Екі стақан алу
Біреуіне қант, екіншісіне құм салу. Оқушылар не байқадыңыздар .
Оқушылар:
Екеуіде қоспа бірақ біреуінікі көзге көрінбейді, ал екіншісінікі құрамы көзге анық көрінеді.
Проблемалық сұрақтар
- Қоспа неден тұрады?
- Оларды бөліп алуға бола ма?
— қалай ойлайсыңдар, бүгінгі сабақта не өтеміз?
Оқушылар сабақтың тақырыбын құрып, мұғалім дұрыстайды. Оқушылар сабақтың тақырыбын дәптерге жазып, жетістік критерийлерімен танысады.
- Бейне жазба көрсету BILIM Land
1 минут Таза заттар мен қоспалар 5 бет
Мәтін тарату. Мәтін оқиды.
Ұғымдарды, терминдерді дәптерге көшіріп жазады.
«Бір сөйлем» оқыған мәтіннен бір сөйлем айтады. Келесі оқушы ол сөйлемді қайталамауы тиіс.
Қолдану .
( «Мәңгілік Ел» жалпыұлттық идеясының
Қазақстанның Тәуелсіздігі және Астана құндылығына негізделген тапсырма )
Берілген мәтіннен қоспаларды тауып, түрлеріне жіктейді.
Біртекті |
Әртекті |
Минералды су, ауа, мұнай, табиғи газ, Тұзкөл, |
Шаңды дауыл, мәрмәр, гранит, балшық. |
Бірін бірі бағалау: Түбіртек парағы арқылы. Мұғалім дұрыс жауаптарын белсенді тақтаға шығарады.
Оқушылар тексеру үшін көршісімен дәптерлерімен алмасады
Бағалау критерийлері: Егер барлығын дұрыс орындаса, тексеруші олардың дәптерлеріне көңілді смайлик жапсырады, егер екі қатеден көп кетсе ренжеулі смайлик жабыстырады.
Кері байланыс: Сонымен әртекті және біртекті қоспалардың айырмашылығы қандай?
— қалай ойлайсыңдар бұл қоспаларды бөлуге болады ма?
ҚОСПАЛАРДЫ БӨЛУ ӘДІСТЕРІ
Гетерогенді (әртекті) қоспаларды бөлу
Қатты зат-сұйық немесе қатты зат-газ жүйесінен тұратын гетерогенді (әртекті) қоспаларды бөлу үшін негізінен мына үш әдіс қолданылады:
-
- Сүзу;
- Тұндыру;
- Магнитпен бөлу.
Гомогенді қоспаларды бөлу
Гомогенді (біртекті) сұйық қоспаларды бөлу үшін келесі әдістерді қолданады:
-
- буландыру (дистилдеу);
- кристалдандыру (айдау).
Кері байланыс
— Сонымен әртекті және біртекті қоспаларды бөлудің қандай түрлері бар?
— Бөлу әдістеріне қандай мысал келтіресіңдер?
Гомогенді қоспаларды бөлу бойынша бейнежазба көрсету.
BILIM Land Қоспаларды бөлу
Буландыру 5 бет 35 секунд
Кристалдандыру 6 бет 1минут 20 секунд
Синтез.Топтық жұмыс.Топқа бөлу
Тәжірибе атаулары бойынша.
Зертханалық жұмыс
«Май, су және темір,ағаш жаңқалары қосыпасын бөлу»
Мақсаты: қоспалары бөлу әдістерімен танысып, заттарды тазалаудың сүзу, будандыру, магнитке тарту сияқты қарапайым әдістерін меңгеру.
Құрал-жабдықтар: химиялық стакан, шыны таяқша, магнит, шпирц.
Қауіпсіздік техникасы: Шприц пен шынымен жұмыс кезінде абай болу керек
Тапсырма: Сіздерге берілген қоспа үлгісін қараңыздар. Қоспаны бөлу әдісін ұсыныңыздар. Тәжірибені орындаңыздар.
Сұраққа жауап беріңіздер:
1. Жұмыс барысында қоспаларды бөлудің қай әдістерін қолдандыңыздар?
Келесі қоспаларды бөлу әдістерін ұсыныңыздар:
1 темір және ағаш жаңқалары
2 су мен май
Дескриптор
-тәжірибенің жасалу ретін пайымдайды;
-тәжірибеге керек ресурстарды біледі;
-тәжірибе жасай алады;
-тәжірибенің жасалу барысын дәптерге түсіріп жазады;
Бағалау: Мадақтау
Жеке жұмыс. ҚБ тапсырмалары
Жетістік критерийлеріне тоқталу
Қосымша конверттен шыққан сөзді атын атамай ерекшеліктерін айтып сыныптастарына түсіндіру.
Қоспа
Біртекті
Әртекті
Тұндыру
Магнитке тарту. |