түрде өзінің келісімін береді. Алмасу жүзеге асады. Сәкеннің әкесі, болған алмасу жайды білгенде, Иманбаевтан магнитофонды қайтарып,ал видекамераны алып келуді талап етеді, өйткені ол өзінің келісімін берегн емес болатын. Иманбаев магнитофонды Сәкен әкесі емес, магнитофонды алмасытруға жазбаша рұқсат берген әжесі сыйлағанын айтып, қарсылықпен жауап береді. Иманбаевтың ойынша, бұл жағдайда келісімді жүзеге асыру үшін Сәкенге рұқсат керек емес.\r\n\r\nО/ 1. Бұл жағдаятта азамматтық құқықтың қандай қағидатты көрініс береді.\r\n\r\n2.    Бұл дауда кімдікі дұрыс? Егер әжесінің сұрауы бойынша Сәкеннің анасы алмастыруға рұқсатын берсе, шешімде өзгеріс туа ма?\r\n\r\nЖ: Меншікке қол сұғылмау\r\n\r\nБ. жағдаяты:\r\n\r\nКәмелетке толған және ата-анасынан бөлек тұрып жатқан төрт балаға олардың ата- анасы қайтыс болған соң мұра бойынша тұрғын үй өтеді. Мұрагердің үшеуі үйді сатып, түсірген пайдасын үлестер бойынша бөліп алғысы келеді. Мұрагерлердің біреуі үйді сатуға келісім бермейді, үйдегі өз үлесін тұрғын орын ретінде пайдаланғысы келетінін мәлімдейді. Мұрагерлере арасында келесім орнамағандықтан, олардың үшеуі үйді сатуға қарсы болған мұрагерге үйді сатуға кедергі жасамауы туралы талап арызын береді. Өздерінің талаптарын олар үйді толығымен сатқанда оның нарықтық құны әп-сәтте жоғарылайтынынмен түсіндіреді.\r\n\r\nО/ 1. Бұл жағдаятта азамматтық құқықтың қандай қағидатты көрініс береді.\r\n\r\n1.    Істі шешіңіздер?\r\n\r\nЖ: Азаматтық-құқықықтық қатынастар субьектілерінің теңдігі\r\n\r\nС.жағдаяты:\r\n\r\nУчилищені бітірген соң өндірістік бірлесітікте жұмыс істеп жүрген 17 жасар Ерментаев. 10 000 АҚШ долларына тең сомаға қарыз шартын жасасады. Оны біліп қойған Ерментаевтың ата-анасы олардың рұқсатынысыз жасасқан шартты бұзуды талапт етеді. Қарыз беруші Халелов, Ерментаевтың дербес табысы барын, еңбек шарты бойынша жұмыс істеп жүргенін және  толығымен әрекетке қабілетті болуын айта отырып, шартты бұзудан бас тартады.\r\n\r\nО/ 1. Бұл жағдаятта азамматтық құқықтың қандай қағидатты көрініс береді.\r\n\r\n1.    Бұл дауда кімдікі дұрыс? \r\n\r\nЖ:Шарт жасау еркіндігі\r\n\r\n. III. Ой толғау.\r\n\r\nТ/Ж.Сыныпқа құқық және әрекет қабілеттілігіне қатысты жас ерекшелігіне байланысты іс әрекетін сәйкестендіру тапсырмасы\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

  Құқық қабілеттік басталады (есім иеленуге құқығы бар)
  Балабақшаға баруға құқығы бар
  Мектептке баруға құқығы бар
  Заңды тұрғыда шешім қабылдау құқығы (ажырасу барысында кіммен қалуын таңдау жасайды, баланың пікірі, егер бұл пікір оның мүдделеріне қайшы келмейтін болса, ескеруге міндетті)
  Өз табысы, стипендиясы, басқа кірістеріне иелік ету құқығы
  Толық әрекетқабілеттілікке ие
  Судья болуға құқығы бар
  Президенттіке сайлануға құқығы бар
0 – 3; 14-18; 10 жасынан бастап; 25; 40; 6 жастан бастап; 0 – 3; 3-6; 18.

\r\n

 \r\n\r\n \r\n\r\nҚазақстан Республикасының Конституциясы.\r\n\r\n \r\n\r\nҚР Конституциясының 24-бабы\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\nhttp://adilet.zan.kz сайты\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\nҚазақстан Республикасының еңбек кодекісі\r\n\r\nҚазақстан Республикасының 2007 жылғы 15 мамырдағы N 251 Кодексі
Қорытынды бағалау\r\n\r\nЕң жақсы өткен екі дүние (оқуға және үйренуге қатысты)\r\n\r\nҚандай екі дүние сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізуші еді? (оқуға және үйренуге қатысты)\r\n\r\nОсы сабақтың барысында мүмкіндік барлық сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағыма қажет болуы қандай ақпаратты білдім?\r\n\r\n 

\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n 


ПІКІР ҚАЛДЫРУ