Ашық сабақ: «Бастауыш пен баяндауыштың арасына қойылатын сызықша»

0
5800

 \r\n\r\nЖанибекова Нұргүл Серікқызы\r\n\r\nҚызылорда қаласы\r\n\r\n                                                                             №264 мектеп-лицейінің\r\n\r\n                                                                          қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

Бекітемін: Күні: 15. 10.2014 жыл
Сыныбы : 8 «Ә» Пәні: қазақ тілі
Сабақтың тақырыбы:  Бастауыш пен баяндауыштың арасына қойылатын сызықша
Сілтеме Жоспар
Жалпы мақсаты Оқушылардың « Бастауыш пен баяндауыштың арасына қойылатын сызықша» туралы білімін бекіту\r\n\r\nБастауыш пен баяндауыштың арасына сызықшаның қойылу жолын үйрету.\r\n\r\nТоппен бірлесіп жұмыс жасауға тәрбиелеу.
Күтілетін нәтиже Оқушылар  «Бастауыш пен баяндауыштың арасына қойылатын сызықша» туралы  білімдерін бекітеді.\r\n\r\nБастауын пен баяндауыштың арасына сызықшаның қойылу жолын үйренеді. Топпен бірлесіп жұмыс жасайды.
Негізгі идеялар \r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

Бастауыш Баяндауыш Мысалдар
З.е З.е Ұстаз – ұлағатты есім.
есімдік З.е Бұл – біздің ауыл.
Есімше тұлғалы етістік З.е Келген – Ажар.
Заттанған Сан.е З.е Алты – жұп сан.
Сан.е Сан.е Бес жердегі бес – жиырма бес.
Тұйық етістік З.е Іздену – білімпаз болудың  басты шарты.
Бір сөз Бір сөз Ар жазасы – бар жазадан ауыр жаза.
Сан.е (Тұрлаусыз мүше) Жиырма –т өртке бөлінеді.

\r\n

Тапсырмалар Білу. Үй тапсырмасы- Альтернатив сызба\r\n\r\nТүсіну. Ой қозғау- Жұмбақ шешу\r\n\r\nҚолдану.Топтық жұмыс   –  «Ойлан –Топтас -Талқыла!»\r\n\r\nТалдау. Жеке жұмыс — құзырлылық тапсырма\r\n\r\nЖинақтау.  Жұптық жұмыс  — Семантикалық  кесте\r\n\r\nБағалау.  Менің  бүгінгі сабақтан алған әсерім…  (Рефлексия)

\r\nСабақ бойынша мұғалімнің жазбалары ( Мұғалім және оқушы немен айналысады?)\r\n\r\nІ.Ұйымдастыру кезеңі.\r\n\r\nа) Сәлемдесу.\r\n\r\nб) Сыныпта жағымды ахуал тудыру\r\n\r\nв) Топқа бөлу\r\n\r\nІІ.Білу. Альтернатив- сызба\r\n\r\nБерілген сөйлемдердің қайсысына сызықша қойылады? Сызықша қойылатын сөйлемге «иә»,сызықша қойылмайтын сөйлемге «жоқ» деп жауап беріңдер.\r\n

    \r\n

  1. Оқу білім бұлағы. (Иә)
  2. \r\n

  3. Оқу түбі тоқу (Иә)
  4. \r\n

  5. Бірлігі күшті ел азбайды (Жоқ)
  6. \r\n

  7. Суға кеткен тал қармайды (Жоқ)
  8. \r\n

  9. Көп түкірсе көл. (Иә)
  10. \r\n

  11. Еңбек етсең ерінбей, тояды қарның
  12. \r\n

\r\nтіленбей. (Жоқ)\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\nия\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\nжоқ\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\nдайын шыққан сызба арқылы Ф.Б\r\n\r\nТалқылауға арналған сұрақтар:\r\n

    \r\n

  • Сөйлем мүшесінің белгілерін ата.
  • \r\n

  • Сөйлем мүшелері құрамына қарай нешеге бөлінеді?
  • \r\n

  • Атқаратын қызметі жағынан неше топқа жіктеледі?
  • \r\n

  • Бастауыш, баяндауыш дегеніміз не?
  • \r\n

  • Бастауыш пен баяндауыш арасына қай жағдайда сызықша қойылады?
  • \r\n

\r\nІІІ.Түсіну. Ой қозғау — Жұмбақ шешу\r\n\r\nКіммін мен?\r\n\r\nБәрінің иесімін.\r\n\r\nМаған қарап құрайсың\r\n\r\nОйыңның сен жүйесін.        (Бастауыш)\r\n\r\n \r\n\r\nЕшқашанда  ол аянбайды,\r\n\r\nНе болғанын баяндайды.\r\n\r\nЖазған бала нүкте қойып,\r\n\r\nСөйлемін аяқтайды. (Баяндауыш)\r\n\r\n \r\n\r\nОл дағы атау тұлғалы\r\n\r\nСөздерді байланыстырады.\r\n\r\nБайланысу түрі оның –қиысу,\r\n\r\nИнтоноция тәсілімен  түйісу. (Бастауыш пен баяндауыш арасындағы сызықша)\r\n

    \r\n

  1. Қолдану.Топтық жұмыс «Ойлан –Топтас -Талқыла!»
  2. \r\n

\r\nТапсырмалар:\r\n

    \r\n

  1. А)Бастауыш та, баяндауыш та атау тұлғалы зат есімнен
  2. \r\n

\r\nӘ)Бастауыш сілтеу еісдігі немесе жіктеу есімдігінің ІІІ жағынан болып, баяндауыш зат есім болатындай мысал құрау\r\n

    \r\n

  1. А)Бастауыш заттанған сын есім, сан есім және есімшеден, баяндауыш зат есімнен болатындай етіп 3 мысал құрау
  2. \r\n

\r\nӘ) Сан есімнен болған бастауышты сан есімнен болған тұрлаусыз мүшеден ажырату үшін жасалатындай етіп сөйлем құрау.\r\n

    \r\n

  1. А)Бастауышы да , баяндауышы да бір сөзден болатындай етіп мысал құрау.
  2. \r\n

\r\nӘ)Бастауыш пен баяндауышты салыстыру.\r\n

    \r\n

  1. А) Бастауыш тұйық етістіктен болып, баяндауыш зат есімнен болатындай немесе керісінше;
  2. \r\n

\r\nӘ) Бастауыш та, баяндауыш та сан есімнен болатындай етіп сөйлем құрау.\r\n\r\nТапсырма «Бір жұлдыз, бір тілек» арқылы Ф.Б\r\n\r\n \r\n\r\nV.Талдау. Жеке жұмыс\r\n\r\nА) Төрт топтан  төрт адам шығып , сөйлемдерге   синтаксистік   талдау жүргізеді.\r\n

    \r\n

  1. Күрең ат- Бөжейдің қыс мінетін аты.
  2. \r\n

  3. Олардың біразы — майданнан келгендер, біразы- жергілікті қазақтардан құралғандар.
  4. \r\n

  5. Жәукеңнің қызы — үлгілі қыз болды.
  6. \r\n

  7. Өзі бір тәжірибелі адам көрінеді.
  8. \r\n

\r\n \r\n\r\nӘ) Жеке жұмыс құзырлылық тапсырма  «Сызықша қажет пе, әлде…»\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

Ат –адамның қанаты. Иә немесе  жоқ Оқушы жауабы
Адам тіршілігіне дем беретін күш ертеңгі күннің қуанышы
\r\n

    \r\n

  1. Үстіндегі қан — мұның үстіне құлаған жолдастарының қаны.
  2. \r\n

\r\n 

\r\n \r\n

    \r\n

  1. Жинақтау.Жұптық жұмыс — Семантикалық кестені толтыру      58-жаттығу
  2. \r\n

\r\n \r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

\r\n

Мысалдар Бастауыш та, баяндауыш та атау тұлғалы зат есімнен Бастауышы- зат есім, баяндауышы-\r\n\r\nзаттанған сын есімнен Бастауышы -тәуелденген зат есім, баяндауышы-тәуелденген зат есімнен Бастауышы да , баяндауышы да бір сөзден Бастауышы заттанған сын есім, баяндауышы\r\n\r\nЗат есімнен
Ер дәулеті- еңбек
Көз- қорқақ, қол батыр
Ердің айнасы — еңбегі
Жалқау кісі- жарым кісі
Еріншек- елдің мазағы
Еңбек адамның екінші анасы

\r\n \r\n\r\nЖұптарда дайын жауап үлгісі бойынша бағдаршаммен  формативті бағалау.\r\n\r\nБағалау критерийлері:\r\n\r\n5-6  жауабы дұрыстары – жасыл;\r\n\r\n3-4  жауабы дұрыстары -сары;\r\n\r\n0-2 жауабы дұрыстары –қызыл\r\n\r\n \r\n\r\nVII. Бағалау. Рефлексия\r\n\r\nМенің бүгінгі сабақтан алған әсерім….\r\n\r\nМаған ұнады……..\r\n\r\nМаған қиын болды……………..\r\n\r\nМұғалімге сұрақ………………..\r\n\r\n \r\n\r\nVIII.Кейінгі тапсырмалар: \r\n\r\n65- жаттығу, ереже  жаттау\r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n \r\n\r\n 


ПІКІР ҚАЛДЫРУ