«Ахмет. Ұлт ұстазы» телехикаясынан алған әсерім…

0

Ахмет Байтұрсынұлы «Ұлт ұстазы» деген сөз тарихта жайдан-жай қалмағаны анық, белгілі. Қазақ елін қараңғы түнектен жарыққа алып, қазақ балаларын көзін ашуға аянбай еңбек етіп, осы жолда жарты өмірін құрбан етті. Көптеген қазақ балаларының сауатын ашуға, көзі ашық, көкірегі ояу болуына ұзақ еңбек етті. Ешқандай жағдайға қарамастан мектепте сабақ оқытып, тәлім берді. Қарарайым халықты қараңғы, надан болудан арылтуға, қалың ұйқыдан оятуға әрекет жасады. «Осы замандағы жан таң қалатын нәрсенің бәрі ғылыммен табылған: Адам баласының көкте құстай ұштырған да, дүниенің о шетінен бұл шетіне дейін жеткізген де ғылым, отарба мен откемені де жүргізген де ғылым. Яғни барлығы ғылымға келіп тіреледі», – деп Ахмет Байтұрсынов айтады. Осы ғылым жолында сіңірген еңбегі зор.Қазақ әліппесін жазады, орыс тілді сөздерді қазақ тіліне аударады. Қазақ тілінің дамуына бірден-бір үлес қосады. Тек білім берумен шектелмей, өз бойындағы асыл құндылықтарды, жақсы тәлім-тәрбиені бойына сіңіруге тырысқан. Жан-жақты, парасатты адам. Көптеген үлгі алуға болады. Ұстаз дегенде ойымызға қандай адам келеді? Әрине ақылды, дана, көрікті деп айтсақ болады. Осы сипаттамаға бірден Ахмет Байтұрсынұлын жатқызсақ болады. Ахмет Байтұрсынұлы өз заманында өте әдемі адам болған. Қай жерде болмасын классикалық үлгіде қара костюм шалбар киіп жүрген. Осы тұста кинодан ұстаздар сондай интелегентный адам екенін анық көрсетті. Басқа адамдар көрген кезде тамсанатындай, сондай болуға қызығатындай болу қажет.Ахмет Байтұрсынұлыдан осы қасиеттерді көре аламыз, түртіп алуға болады. Және де ол қарапайым жұмыстарды жасаудан ешқашан тартынбаған. Оған дәлел ретінде медпунктта жұмыс жасаған кезін атап өтсек болады. Қандай жұмыс жасасада, сол арқылы табыс тауып, отбасысын асырады. Сондада кітаптар жазды, газеттің шығуына көп көңіл болды. Қандай қиын жағдай болмасын елін ойлады. Алайда Қазақтың «Ұлт ұстазы» еден жуып жүргені, қынжылтады.

«Ұлт ұстазы» киносының екінші бөлімінде «Қазақ» газетінің шығуына аянбай еңбек еткен көрініс жай табады. «Қазақ «газетінің шығуының мақсаты қазақ елінің көзін ашу болады, қазақ халқының, келер ұрпақтың болашағын ойлауы еді. Алдына келген ешқандай қиындықтарға мойынсынбай, қаржы мәселесінде ескермей, салықтан да бас тартпай, ойланбастан түрмеге түседі. «Қазақ» газеті қалай да болмасын шығу қажет деп жұмыс жасады. Түрмеге отырар кезінде М. Дулатовқа айтқаны мен түрмеге отырамын, сен сол ақшаға мақалалар жазып, газеттің басылым сандарын көбейтуін, бүкіл Қазақ халқына таратуын қажет деп айтады. «Қазақ» газеті қазақ халқының қалыптасуына үлес қосқан бірден бір газет болып табылады. «Қазақ» газетінің басты бетінде киіз үй бейнеленді, Қазақ сөзі жазылды.»Қазақ» газеті деп аталмағанда, «қырғыз»,» киргиз» деп шақырылғанда, еш қарсылықсыз жауап беретін болған.Ахмет Байтұрсыновтың еңбектерінің арқасында қазіргі таңда бүкіл жастарға өнеге, біз содан үлгі алуымыз қажет. Сол кісідей болуымызға тырысу қажет!

 

Авторы: Ұлмерей Шалқарбек

әл-Фараби атындағы ҚазҰУ-нің 1-курс студенті

Оқытушысы: Рамазан Әбілдос

әл-Фараби атындағы ҚазҰУ Қазақстан тарихы кафедрасының оқытушысы, г.ғ.м.

«Ахмет. Ұлт ұстазы» тарихи драмалық телехикаясы туралы

0

«Қазақстан» телеарнасында көрсетілген «Ахмет. Ұлт ұстазы» атты сериал көпшілік халықты өзіне баурап алғаны анық. Бұл сериал 20 ғасырдағы қазақ халқының сауатын ашып, келешек ұрпаққа «қазақ» деген атымыз, мәдениетіміз қалсын деп еңбек еткен қазақ зиялыларының бірі- А.Байтұрсынов туралы түсірілген.

Сериалда көптеген тарихи тұлғалар кездеседі. Ал олардың әрқайсысын сомдай алатын актерлерді табу өте қиын. Сондықтан ең алдымен актерлік құрам жайлы айта кету керек деп ойлаймын. Басты рөлді сомдаған Байғали Есенәлі Ақаңның мінез -құлқын, сөйлеу байыпы мен темпераментін айқын көрсете алды деп ойлаймын. Тек ол ғана емес басқада кейіпкерлерді сомдаған актерлер де өз міндетін жақсы атқарып шықты.

Ал енді тікелей сюжетке келетін болсақ, мұнда А.Байтұрсыновның 20 ғасырдағы өмірі бейнеленген. А. Байтұрсынов «қазақ» атты газет шығарудың маңыздылығын халыққа түсіндіріп, олардан қолдау көрсетуі жайлы келіссөздер жүргізіп, халықтын сауатын ашамын, келешек ұрпаққа өз мәдениетімізі қалдырамын деп жүрген кезде жанындағы досы Мұхамедияр бәрін губернаторға жеткізіп отырған болатын. Сол кезде губернатор газеттің шығарылуын тоқтату мақсатында А. Байтұрсыновқа губерниялық іс жүргізуші деген қызметті ұсынады. Бірақ Ахаң өз ұстанымында қалып, бас тартады. Тіпті оны түрмеге қамаған сәтте әйелі Бадрисафаның (Александра) ішіндегі баласы щетінеп кеткенде де өз жолынан таймай, бұл газетті шығарудан бас тартпайды. Газет жарыққа шыққан кезде де патша үкіметі оны жауып тастау үшін тірлі айла- амалдар жасаған болатын. Сол кезде де А.Байтұрсынов газетті жауып тастамау үшін өз еркімен түрмеге отырады. Бұл Ахаңның халыққа деген жанашырлығын көрсетеді. Телехикаяда тек Ахаңның халыққа жасаған қызметі ғана емес оның жеке өмірін де қысқаша бейнелейді. Сонымен қатар сериалда кейіпкерлердің өзгеруін анық байқауға болады. Мысалы, тергеуші Санғытов ең басында тек патша үкіметіне қызмет етіп, өз халқының азаматтарын талай патша үкіметіне қарсы деп ттүрмеге жапқан болатын. А.Байтұрсыновты да түрмеге жабу үшін оның өбірбаянын, өлеңдерң оқып өз ойын өзгертеді, А.Байтұрсыновты тергеуден бас тартады. Бұл оқиғаның қаншалықты тарихи шын, өтірігін білмеймін. Бірақ ол адамға деген сенімді жоғалтпауға көмектеседі. Қанша дегенмен біз пендеміз. Әркім бұл өмірде қателеседі, ал сол қателікті мойындай алу үлкен ерлік деп білемін. Ал А.Байтұрсыновты ату жазасына кесуге ат салысқан өзінің бұрынғы шәкірті Қаппас еді. Ол өзін аман алып қалу үшін Ахаңға жала жабады. Бірақ бұл оны өлімнен құтқара алмады. Өзінің қателігінің әсерінен өз өмірін сақтай алмады және басқаны өмірінен айырды. Әрине, бен оны және Тұнғаншинді істеген қателіктері үшін күнә артпаймын. Себебі мен ол заманды көрген жоқпын. Ұлт үшін күресуге де үлкен батылдық керек. Себебі ол кезде тек саған ғана қауіп төнбейді,сенің отбасың, туғвн туыс, бауыр , досыңдыда қудалайды. Сондықтан біреуді айыптамай тұрып, сол адамның орнында не істейтін едің, соны бір ойлап қойған жөн.

Сериалда көрсетілген оқиғалардың көбісі бізге тарихтан белгілі. Сондықтан бұл сериал бізге қиалымызды іске қосып , сол заманды елестетуге көмектеседі. Осы орайда «Міржақып. Оян қазақ» атты телехикая жайлы да айтқым келеді. Бұл екі сериалдың режиссері , сценаристі бір адам. Сондықтан рөлдерді де сол актерлер сомдайды. Бұл сериалда Міржақып Дулатовтың темпераментін , ашушаң мінезін Бақыт Қажыбаев мүлтіксіз ойнап шықты деп ойлаймын. Әрине, бұл екі сериал көркемдік телехикая болғаннан кейін, кейбір жерлері ойдан шығарылып, кей жерлері асыра сілтеп көрсетілген. Бірақ оны сериалдардың артықшылығы не кемшілігі деп дөп басып айту қиын. Себебі әр көрерменнің өз ойы , қалауы бар.

Мен «Қазақстан» арнасының осындай сериалдарды шығаруын құптаймын. Бұлардың арқасында қазақ зиялыларының өмірін әр қырынан байқауға болады. Сондықтан осы сериалды әлі көрмесеңіз, көруге ұсынамын. Себебі қазақ зиялыларының бұл күресін көре отырып, қазақ жастарында патриоттық сезім оянатынына күмәнім жоқ.

 

 

«Ахмет.Ұлт ұстазы» сериалының артықшылықтары

 

Басты сериал,жанрлық және сериалдың ішіндегі басты мәселе жақсы көрсетілген,яғни Ахмет Байтұрсыновтың ұлы ұстаз ретіндегі сипаты мен көрермендерге деген әділетті адам екені анық көрсетілген.Сериалдағы эмоциялық бейне жазбалар өте жақсы берілген.Яғни,Көрермендерге қазақ ретіндегі,ұлттық,патриоттық сезімі оятуға деген назар өте жақсы жасалған.Басты кейіпкерге келетін болсақ,Ахмет Байтұрсыновтың рөлін,сипатын шынайы әрі керемет жеткізген.

 

Сериалдағы,шынайылық пен,әділеттілікті айнық көрсеткен. Сериалдың бюджетіне қатысты да көп дүние айтылды. Мұны жұпыны сахна­лардан, жарық пен локациялардан, киім­дерінен, декорациядан байқауға болады.

 

Актерлардың берілген сезімдері мен сөйлеу өнерлері,шығармашылық жағынан бай деп айтса болады.Қимылдары мен жесттері,жасаған идеяларының бәрі айқын әрі нақты көрсетілген.Сатқын жасағандары,атылу кездері мен жазалау уақыттары жүрекке қатты тиіп,біраз көз жастөгуге болады

 

Бұған түсірушілер тобының да айтуға болады.Соңғы жылдары тарихи тұлғалар туралы біраз сериал түсірілді. Олардың барлығы сәтті шықты деп айта алмаймыз. Өкінетін де кездер болды. Көпшілік драматургияға сын айтып жатады. Кейбірінде актерлер дұрыс таңдал­майтын. Бұрын сериал көргенде тақпақтап сөй­лейтін театр әртістерін көретін едік. Бұл жолы эмоция бар, әр актер өз кейіпкерін дәл тапқандай. Телехикаядан мұн­дай кемшіліктер байқамадық.Актер тура өз рөлін ойнап жүр­гендей. Ахмет Байтұрсыновқа жазалған образы ерекше есте қалды.

 

Қалай десек те, «Ұлт ұстазы» өз кө¬рер¬менімен қауышты.

 

Менің көзқарасым бойынша,өте қатты сезімге берілетін бейнежазбалар көп болды және осыдан кейін мен

Қазақ сериалдарының көбірек шығуына кеңес беремін

 

«Ахмет.Ұлт ұстазы» сериалының кемшіліктері

 

 

 

Сериал көрнекті лингвист және қоғам қайраткері Ахмет Байтұрсыновтың өмірі мен қызметінің тарихына қызықты жолдама болды. Дарынды жасаушының жетекшілігімен әр эпизод Қазақстан тарихындағы осы ұлы адамның құпиялары, трагедиялары мен жеңістерін ашатын бетке айналды.

 

Байғали Есеналиев тамаша орындаған басты рөл біздің алдымызда Байтұрсыновтың тұлғасын жандандырды. Есеналиев кейіпкердің күрделілігін, оның ұмтылысы мен ішкі жанжалдарын шебер жеткізіп, көрермендерге оның жан дүниесінің тереңіне енуге мүмкіндік берді.

 

Сериалдың күшті жақтарының бірі-тарихи контекстке назар аудару. Көрермен Байтұрсынов өмір сүрген уақыт рухын сезіне отырып, ХХ ғасырдың бірінші жартысындағы атмосфераға қатысады. Макияж, костюмдер, декорациялар – бәрі жанмен жұмыс істейді, бізді өзгеріс пен бостандық үшін күрес дәуіріне батырады.

 

Сценарий оқиғалардың жеке оқиғаларын жалпы әлеуметтік қиындықтармен үйлесімді түрде үйлестіреді. Қазақ жазуы мен ұлт-азаттық қозғалысын реформалау туралы әңгіме эмоционалды құрамдас бөліктің маңыздылығын жіберіп алмай, тарихи фактілерге құрметпен ұсынылған.

 

Музыкалық сүйемелдеу шынайы және үйлесімді дыбыстық кенеп жасай отырып, сюжеттің эмоционалды реңктерін баса көрсетеді. Әр нота оқиғаны толықтыратын сияқты, оны жаңа қырынан ашады.

 

Жалпы, сериал кинематографиялық шығарма ғана емес, сонымен бірге ел тарихында әсерін асыра бағалау қиын жеке тұлғаның ескерткіші. Сериал көрермендерді таң қалдырады, бұл көрнекті адамның Қазақстанның ұлттық сипатын қалыптастыруға қосқан үлесі туралы құрмет пен терең хабардар етеді.

 

Сериал Ахмет Байтұрсыновтың өмірбаянын керемет жаңғыртып қана қоймай, ХХ ғасырдың бірінші жартысындағы зиялы қауымның алдында тұрған қиындықтарға баса назар аудара отырып, маңызды әлеуметтік-мәдени тақырыптарды қозғайды. Сериалдың бір адамның ғана емес, сонымен бірге тарихтың қиын кезеңдерін бастан өткерген барлық зияткерлік элитаның тағдырына қалай қарайтыны керемет.

 

Байғали Есеналиев Байтұрсыновтың бейнесін бейнелеу міндетін өте жақсы атқарады. Оның актерлік шеберлігі лингвистің құмарлықтары мен ұмтылыстарын жеткізіп қана қоймай, сериалға ерекше қуат береді. Есеналиев көрермендерді Байтұрсыновтың өмірінің барлық бұрылыстарынан оңай өткізеді, оның өзі оның бейнесіне айналады.

 

Сондай-ақ, сюжеттің жалпы үйлесімділігіне өз үлесін қосып, қосалқы кейіпкерлердің бейнелерін толықтыратын керемет актерлер ансамблін атап өтеміз. Актерлік құрамның әр мүшесі өз рөлін жарқын және сенімді түрде ойнайды, бұл сериалға қосымша тереңдік береді.

 

 

 

Сериал ерекшелендіретін маңызды сәттердің бірі – мұқият ойластырылған визуалды стиль.

Архитектуралық Бөлшектерді қайта құрудан бастап, реквизиттерді таңдауға дейін, әр кадр көрерменді өткен онжылдықтардағы атмосфераға батыра отырып, бөлшектерге деген сүйіспеншілікпен жасалған.

 

Тұтастай алғанда, бұл сериал керемет тарихи сериал ғана емес, сонымен қатар тарихқа деген терең таңданыс пен қызығушылықты оята алатын өнер туындысы. Оның нұрының астында біз көрнекті тұлғаның өмірін ғана емес, оның мәдени прогресс пен бостандық жолын жарықтандырған отын да көреміз.

 

Сериалдың сапасын бағалау субъективті және көрерменнің жеке қалауына байланысты болуы мүмкін болса да, сыни көзқарастар немесе кемшіліктер де бар:

 

Тарихи жеңілдетулер:

 

Мүмкін, сценарийді жеңілдету немесе уақытты қысу үшін тарихи оқиғаларды дәл жеткізуде белгілі бір жеңілдіктер жасалған шығар.

 

Көркемдік лицензиялар:

 

Кейбір көрермендер жазушылардың оқиғалар мен кейіпкерлерді сипаттау кезінде көркемдік лицензияларды қаншалықты қолданғаны туралы ескертулер айтуы мүмкін.

 

Қосалқы кейіпкерлердің тереңдігінің болмауы:

 

Екінші реттік кейіпкерлер жеткілікті назар мен тереңдікке ие болмады, бұл оларды Ахмет Байтұрсыновтың жарқын тұлғасы аясында аз қызықты және аз байқалды.

 

Сюжеттің қарқыны:

 

Кейбір көрермендер сериал тым баяу немесе керісінше қысылған болуы мүмкін деп есептеп, сюжеттің қарқыны туралы ескертулер айтады.

 

Оқиғалар сипатындағы өзгерістер:

 

Сюжетте тарихи оқиғалардың сипатында айтарлықтай өзгерістер бар, бұл фактілерді қатаң сақтауды күткендердің наразылығын тудырды.

 

Стандартты өмірбаяндық тақырыптар:

 

Кейбір сыншылар өмірбаяндық фильмдерге тән стандартты тақырыптар мен сюжеттік құрылғылардың қолданылуын атап өтті.

 

Драманың көптігі:

 

Жазушылар драмалық элементтерді асыра бағалайды және тым күрделі сюжеттік бұрылыстар жасайды, бұл шамадан тыс және кейбір жағдайларда шындыққа жанаспайды.

 

Авторлары: Марал Башек,

Гүлім Тлеубергенова,

 Сымбат Сейтжапарова

әл-Фараби атындағы ҚазҰУ-нің 1-курс студенттері

Оқытушысы: Рамазан Әбілдос

әл-Фараби атындағы ҚазҰУ, Қазақстан тарихы кафедрасының оқытушысы,

г.ғ.м.

Құны азаймаған – «Оян қазақ»

0

Міржақып Дулатұлы – қазақ тарихындағы шоқтығы биік тұлғалардың бірі. Өмірінің соңына дейін, қазақтың болашағы мен тағдыры үшін күресіп өткен болатын. Бірақ та, «Міржақыптың образы мен шынайы бейнесі сәйкес келеді ме?», осы сұрақтың жауабын іздеп көрелік. Фильмнен біз Міржақыптың қайтпас қайсар мінезін, тайсалмай тік сөйлеуін, елі үшін шынайы жанашырлығын байқай аламыз. Расында бұл мінез Міржақыптың образын аша алды. Оған дәлел ретінде 1913 жылы құрылған «Қазақ» газетін айта аламыз. Ахмет Байтұрсынұлы мен Міржақып Дулатұлының басшылығымен жасалған бұл газет, сол уақытта үлкен танымалдылыққа ие болды. Оның бірден-бір себебі, Міржақыптың мақалалары болатын. Өткір мінезділігімен, өзекті тақырыптарымен және жазу ерекшелігінің арқасында, «Қазақ» газеті танылды. Түйіндей келе, Міржақыптың образы мен тарихи бейнесі сәйкес келеді, деп, дөп басып айта аламыз. Келесі мәселе, «Оян қазақ» фильмінде көтерілген мәселелер. Менің ойымша, «Оян қазақ» фильмінде, үкімет тарапынан көрсетілген қысымнан бұрын, жалпы идея қазақтың көзін ашу, яғни білім мәселесі болды. Өлеңнің өзіне мән беріп қарар болсақ, қазақтарды білім алуға, сауатты болуға шақыратындығын түсінуге болады. Сонымен қатар көркем туындыда, әлі күнге дейін жарасы жазылмаған, қазақтың-қазаққа деген сатқындығын бейнелейді. Ішіндегі көреалмаушылығының кесірінен, өзінің қазақ бауырын орыстың алдына жығып береді. Не болмаса, «жеп қалсам», «ішіп қалсам», «көріп қалсам», деген, нәпсінің қалауын қанағаттандыру үшін, бірінің атын бірі жамылып, айламен өмір сүргендерді де көрсетті. Расында бұл жағдайларды жоққа шығара алмаймыз. Себебі, сол заманда қазақтың аяғынан шалған, тек өзіміздің қазақ болды. Осынау бір үлкен мәселені «Оян қазақ» фильмінде көркем түрде көрсете алды.

Қорытындылай келе, «Оян қазақ» фильмі, қазақ кинемотографиясындағы тарихи фильмдердің көшін бастап тұр десек, артық айтпаймыз. Тарихи деректер мен ұлттық құндылықтарды ұштастыра отырып, халықтың рухын көтеріп, өз өткенімен мақтанатындай дәрежеге жеткізу – үлкен шеберлік. Сонымен қатар ХХ ғасыр басындағы ұлттық саяси элита қызметі мен өміріне қаьтысты нақты тарихи деректер негізінде Қазақстан тарихы пәнінің лекция курсында тарихи деректерді де талдадық.

 

Будайбекова Жанерке

Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ-нің

1-курс студенті

Жетекшісі: Хасанаева Л.М.

«Тәуелсіздік — тұғырым» атты ертеңгілік

1

Мақсаты:
1) Балаларға тәуелсіз мемлекет туралы түсінік беру балалардың Отанға деген сүйспеншіліктерін арттыру. Қазақстан Республикасының мемлекетік рәміздері: Елтаңба, ту, әнұран туралы білімдерін қалыптастыру. Отан туралы тақпақ, мақал-мәтелді жатқа айтуға үйрету. Патриоттық сезімге баулу.
2) Балалардың тіл байлығын ой-өрісін, сөзді байланыстырып сөйлеу қабілетін дамыту.
3) Елімізді, жерімізді қадірлеуге, сүюге тәрбиелеу.

Бекболат Тілеуханнның«Елім менің» әні.

Тәрбиеші: Сәлеметсіздер ме, құрметті қонақтар!

«Тәуелсіздік-тұғырым» атты ертеңгілігімізге қош келдіңіздер!

Барша халық таныған,
Біздің үміт тілекті.
Шырқалғанда әнұран,
Шаттық кернер жүректі.

— Әнұранды орындау

Тәрбиеші: Балалар, біздің Отанымыз қалай аталады?

Балалар: Қазақстан республикасы.

Жүргізуші: Қазақстан қандай мемлекет?

Балалар: Қазақстан тәуелсіз, егеменді мемлекет.

Жүргізуші: Балалар, бүгін міне осы Тәуелсіздік мерекесі күні. Еліміздің тұңғыш президенті кім?

Балалар: Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев.

Жүргізуші: Еліміздің елордасы қай қала?

Балалар: Астана.

Жақсы балалар.

Қазақ халқы еркіндікке жету үшін қаншама қиын — қыстау кезеңдерді бастан кешірді. Мыңдаған жылдық тарихы бар. Ал 1986 жылғы оқиға халықтың есіне мәңгі сақталады. 16 — желтоқсанда қазақ жастары орталық алаңға шығып, Қазақстан тәуелсіздігін талап етті. Бұл күн — Қазақстан тарихында тәуелсіз Қазақстан Республикасының туған күні деп алтын әріппен жазылды. Сондықтан да желтоқсан бүкіл халықтық мереке.

— Балалар, біз осы тәуелсіздікке оңай жеткен жоқпыз. Оның бір көрінісі желтоқсан оқиғасы.
Желтоқсан оқиғасында ерен ерлігімен көзге түскендер өте көп, солардың бірі — Қайрат Рұсқұлбеков. Ол қыршын жасын қиды. Оған үлкен айып тағылды.
Ерлігіне қуанам да, сүйенем,
Қайрат аға рухыңа мен иілем.
Бәйшешектің солғанына ах ұрсам,
Әділ жанның қазасына күйінем.

Лаззат Асанова 1970 жылы өмірге келген. Желтоқсан оқиғасына Алматы қаласындағы музыка училищесінде оқып жүрген кезінде қатысқан еді. Ол не бәрі 16 жаста еді, және Сабира Мүхамеджанова, Ербол Спатаев деген жастарымыз желтоқсан оқиғасында ерліктерімен көзге түскендер.
Осыдан 29 жыл бұрын, яғни 1986жылы Алматының бас алаңына жастар жаман оймен барған жоқ. Олар бейбіт жолмен тәуелсіздікке қол жеткізу үшін қатысқан. Енді міне, осы желтоқсан котерілісіне қатысқан ағаларымыз бен апаларымыздың арқасында ата — бабаларымыз үш ғасырға жуық уақыт бойы армандаған тәуелсіздікке қол жеткіздік
Бас алаңда ел жосқан
Жастар қаны жуған түн.
16 желтоқсан —  Тәуелсіздік туған күн!
Міне, балалар, бүгінгі таңда Қазақстан тәуелсіз мемлекет. Біздің өзіміздің туымыз, елтаңбамыз, әнұранымыз бар. Егеменді Қазақстан мемлекетіміз.
Сендер Отанымыздың ұрпақтарысыңдар. Жақсы оқып, үлгілі, тәртіпті болыңдар. Өз елі мен жеріңді көркейтіп Қазақстанның намысын қорғайтын келешек ұрпақтың ақылшысы, тірегі сендер болмақсыңдар. Ендеше мерекеге арнаған тартуларыңды ортаға сала қойындар.

Тәрбиеші: Мұз жастанып азаматтық жолында,
Тәуелсіздік туы тұрды қолында.
Жеңіп шықты, бас имеді, қасарып
Сойыл таяқ ойнаса да жолында
Желтоқсан-ау, ұмтылмайсың жүректе
Ұрпақ өсер айналатын тірекке
Егемендік тиді міне еншіме
Желтоқсаным, жеткіздің ақ тілекке.

1.Нұрғанат

Бақытым Республикам Қазақстан
Көгінде ақ көгершін, қаздар ұшқан
Соған жетпес құшағы әлемнің де
Қыс болса бір шетінде жаз ауысқан.
Отан туралы тақпақтарымызды айтайық.

2.Каусар

Отанның қасиетті тілін сүйем,
Отанның қасиетті күнін сүйем.
Отан, Отан, Отан!
Бәрінен де биік екен!
Мен оны мәңгілікке сүйіп өтем.

3.Сания

Бейбіт таңдар арайлап атады,
Туған жерді аймалайды шапағы.
Байтақ елім-ұлы Қазақстаным!
Ең бақытты балалардың Отаны.

4.Айбол

Қазақстан — азат елім,
Таңғажайып туған жерім.
Тек сен үшін мақтанамын,
Қазақстан – елім менің.
Астана арман қала,
Бағы бір жанған қала
Тұрасың жап-жас болып,
Мен үлкен болғанда да

5.Искандер

Көгінде күн нұрын төккен,
Жерінде гүл жұпар сепкен.
Неткен сұлу, неткен көркем!
Осы менің туған өлкем!

6.А.Әлихан

Отан деген – атамекен
Отан деген – туған жер.
Отан – ана, Отан – үлкен.
Қазақстан – туған ел

Тәрбиеші:

Рәміздерім елдігімнің белгісі
Білу керек баладағы ең кіші
Әнұран, Ту, Елтаң ба
Рәміздерді жатқа білсін әр кісі.
— Балалар рәміздерімізді кім атап береді?

Дұрыс айтасыңдар балалар!

7. С.Айару

Елтаңбасы елімнің,
Неткен әйбат әдемі.
Тұнығындай көңілдің,
Ортада аспан әлемі.

8.Елнар

Құт береке шаңырақ,
Орын алған ол төрден.
Қанатты қос арғымақ,
Екі жақтан көмкерген.

9.Жания

Тәуелсіздік жолында,
Талай-талай тер тамған.
Билігім өз қолымда,
Еркіндігім – Елтаңбам

10.Ерке

Мерекеге шығады,
Бүкіл халық біліп қой,
Отандастар ұғады,
Тәуелсіздік ұлы той.

11.Айгерім

Алтын дәнді даласы бар,
Ақ күмістей қаласы бар.
Неткен сұлу, неткен көркем!
Осы менің туған өлкем!

  1. Әділет

Көк аспандай тулайтын,
Желтоқсанның күні бұл.
Елім деген ұлдардың,
Елжірейтін күні бұл.

13.Нұрәли

Өзімдікі туымда,
От пен ауа суымда.
Жаса Қазақстаным,
Белді бекем буында!       

Тәрбиеші:

Кең байтақ көз жетпейтін жерім менің,
Таулы орман, жасыл жайлау көлім менің,
Бүгінде бар әлемге даңқың жеткен
Тәуелсіз Қазақстан елім менің.

Тәуелсіздік туралы тақпақтарын айтады

14.Мухаметқали

Бақыт құсы қонды ғой,
Менің туған жеріме.
Тіліміз бен дініміз,
Қайта келді еліме.

15.Нұрислам

Тәуелсіздік туымыз,
Тәуелсіздік сырымыз.
Арналады тек саған,
Ән менен күй жырымыз.

16.Н.Айару

Аялап ару ананы
Өсірген еркін баланы
Бесігін бөлеп тербеткен
Отаным Қазақстаным

17.Нұресіл

Отан менің ата-анам,
Отан досым,бауырым.
Отан өлкем,астанам,
Отан туған  ауылым.

18.Раяна

Ер еңбегі шалқып тасқан,
Ел өркендеп бақыт тапқан.
Неткен сұлу, неткен көркем!
Осы менің туған өлкем!

Тәрбиеші:

Ана тілің біліп қой,
Еркіндігің, теңдігің.
Ана тілің біліп қой,
Мақтанышың, елдігің.

Ана тілің – арың бұл,
Ұятың боп тұр бетте.
Өзге тілдің бәрін біл,
Өз тіліңді құрметте!

19.Ерхан

Теңесер көкпен төбесі
Ойының биік өресі
Емендей өзі жігерлі
Қайратты қайсар Ер осы!

Тәрбиеші: Енді міне біз тәуелсіз ел болдық.
Басқалармен терезесі тең болдық
Әрқашанда біз дайынбыз тайсалмай
Отан үшін болуға да құрбандық.

20.Алғыс

Тәуелсіздік-тірегім,
Тәуелсіздік –тілегім.
Ертеңі деп елімнің,
Дүрсілдейді жүрегім.

21.Ш.Алихан

Жасасын азат ерлік күн
Жасасын бейбіт елмен жер
Бостандық алған қазақтың
Мәртебесін көрсін ел.

Қазақстан – атамекен, құт қонған жер,
Кең дала, суы мөлдір, нұр тұнған жер
Көкорай белестері мақпал кілем
Қырлары қызғалдағы құлпырған жер.

Атамекен әні топ балаларының орындауында қабыл алыңыздар.

Тәрбиеші: Міне, балалар, бүгінгі таңда Қазақстан тәуелсіз мемлекет. Біздің өзіміздің туымыз, елтаңбамыз, әнұранымыз бар. Егеменді Қазақстан мемлекетіміз. Сендер Отанымыздың ұрпақтарысыңдар. Жақсы оқып,үлгілі, тәртіпті болыңдар. Өз елің мен жеріңді көркейтіп, қазақстанның намысын қорғайтын келешек ұрпақтың ақылшысы, тірегі сендер болмақсыңдар.

 

Сәрсенбі Гүлмарал Амангелдіқызы

Алматы облысы, Еңбекшіқазақ ауданы, Тескенсу ауылы, Жамбыл атындағы орта мектеп

«ӨЗГЕРIS» МЕНТОРЛЫҚ ОҚЫТУ БАҒДАРЛАМАСЫ ӨЗ МӘРЕСІНЕ ЖЕТТІ

0

Алматы облысы, Талғар ауданы, «Ақ Бұлақ» демалыс орнында бастау алған «ӨзгерIS»  менторлық оқыту бағдарламасы өз мәресіне жетті. Шара ҚР Мәдениет және ақпарат министрлігі, «Азаматтық бастамаларды қолдау орталығы» КЕАҚ қолдауымен «Алматы студенттер Альянсы» ұйымының ұйымдастыруымен «Ules» жобасы аясында ұйымдастырылды.

Бес күнге созылған менторлық оқыту бағдарламасында жастар тұлғалық даму, кәсіпкерлік, қаржылық сауаттылық, кәсіби бағдар беру (профориентация), медиа бағыттары бойынша, сала мамандарынан тәлім алып, білімдерін шыңдады. «ӨзгерIS» менторлық оқыту бағдарламасына республиканың түкпір-түкпірінен 100 жас қатысты. Қатысушылар арасында студент, жастар қызметкерлері, ұстаздар, кәсіпкерлер және түрлі сала мамандары болды.

Әр түрлі аймақтан келген қатысушылар бір-бірімен таныстық орнатуы үшін арнайы психологиялық тренингтен өтті. Теолог, дінтанушы, психолог Нұрлан имам Байжігітұлының «Қазақ даласындағы руханият» тақырыбындағы рухани дәрісін тыңдады.

Алматы қаласы мәслихатының VIII шақырылым депутаты, Паралимпиада спортшысы Серік Есматов бағдарламамызда қонақта болып, «Қиындықтарда қалай сынбау керек?» тақырыбында жоба қатысушыларына мотивациялық дәрісін оқыды.

Педагог-тренер, Ustart жобасының жетекшісі, «Үйренуді үйрену» курсының спикері Ескендір Бестай және  медиасарапшы, блогер, саяхатшы (57 ел) Өркен Кенжебек, сонымен қатар, журналист, оратор, дауыс және дикциямен жұмыс маманы Қаракөз Амантай,  қазақ Standup негізін салушы Нұрмахан Ахметов,      «Алтын көпір», «100 LEADER» жобаларының авторы Алмас Қылыш мырза және @zhancoffee желісінің негізін қалаушы Жанбол Нұрмұханбет мырза бағдарлама қонағы ретінде, бағдарлама қатысушыларымен кездесіп, өз тәжірибелерімен бөлісті.

Сонымен қатар қатысушылар спорттық сайыстан өтіп, шығармашылық таланттарын да паш етті. Менторлық бағдарламаның бесінші күні, дайындалған менторлар «Тұлғалық даму», «Медиа», «Қаржылық сауаттылық», «Кәсіпкерлік», «Профориентация» бағыттары бойынша жоба қорғады.

Шара соңында ментор ретінде даярланғаны үшін, оқыған бағыты бойынша арнайы сертификат табысталды. Алматы қаласында жоба қатысушыларымен «Міржақып. Оян қазақ!» кинокөрсетілімі өткізілді. Кинокөрсетілімнің қонағы ретінде, фильмнің қоюшы-режиссері Мұрат Есжан мырза шақыртылды.

Алматы студенттер Альянсы КҚ атқарушы директоры Жасұлан Бостандықұлы жоба қатысушыларын, шараның аяқталғанымен құттықтап, өзінің ізгі тілегін білдірді: «Құрметті жоба қатысушылары, бес күндік шараны өте жоғары деңгейде өткізгендеріңізді көруге болады. Бес күн ішінде, осы алған білімдеріңізді ұмытпай, әрі қарай жетілдіріп, өздеріңізден кейінгілерге үйретіп, пайдалы білім ретінде пайдаланатындарыңызға сенімім мол. Алдағы ағымдық жұмыстарыңызға сәттілік тілеймін!»

Менторлық бағдарлама қатысушылары өздерінің пікірлерімен бөлісіп, бес күндік шараның қызықты өткендігі туралы ой бөлісті.

Жоба қатысушысы Қызайбай Әлібек Қайратұлының пікірінше, ӨзгеріIS менторлық бағдарламасына келіп, көптеген білім, жаңа инсайттар алдым. Сонымен қатар, ұйымдастырушылық жағына келер болсақ, ұйымдастырушылар барлығын жоғары деңгейде ұйымдастырған, өте керемет болды, жоғары дәрежеде өтті. Кездесулерден бөлек, спорттық, интелектуалдық, спартакиадалық жарыстар ұйымдастырылды. Бес күн ішінде, тек бағыт бойынша, бір ғана спикерден  білім алған жоқпыз, қонақ ретінде, күнделікті спикерлер, өз саласында жетістікке жеткен тұлғалар келіп, біздерге тәжірибесемін бөлісіп отырды.Осының барлығын ұйымдастырған, «Алматы студенттер Альянсына» үлкен алғысымызды білдіреміз! Жастар саясатына үлес қоса берейік!

Сонымен қатар, менторлық бағдарламада белсенді болып, үздік деп танылған қатысушыларға, ҚР Мәдениет және ақпарат Вице-министрі Кочетов Евгений атынан алғыс хат табысталды. Алдағы уақытта жоба аясында дайындалған менторлар өз өңірлеріне барып, кемі 50 жасты ақпараттандыруы қажет.

 

«Алматы студенттер Альянсы» ұйымының баспасөз қызметі

Дәстүрлі республикалық «Үздік педагог» қашықтық олимпиадасы басталды

0

Үздік қазақ тілді білім сайты – Qaztest.kz онлайн олимпиада ұйымдастыру комитеті Абай атындағы ҚазҰПУ-мен жасалған меморандум аясында республикамыздағы білікті педагогтарды анықтау және оларды қолдау мақсатында VІ Республикалық «Үздік педагог» қашықтық олимпиадасын (бұдан әрі Олимпиада) өткізеді.

Олимпиадаға білім беру ұйымдарында қызмет жасайтын оқытушылар, мектеп мұғалімдері және мектепке дейінгі ұйым қызметкерлері қатыса алады. Олимпиада тапсырмалары мұғалімдер мен мектепке дейінгі ұйым қызметкерлеріне жеке-жеке дайындалады.

Олимпиада qaztest.kz сайтында өтеді.

Олимпиада екі кезеңнен ұйымдастырылады. Олимпиада 2023 жылдың 25 қыркүйек пен 21 қазан аралығында өткізіледі. Екінші кезеңге іріктеу кезеңінен 17 ұпайдан жоғары жинаған қатысушылар ғана қатыса алады. Екі кезеңді де олимпиада өткізілетін уақыт аралығында тапсыруға болады.

Қорытындысы 23 қазан күні жарияланады.

Олимпиаданың екінші кезеңінің қорытындысы бойынша жеңімпаздар мен жүлдегерлерге І, ІІ, ІІІ дәрежелі дипломдар, Үздік ұжымдарға арнайы плакетка беріледі. Республика бойынша екі кезең нәтижесін қоса алғанда ең жоғары ұпай алған қатысушылар «Үздік педагог» төсбелгісімен және 24-25 ұпай жинаған қатысушылар «Құрмет грамотасымен» марапатталады.

Олимпиада туралы толық ақпаратты +7 700 978 59 22; +7 775 998 83 87 телефондары арқылы білуіңізге болады.

 

VІ Республикалық «Үздік педагог» қашықтық олимпиадасының

ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕСІ

  1. Жалпы ереже

1.1. Qaztest.kz қашықтық олимпиадасының осы Ережесі (әрі қарай – Ереже) олимпиадаларды ұйымдастыру және өткізу тәртібін анықтайды (әрі қарай – Қашықтық олимпиада);

1.2. Қашықтық олимпиада жайлы мәліметтер және қорытынды нәтиже qaztest.kz сайтында жарияланады;

1.3. Олимпиада qaztest.kz сайтында 2023 жылдың 25 қыркүйек пен 21 қазан аралығында өткізіледі;

1.4. Олимпиадаға білім беру ұйымдарында қызмет жасайтын оқытушылар, мектеп мұғалімдері және мектепке дейінгі ұйым қызметкерлері қатыса алады;

1.5. Қашықтық олимпиадаға қатысу – ақылы,  ерікті негізде жүзеге асырылады.

1.6. Олимпиада марапаттарын үшінші тараптың қатысуымен бейресми негізде заңсыз алу жарамсыз боп танылады. qaztest.kz сайтындағы «Марапаттарды тексеру» батырмасы арқылы әрбір қатысушы өзінің марапаттарын тексере алады. 

 

  1. Республикалық олимпиаданың мақсаты мен міндеттері:

2.1. Мектеп мұғалімдерінің педагогика және тәрбие мен оқыту әдістемесі бойынша білім деңгейін тексеру;

2.2. Мектепке дейінгі ұйым қызметкерлерінің мектепке дейінгі педагогика пәні бойынша білім деңгейін тексеру;

2.3. Педагог мамандардың кәсіби біліктілігін арттыру және республикамыздың үздік білім беру саласы қызметкерлерін марапаттау.

 

  1. Республикалық олимпиаданы өткізілуі мен тәртібі:

 3.1. Олимпиада екі кезеңнен, әр кезең 25 сұрақтан, барлығы 50 сұрақтан тұрады.

3.2. Екінші кезеңге іріктеу кезеңінен 17 ұпайдан жоғары жинаған қатысушылар ғана қатыса алады. Екі кезеңді де олимпиада өткізілетін уақыт аралығында тапсыруға болады.

3.3. Әрбір тапсырманың бір ғана дұрыс жауабы бар және тест нұсқалары екінші рет қайталанбайды;

3.4. Қатысушы ең көбі 3 рет тест тапсыра алады. Ең жоғарғы нәтижесі есепке алынады;

3.5. Тестілеуден өту үшін қатысушыға 50 минут уақыт беріледі. Уақыт біткеннен кейін автоматты түрде тестілеу аяқталады және тестілеу нәтижесі экран бетіне шығарылады;

3.6. Олимпиадаға төлем жасағаннан кейін ғана қатысу мүмкіндігі ашылады;

3.7. Қатысушылардың марапаттары автоматты түрде электронды почтасына жіберіледі және жеке кабинетіндегі «Сертификат-Диплом» бөлімінде сақталады.

 

  1. Олимпиада қатысушыларына қойылатын талаптар:

4.1. Қатысушы ешкімнің көмегінсіз тапсырмаларды өзі орындауы тиіс;

4.2. Қатысушының атынан өзге біреудің қатысқандығы құрылғының IP адресі арқылы анықталады. Расталған жағдайда қатысушының нәтижесі толықтай жойылады;

4.3. Олимпиада барысында кері батырмасын басуға және басқа бетке ауысуға болмайды;

4.4. Тестілеу парақшасын жауып алған жағдайда тестілеуге берілген уақыт ішінде «Менің нәтижелерім» бөлімінде «тестті жалғастыру» батырмасын басу арқылы қайта жалғастыру мүмкіндігі қарастырылған;

4.5. Уақытында енгізілмеген тапсырмалар үшін төлемдер қайтарылмайды;

4.6. Берілген сұрақтарды белгілемей алдыға және кейін шегінуге болмайды;

4.7. Тестке қатысу жеке немесе координатордың ұйымдастыруымен жүзеге асады;

4.8. Координатор өзінің жеке парақшасы арқылы бір немесе бірнеше адамды қатыстыра алады (бір ұжымнан ғана қатыстыруы тиіс);

4.9. Тест нәтижелері қайта қарауға жатпайды және аппеляциялық комиссия құрылмайды;

4.10. Олимпиадаға байланысты сұрақтар qaztest.kz@mail.ru почтасына қабылданады.

 

ОЛИМПИАДАҒА ҚАТЫСТЫ ҚОСЫМША АҚПАРАТТАР

Олимпиадаға қатысу бағасы: бір реттік тест 600 теңге, екі реттік мүмкіндік – 1000 теңге. Толық ақпарат сайтта жаңалықтар бөлімінде жарияланады.

ОЛИМПИАДАНЫҢ МАРАПАТТАУ РӘСІМІ

Олимпиаданың іріктеу кезеңінің қорытындысы негізінде 17 ұпайдан жоғары ұпай алған қатысушылар екінші кезеңге жолдама алады, ал екінші кезең нәтижесі бойынша І, ІІ, ІІІ дәрежелі дипломдар беріледі.

Орын ұпайлары:

І орын – 25-23 ұпай

ІІ орын – 22-20 ұпай

ІІІ орын – 19-17 ұпай

Қатысушылардың марапаттары олимпиада барысында жеке парақшасында сақталады және электронды түрде почтасына жіберіледі.

Республика бойынша екі кезең нәтижесін қоса алғанда ең жоғары ұпай алған қатысушылар «Үздік педагог» төсбелгісімен және 24-25 ұпай жинаған қатысушылар «Құрмет грамотасымен» марапатталады.

Қорытынды нәтиже, яғни төсбелгі иегерлері сайтта 2023 жылдың 23 қазан күні жарияланады.

Ескерту! Қатысушылардың жинаған ұпайы тең болған жағдайда тесттен өткен уақыты есепке алынады. Қатысушылардың нәтижесі IP адресі арқылы тексеріліп, басқа адам өткізгені анықталса, нәтиже жойылады. Ұйымдастырушылар комитеті тест нәтижесі бойынша қорытынды жариялайды.

 

Онлайн олимпиадалардың жаңа маусымы басталды

1

ҚР Тұңғыш Президенті қоры сыйлығының иегері, үздік қазақ тілді білім сайты – Qaztest.kz онлайн олимпиада ұйымдастыру комитеті республикамыздағы үздік педагогтарды, үздік мектепке дейінгі ұйым қызметкерлері мен озат оқушыларды анықтау және оларды қолдау мақсатында Республикалық қашықтық олимпиадаларын (бұдан әрі Олимпиада) өткізеді.

Олимпиадаға жалпы білім беретін мектептерде қызмет ететін мұғалімдер, мектеп оқушылары және мектепке дейінгі ұйым қызметкерлері қатыса алады. Аталмыш олимпиадалардың тапсырмалары кәсіби мамандармен жоғары деңгейде әзірленген. Оқушылар мен мұғалімдердің білімдерін шыңдап, пайдалы білім алатындығына сеніміміз мол. Пәндік олимпиадалардың жалпы ережесі 1-қосымшада, олимпиада пәндерінің тізімі 2-қосымшада берілген.

Олимпиада qaztest.kz сайтында өтеді.

Олимпиада бір кезеңнен ұйымдастырылады. Олимпиада өткізілетін мерзімі: 2023 жылдың 18 қыркүйегінен 25 желтоқсан аралығы.

Олимпиада қорытындысы автоматты түрде шығарылып, жоғары нәтиже көрсеткен қатысушылар жүлделі орындармен марапатталады. Олимпиада жеңімпаздары мен жүлдегерлеріне І, ІІ, ІІІ дәрежелі дипломдар беріледі. Олимпиада қорытындысы бойынша 24-25 ұпай алған қатысушылар: мұғалімдер – «Құрмет грамотасымен», оқушылар – «Үздік оқушы» дипломымен марапатталады.

Олимпиада туралы толық ақпаратты +7 700 978 59 22; +7 775 998 83 87 телефондары арқылы білуіңізге болады.

 

Республикалық қашықтық олимпиадаларының

ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕСІ

  1. Жалпы ереже

1.1. Qaztest.kz қашықтық олимпиадаларының осы Ережесі (әрі қарай – Ереже) олимпиадаларды ұйымдастыру және өткізу тәртібін анықтайды (әрі қарай – Қашықтық олимпиада);

1.2. Қашықтық олимпиадалары жайлы барлық ақпараттар qaztest.kz сайтында жарияланады;

1.3. Олимпиадалар qaztest.kz сайтында 2023 жылдың 18 қыркүйегінен 25 желтоқсан аралығындаонлайн өткізіледі;

1.4. Олимпиадаға жалпы білім беретін мектептерде қызмет ететін мұғалімдер, мектеп оқушылары және мектепке дейінгі ұйым қызметкерлері қатыса алады;

1.5. Тапсырмалар Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университетінің білікті мамандары арқылы дайындалып, ұйымдастырушылармен бекітіледі;

1.6. Қашықтық олимпиадаға қатысу – ақылы, ерікті негізде жүзеге асырылады.

1.7. Олимпиада марапаттарын үшінші тараптың қатысуымен бейресми негізде заңсыз алу жарамсыз боп танылады. qaztest.kz сайтындағы «Марапаттарды тексеру» батырмасы арқылы әрбір қатысушы өзінің марапаттарын тексере алады.

  1. Республикалық қашықтық олимпиадаларының мақсаты мен міндеттері:

2.1. Педагогтар мен мектепке дейінгі ұйым қызметкерлерінің кәсіби біліктілігін арттыру;

2.2. Дарынды оқушыларды зияткерлік олимпиадаға қатыстыруға ынталандыру және оларға қолдау көрсету;

2.3. Республикамыздағы үздік педагогтар мен үздік мектепке дейінгі ұйым қызметкерлерін және озат оқушыларды марапаттау.

  1. Республикалық олимпиаданы өткізілуі мен тәртібі:

3.1. Олимпиада 1 кезеңнен, барлығы 25 сұрақтан тұрады;

3.2. Әрбір тапсырманың бір ғана дұрыс жауабы бар және тест нұсқалары екінші рет қайталанбайды;

3.3. Қатысушы ең көбі 3 рет тест тапсыра алады. Ең жоғарғы нәтижесі есепке алынады;

3.4. Тестілеу уақыты біткеннен кейін автоматты түрде аяқталады;

3.5. Олимпиадаға төлем жасағаннан кейін ғана қатысу мүмкіндігі ашылады;

3.6. Тестілеудің нәтижесін қатысушы тестті орындағаннан кейін бірден біле алады;

3.7. Қатысушылардың марапаттары автоматты түрде электронды почтасына жіберіледі және жеке кабинетіндегі «Сертификат-Диплом» бөлімінде сақталады.

  1. Олимпиада қатысушыларына қойылатын талаптар:

4.1. Қатысушы ешкімнің көмегінсіз тапсырмаларды өзі орындауы тиіс;

4.2. Қатысушының атынан өзге біреудің қатысқандығы құрылғының IP адресі арқылы анықталады. Расталған жағдайда қатысушының нәтижесі толықтай жойылады;

4.3. Олимпиада барысында кері батырмасын басуға және басқа бетке ауысуға болмайды;

4.4. Тестілеу парақшасын жауып алған жағдайда тестілеуге берілген уақыт ішінде «Менің нәтижелерім» бөлімінде «тестті жалғастыру» батырмасын басу арқылы қайта жалғастыру мүмкіндігі қарастырылған;

4.5. Уақытында енгізілмеген тапсырмалар үшін төлемдер қайтарылмайды;

4.6. Берілген сұрақтарды белгілемей алдыға және кейін шегінуге болмайды;

4.7. Тестке қатысу жеке немесе координатордың ұйымдастыруымен жүзеге асады;

4.8. Координатор өзінің жеке парақшасы арқылы бір немесе бірнеше адамды қатыстыра алады (бір ұжымнан ғана қатыстыруы тиіс);

4.9. Тест нәтижелері қайта қарауға жатпайды және аппеляциялық комиссия құрылмайды;

4.10. Олимпиадаға байланысты сұрақтар qaztest.kz@mail.ru почтасына қабылданады.

 

ОЛИМПИАДАҒА ҚАТЫСТЫ ҚОСЫМША АҚПАРАТТАР 

Олимпиадаға қатысу бағасы:

Оқушыларға: бір реттік тест 500 теңге, екі реттік мүмкіндік – 900 теңге.

Мұғалімдерге: бір реттік тест – 600 теңге, екі реттік мүмкіндік – 1000 теңге.

Толық ақпарат сайтта жаңалықтар бөлімінде жарияланады.

 

ОЛИМПИАДАНЫҢ МАРАПАТТАУ РӘСІМІ

Олимпиада қорытындысы бойынша 17 ұпайдан жоғары ұпай алған қатысушылар жүлделі орындармен марапатталады. Олимпиада жеңімпаздары мен жүлдегерлеріне  І, ІІ, ІІІ дәрежелі дипломдар беріледі.

Орын ұпайлары:

І орын – 25-23 ұпай

ІІ орын – 22-20 ұпай

ІІІ орын – 19-17 ұпай

Қатысушылардың марапаттары олимпиада барысында парақшасында сақталады және электронды түрде почтасына жіберіледі. Олимпиада қорытындысы бойынша 24-25 ұпай алған қатысушылар: мұғалімдер – «Құрмет грамотасымен», оқушылар – «Үздік оқушы» дипломымен марапатталады.

 

ТӨЛЕМ ЖАСАУ ТУРАЛЫ АҚПАРАТ

Төлемдер Kaspi.kz қосымшасы (Платежи – qaztest.kz), QIWI терминалдары арқылы  (Білім беру қызметтері → qaztest.kz → e-mail немесе ID нөмір) және кез келген банк картасымен интернет банкинг арқылы онлайн жүзеге асырылады. Төлем жасағаннан кейін қатысушы парақшасына кіріп, «Сатып алу» батырмасын басу арқылы тестті сатып алады.  Төлем жасау туралы түсіндірме сайттың «Бейне нұсқау» бөлімінде көрсетілген.

Егер қатысушылар саны көп болса, барлық қатысушыларды бір жауапты маман «Координатор»болып, барлығын жеке парақшасында тіркеп, ұйымдастыра алады. Толық нұсқаулық «Видеонұсқау» бөлімінде көрсетілген.

Жұмыс уақытында онлайн чатқа және qaztest.kz@mail.ru почтасына хат жазу арқылы жылдам жауап аласыз.

Жұмыс уақыты: таңертеңгі 9:00-ден 18:00-ге дейін. Түскі үзіліс 13:00-ден 14:00-ге дейін.

Түскі үзіліс уақытында және жұмыс уақыты аяқталған соң телефонға және эл.почтаға жауап берілмейді.

Қосымша ақпарат алу телефоны: +7 700 978 59 22, +7 775 998 83 87

 

Мұғалімдер мен оқушыларға арналған республикалық қашықтық олимпиадаларының кестесі

Бастауыш сынып мұғалімдеріне арналған

Олимпиада атауы Өткізілетін мерзімі Тестілеу уақыты (минут)
Қазақ тілі 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Математика 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Дүниетану 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Жаратылыстану 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
«Бастауыш білім беру педагогикасы» олимпиадасы 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50

 

Жоғары сынып мұғалімдеріне арналған

Олимпиада атауы Өткізілетін мерзімі Тестілеу уақыты (минут)
Қазақ тілі 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Қазақ  әдебиеті 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Ағылшын тілі 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Орыс тілі 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Орыс әдебиеті 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Биология 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
География 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Математика 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 90
Химия 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 90
Физика 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 90
Информатика 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 90
Қазақстан тарихы 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Дүниежүзі тарихы 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Құқық негіздері 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Музыка 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Психология 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50

 

Мектепке дейінгі ұйым қызметкерлеріне арналған

Олимпиада атауы Өткізілетін мерзімі Тестілеу уақыты (минут)
«Мектепке дейінгі педагогика»олимпиадасы 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50

 

Бастауыш сынып оқушыларына арналған (2-4 сыныптар)

 

Олимпиада атауы Өткізілетін мерзімі Тестілеу уақыты (минут)
Қазақ тілі 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Математика 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Дүниетану 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Жаратылыстану 18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50

 

Жоғары сынып оқушыларына арналған (5-11 сыныптар)

Олимпиада атауы Өткізілетін мерзімі Тестілеу уақыты (минут)
Қазақ тілі мен әдебиеті

(5-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Қазақстан тарихы

(5-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Ағылшын тілі

(5-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Орыс тілі

(5-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Биология

(7-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
География

(6-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 50
Математика

(5-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 90
Физика

(7-11 сыныптар)

18.09.2023 ж. – 25.12.2023 ж. 90

 

ҰБТ-2024. Қандай жаңалықтар енді?

0
2024 жылғы түлектер үшін ҰБТ-ға біршама өзгерістер енді. Негізгі өзгерістерге шолу жасайық. 
Таңдау пәндерінде енді 45 емес 50 балл. 5 сұраққа артты. Тапсырмалар сәйкестікті анықтауға беріледі.
Оқу сауаттылығы мен Математикалық сауаттылық 5 балға кеміді. Яғни әрқайсынан 10 балл.

Шығармашылық таңдайтындар математикалық сауаттылықты да тапсырады.
Сонда шығармашылыта
Оқу сауаттылығы — 10 балл
Қазақстан тарихы — 20 балл
Математикалық сауаттылық 10 балл.

Математика-информатика таңдайтындарға біршама мамандықтар қосылды.
«B059 – Коммуникациялар және коммуникациялық технологиялар», «B055 – Математика және статистика», «B063 – Электротехника және автоматтандыру»
Бұлар бұрын физ-математика комбинациясында болған.
Одан бөлек бұрын 4 сағат берілсе, қазір 3 сағат 30 минут өзгерді.
Жалпы 140 балдық жүйе өзгермеді.

Jennie Kim: кәріс айдолының Голливудтық дебюты

0
ҚазҰУ – Ғылымға құштар жандар үшін үздік таңдау

Jennie Kim: кәріс айдолының Голливудтық дебюты

Jennie Kim-әлемге аты танымал Blackpink қыздар тобының мэмбері, бас рэпер және вокалист. K-pop артист Дженни Ким айдол ретінде 2016 жылы «YG entertainment» компаниясында дебют алған болатын. Бүгінде арада 7 жыл өте Дженни Голливуд сахнасында алғаш рет актриса ретінде дебют жасайды деп күтіледі.

Еске түсіре кетсек, осыдан бір жыл бұрын, The Weekend- америкалық поп жұлдыздың продюсерлігімен түсірілетін “The idol» сериалына k-pop жұлдызы Дженни түседі деген сыбыстар тараған. Араға уақыт сала, 2022 жылдың 18-ші шілдесінде HBO телеканалы әншінің сериалдағы рөлін растады. Өткен жылдың жаз мезгілінен бастап жұлдыздың жанкүйерлері әншінің актрисалық дебютын асыға күтуде. Соңғы жаңалықтарға сәйкес, Дженни Ким актрисалық дебютын “Festival International du film de Cannas» 76-шы халықаралық кинофестивалінде 22 мамыр күні жасады. Әнші “The idol» сериалдарының өзге жұлдыздарымен және атақты Джонни Депптің қызы Лили Роуз Депп бірге қызыл кілемнен өтті. Сериалдың алғашқы көрсетілімдері HBO телеканалында 4 маусымнан басталады деп жоспарлануда.

Дженни Канн кинофестивалінде

Әншінің актрисалық дебюты әлемнің түкпір-түкпірінен адамдарды қызықтырды. Сериалдың басты кейіпкерлері The Weekend пен Lili Rose Depp -тен аса түскен Jennie бүгінде статистика бойынша “жанкүйерлер асыға күтетін» жұлдыздар арасында бірінші орынды иеленді. Кореялық артистің Голливуд сахнасындағы рөлі үлкен жаңалықтар тудырып үлгерді. Rolling stone журналының ақпараттарына сәйкес түсірілім тобының мүшелері әншінің экрандық уақыты аз минуттарды құрайтынын хабарлайды.

Мұндай жаңалық көрермендердің наразылығын тудырды. Әншіні түсірілім алаңында энтузиазмі үшін мақтаған сериалдың режиссері Sam Levinson-ның бұл әрекеті қызу талқылануға түсті. Үлкен қызығушылықпен күткен фанаттар, әнші лайықты экрандық уақыт алады деп күтеді.

Дженни Канн фестивалінің фотосессиясында

Омар Ақбота

Абай атындағы Республикалық мамандандырылған дарынды балаларға арналған қазақ тілі мен әдебиетін тереңдете оқытатын мектеп-интернаттың 11сынып оқушысы

 

Ozattar – Қазақстан білім саласы үздіктерінің энциклопедиясына қабылдау басталды

0

«Ozattar энциклопедиясы» мекемесі республикамыздағы білім саласының дамуына зор үлес қосып жүрген педагогтар мен дарынды оқушылардың есімдерін жинап, баспа өнімі ретінде жинақтау мақсатында Ozattar – Қазақстан білім саласы үздіктерінің  энциклопедиясын (бұдан әрі энциклопедия)жариялайды.  Энциклопедияның бірінші, екінші үшінші және бесінші басылымы 2018-2019, 2020-2021, 2021-2022, 2022-2023 жылдары А4 форматта, түрлі түсті, алтын түстес өрнекпен өрнектелген қалың мұқабада жарық көрді. Энциклопедияға республикамыздағы білім беру ұйымдарынан үздік деп танылған 6000-ға жуық білім саласының озаттары енгізілді.

Энциклопедияға өтініш беруші мамандардың педагогикалық еңбек өтілі 3 жылдан кем болмауы тиіс. Энциклопедияға халықаралық стандартты ISBN нөмері беріліп, ұлттық кітап палатасына тіркеледі.Өтінімдерді қабылдау жұмыстары үшін ақылдастар алқасы құрылады.

Қабылдау мерзімі: 2023 жылдың 24 наурыз 15 мамыр аралығы. Өтінімдер ozattar.kz@mail.ruпочтасына қабылданады.

Ozattar.kz – Қазақстан білімділерінің энциклопедия сайты – 2017 жылы «Жылдың сапалы инновациялық жобасы» халықаралық байқауының жеңімпазы. 2019 жылы ҚР Тұңғыш Президенті қорының «Ең үздік білім сайты» аталымының жеңімпазы атанды (2-қосымша).

Толық ақпаратты +7 708 440 76 93; +7 700 600 63 04 телефондары арқылы білуіңізге болады.

 

Ozattar – Қазақстан білім саласы үздіктерінің энциклопедиясы жобасының ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕСІ

  1. Жалпы ереже
    • Ozattar – Қазақстан білім саласы үздіктерінің энциклопедиясының осы ережесі (әрі қарай – Ереже) құжаттар қабылдау және ұйымдастыру тәртібін анықтайды (әрі қарай – энциклопедия);
    • Энциклопедияға ЖОО оқытушылары мен студенттері, жалпы білім беретін мектеп мұғалімдері мен оқушылары, мектепке дейінгі білім беру ұйымдарының қызметкерлері енгізіледі;
    • Энциклопедияға халықаралық стандартты ISBN нөмері беріліп, ұлттық кітап палатасына тіркеледі
    • Педагогтар мен оқушылар Ozattar.kz сайтына тіркеліп, тегін онлайн портфолио жинақтай алады;
    • Энциклопедия А4 форматта, түрлі түсті, алтын түстес өрнекпен өрнектелген қалың мұқабада жарық көреді;
    • Энциклопедия жайлы қосымша мәліметтер және толық ақпараттар kz және martebe.kzреспубликалық білім сайттарында жарияланады;
    • Энциклопедияға қабылдау 2023 жылдың 24 наурыз 15 мамыр аралығында жүргізіледі;
    • Энциклопедия шығаруда арнайы ақылдастар алқасы құрылады. Ақылдастар алқасы құрамына білім саласына еңбегі сіңген педагогтар кіреді;
    • Баспа өнімін алу – ақылы,  қатысу ерікті негізде жүзеге асырылады.
  1. Баспа өнімін шығарудың мақсаты мен міндеттері:
    • Мемлекет басшысы қабылдаған «Педагог мәртебесі» туралы заң жобасының жүзеге асырылуына үлес қосу;
    • Білім саласы қызметкерлері мен дарынды оқушы жастардың есімін баспа және бұқаралық ақпарат құралдарында насихаттау;
    • Республикамыздағы білім беру саласы үздіктерінің есімі жинақталған сапалы баспа өнімін жинақтап шығару.
  1. Энциклопедияға құжаттар қабылдау тәртібі мен өткізілуі:
    • Құжаттар электронды форматта ozattar.kz@mail.ru электронды почтасы арқылы қабылданады;
    • Өтініш пен құжаттар қазақ және орыс тілінде қабылданады және кітап мемлекеттік тілде жарық көреді;
    • Өтініштер толық қаралып, сараптаудан өткізіледі және кері қайтарылмайды;
    • Талапқа сай жіберілмеген және мерзімінен кеш жолданған материалдар қабылданбайды.
  1. Энциклопедияға құжат тапсырушылар үшін қойылатын талаптар:
    • Өтініш берушілердің педагогикалық еңбек өтілі 3 жылдан кем болмауы тиіс;
    • Өтініш берушінің облыстық, республикалық, халықаралық деңгейдегі байқаулардан алған жетістіктерінің жалпы саны 5-тен кем болмауы керек;
    • Құжаттар мекеме басшысының ұсынуымен немесе жеке қатысушылардың өтініші арқылы қабылданады;
    • Өтініш құжаттары мен төлем жарнасы бір файлда жіберілуі тиіс;
    • Қатысушылардың суреті 3*4 форматта классикалық киім үлгісінде сапалы, анық болу керек (селфи, анық емес, алыстан түсірілген суреттер қабылданбайды)
    • Энциклопедия жинақтау барысында талаптарға сай келмеген өтініштер жарамсыз деп танылып, төлем жарнасы кері қайтарылады;
    • Энциклопедияға байланысты туындаған сұрақтар kz@mail.ru почтасына қабылданады.

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ЖАЙЛЫ ҚОСЫМША АҚПАРАТТАР

Өтініште келесі мәліметтер болуы тиіс:

  1. Өтініш берушінің толық аты-жөні;

(Құжат бойынша толық аты-жөні қатесіз болу міндетті)

  1. Қызмет атқаратын немесе білім алатын мекемесінің толық атауы

(Облыс, аудан, қала, ауыл, мекеме атауы толық жазылу міндетті);

  1. Жазбаша түрде соңғы 5 жылдағы жетістіктері

(облыстық, республикалық, халықаралық деңгейдегі рет-ретімен жазылуы міндетті);

  1. Классикалық киім үлгісінде сапалы 3х4 суреттің электронды нұсқасы файлдың ішінде 3*4 JPEG форматта сапалы, анық болу керек.

(селфи, анық емес, алыстан түсірілген суреттер қабылданбайды);

  1. Кітап жеткізілетін мекен-жайы, облыс, аудан, ауыл, көшесі, индекс, телефон нөмірі; (Міндетті)
  2. Электронды почтасы мен байланыс нөмірі; (Міндетті)
  3. Мәліметтер Word форматында Times New Roman 14 қаріп түрімен жіберілуі тиіс (Файлдағы символдар саны 1500, сөз саны 200-ден аспауы қажет). (Міндетті).

Маңызды! Құжаттарды бір папкаға жинақтап, папка атауын қатысушының толық аты-жөнімен (файл, сурет, төлем квитанция атауы) сақтап, жіберуіңіз шарт. Бұл жинақтау барысында сіздің өтінішіңіздің дұрыс қаралуына әсер етеді.

2018, 2020, 2021, 2022 жылдары жарық көрген энциклопедиялар мұқабалары         

Энциклопедияны алу құны: педегог қызметкерлермен оқушыларға –  10 000  KZT (он мың теңге). Егер бір ұжымнан 5 адамнан артық қатысса жеткізілуі тегін.              5 адамға дейін қосымша 2000 тг (жеткізілу құны) төлем жасайды.

 

МАРАПАТТАУ РӘСІМІ

Энциклопедияға енген педагог мамандарға «Құрмет грамотасы», студент, оқушы жастарға«Мақтау қағазы» беріледі. Жинаққа бір мекемеден 10 адамнан көп өтінім берілсе, ұйымдастырушылар аталмыш мекемеге «Үздік ұжым» номинациясын (арнайы плакетка) тағайындайды. Егер 20 адам қатыстырса ұйымдастырушы педагогтың кітабы тегін шығарылып «Үздік ұжым» номинациясы бірге беріледі. Марапаттар кітаптармен бірге өтінімде көрсетілген мекен-жайға қабылдау аяқталғаннан кейін 30 жұмыс күнінен кешіктірілмей жеткізіледі.

ТӨЛЕМ ЖАРНАСЫН ТӨЛЕУ ЖОЛДАРЫ

Біздің реквизиттер:

 

TOO «Энциклопедия Ozattar»

БИН: 200240013733

KZ03722S000010344838

Банк атауы: АО «Kaspi Bank»

БИК: CASPKZKA

Кбе 17 Кнп 859

Төлем мақсаты: «Ozattar» энциклопедиясына ену үшін (Для участия в энциклопедии «Ozattar» согласно письму от 20 марта 2023 года).

 

  1. Төлем жарнасын kaspi.kz қосымшасы арқылы төлеу. Ол үшін kaspi.kz-ке кіріп «Образование» – «Школы и Курсы» бөліміндегі «Энциклопедия Ozattar» атты батырманы басып, қажетті ақпараттарды толтырып төлем жасай аласыз.
  2. Немесе менеджерге хабарласып KaspiPay арқылы номеріңізге төлемді жіберте аласыз.
  3. Жоғарыдағы реквизитпен кез-келген банк бөлімшелері немесе Қазпочта арқылы жоғарыдағы реквизит арқылы төлем жіберуге болады.

 

«Ozattar» энциклопедиясына қатысты барлық сауалдарға жауапты келесі телефон нөмірі арқылы біле аласыз: +7 708 440 76 93; +7 700 600 63 04