Ежелгі Қытайдың әлеуметтік философиялық мектептері – конфуция мен легизм

0
3998

Ежелгі Қытайдың әлеуметтік философиялық мектептері – конфуция мен   легизм\r\n

    \r\n

  1. Конфуцияның сипаттамалары. Конфуция адамды біріншіден әлеуметтңк өмірдің қатысушысы ретінде қарастыратын , көне философиялық мектеп . Бұл мектептің негізін қалаушы – конфуций  болған , ол б.э.д. 551-479 ғ өмір сүрген . Ілімнің басты көзі –Лунь Юй шығармасы  .
  2. \r\n

\r\nЕрекшеліктері :\r\n\r\nКонфуцияның негізгі сұрағы : адамдарды  қалай басқаруға болады және қоғамда өзін қалай ұстау.\r\n\r\nБұл философиялық мектептің жақтастарына қоғамда бір біріне  жұмсақ  басқаруды жаөтайды , яғни бастық пен жұмысшы ара қатынасы  әке мен баланыкіндей болу керек. Адамның қоғамдағы тәртібінің конфуциялық   Алтын заңы  өзіңе қаламағанды басқаға да қалама дейді. Конфуция ілімі Қытай қоғамының ұйымдасуына үлкен ықпал жасаған , әлі күйге дейін өз өзектілігін  жойған жоқ.\r\n\r\n \r\n\r\nКонфуция ілімінің негізгі принцптері\r\n\r\nҚоғамда және қоғам үшін өмір сүру.Бір біріне жол беру.Жасы, шені бойынша үлкендерді тыңдау\r\n\r\nИмператорға бағыну .Өзіңді ұстау, барлық жерде шекті ұстау.Адами қасиеттерден айырылмау.\r\n\r\nКонфуциядағы басшылар мен бағынушылар  мәселесі. Басшының бойындағы  болуы керек қасиеттер\r\n\r\nИмператорға бағыну  және конфуция  принцптерін ұстану.Жақсылық негізінде басқару .\r\n\r\nҚажетті білімдердің болуы.Мемлекетке адам қызмет ету, патриот болу.Басты мақсаттар қою .\r\n\r\nМемлекет пен қоғамға жақсылық  жасау.Өзінің бағынушыларының және мемлекеттің игілігін ғана ойлау.\r\n\r\n Бағынушының бойында болуы керек қасиеттер \r\n\r\nБасшымен қарым қатынаста  лоялді болу. Жұмысқа деген тырысуды көрсету. Үнемі оқу , өзін өзі жетілдіру.\r\n\r\n \r\n

    \r\n

  1. Легизмнің сипаттамалары.
  2. \r\n

\r\nЛегизм (заңшылдар немесе Фацзия мектебі) Көне Қытайдың тағы да басқа әлеуметтік ілімі.\r\n\r\nЕрекшеліктер\r\n\r\nЛегизмнің негізін қалаушы Шан Ян мен Хан Фэй болған .(390-338 б.э.д) (288-233б.э.д)ЦиньШи Хуа императорының кезінде (ІІІ ғ б.э.д) Легизм ресми идеология болды.Легизмнің негізгі сұрағы: Қоғамда қалай басқару? Легистер заңға сүйенетін мемлекеттік зорлау арқылы бақару керек дейді.Сонымен , легизм –нақты мемлекеттік биліктің философиясы болып табылады.\r\n\r\nЛегизмнің негізгі постулаттары .\r\n\r\nАдам бастапқыдан қатал табиғатқа ие адами қылықтардың қозғаушы күші жеке эгоистік  мүдделер болып табылады. Тәртіп бойынша,жеке инвалидтердің мүдделері өзара қайшы келеді.Тұтас қастықтан, дауласудан қашу керек, қоғамдық қатынастарға мемлекет араласуы қажет.Мемлекет  (армия мен шен ) заңды тыңдаушы азаматтарды қорғап, заңға бағынбағандарды қатал жазалауы керек. Көптеген адамдардың заңдық тәртібінің  негізгі стимулы – жазалаудан  қорқу болып табылады.Заңды және заңсызтәртіптерді шектеудің негізі заң.\r\n\r\nЗаң барлығына бірдей болуы керек, ал жазалауды бастыққа да, қарапайым адамға да егер ол заңды бұзсса қолдану.Мемлекеттік аппарат пен кәсіби мамандардан қалыптасуы қажет.Мемлекет –қоғамды реттейтін басты механизм, сәйкесінше  қоғамдық қатынастарға экономикаға азаматтардың жеке өміріне құқығы бар.\r\n\r\n 


ПІКІР ҚАЛДЫРУ