Пәні :қазақ әдебиеті 2-сабақ | ||||||||||||||
Сабақтың бөлімі: Көне күндерден жеткен жәдігерлер Сабақтың тақырыбы: Жиембет жырау. Еңсегей бойлы Ер Есім |
||||||||||||||
Күні | Мұғалімнің аты-жөні:Сейсембаева Г.О. | |||||||||||||
Сыныбы:7 | Қатысқандар саны:29 | Қатыспағандар саны:0 | ||||||||||||
Сабаққа негізделген оқумақсаты: |
7.Т\Ж2 Әдеби шығармадағы тұлғалық болмысты гуманистік тұрғыдан талдау. 7. Т\Ж3 Көркем шығармадағы кейіпкерлердің типтерін жасалу тәсілдері тұрғысынан анықтау. 7.А\И3Шығармадағы көркемдегіш құралдардың (символ, синекдоха, қайталау түрлері:эпифора,анафора,аллитерация, ассонанс, аллитерация,риторикалық сұрақ) қолданысын талдау. |
|||||||||||||
Бағалау критерийлері : |
1.Жырдағы тұлғалық болмысты гуманистік тұрғыдан талдайды. 2.Жырдағы кейіпкерлердің типтерін жасалу тәсілдері тұрғысынан анықтай алады. 3.Жырдағы көркемдегіш құралдардың(символ,синекдоха,қайталау түрлері:эпифора,анафора,аллитерация, ассонанс, аллитерация,риторика- лық сұрақ)қолданысын талдай біледі. 4.Толғауды ұлттық құндылық тұрғысынан талдап, шығармашылық- пен айналыса алады. |
|||||||||||||
Сабақ мақсаттары:
Тілдік мақсат |
Барлық оқушылар орындай алады: 1. Әдеби шығарманы оқып, негізгі ойды анықтай алады. |
|||||||||||||
Оқушылардың көпшілігі орындай алады: 1.Толғаудағы автор мен шығарма кейіпкерін салыстыра алады. 2. Жырды оқи отырып, кейіпкерлер ойын дәлелмен жеткізеді. |
||||||||||||||
Кейбір оқушылар орындай алады:Жырдағы көркемдегіш құралдарды пайдаланып, өлең құрастыра алады. |
||||||||||||||
Пəнге қатысты сөздік қор мен терминдер:сүйесін,демесін,өрлігім, ебесін;бұлың,сауыр | ||||||||||||||
Диалог құруға/ шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер:ат құйрығын кесу,дәурен сүру,ит түрткі,ат сауырсын беру; | ||||||||||||||
Талқылауға арналған сұрақтар:Жиембет жырау неге ел билігіне ерте араласқан деп ойлайсыңдар? Жыраулардың ерекшелігі неде ? | ||||||||||||||
Не себепті …деп ойлайсыз? (Жыраулар неге ханның ақылшысы болған)Оқушылардың өз ойларын айтуға үйрете отырып, өтілген тақырып бойынша қаншалықты хабардар екенін білу.Қосымша ақпараттар беру. | ||||||||||||||
Ишара Қимыл:Менің ерлігімді сұрасаң,Жолбарыс пен аюдай… |
||||||||||||||
Құндылықтарды дарыту | Отансүйгіштік,батырлық,ерлік, сөз өнерін құрметтеу, ұлтжандылық | |||||||||||||
Пәнаралық байланыс | Қазақстан тарихы | |||||||||||||
Алдыңғы оқу: | Жиембет жыраудың өмірі мен шығармашылығы | |||||||||||||
Жоспар | ||||||||||||||
Жоспарланған Уақыт |
Жоспарланған жаттығулар | Педагогикалық әдіс- тәсілдер Жұмыс түрлері | Ресурстар | |||||||||||
Басы10мин. |
Ұйымдастырушылық кезеңі 1.Сәлемдесу 2.Түгелдеу Ынтымақтастық атмосферасын құру“Мен…” тренингі(әркім өзінің жақсы жағынан кім екенін айтады.Мысалы:мен-анамын,өйткені4 ұлым бар;Мен-ұстазбын,өйткені мені жақсы көретін шәкірттерім бар т.б.) Топқа бөлу 1.“Жыраулар” тобы 2.“Жыршылар”тобы 3. “Билер” тобы |
«Шаттық» шеңбері | Кеспе қағаздар | |||||||||||
Ортасы25мин. |
Миға шабуыл1. Жиембет жырау Тана руынан шыққан 2. 16 жасынан ел билігіне араласқан 3. Жырау-жыр шығаратын,эпос,толғаулар орындайтын поэзия өкілі 4. Жыршы –жырды орындаушы,айтушы,таратушы 5. Толғау-белгілі бір оқиғаны поэзиялық үлгіде орындайтын жанр 6. Еңсегей бойлы Ер Есім-Есім хан 7. “Ескендір”поэмасын жазған 8.Ер Есім -кіші жүз еліндегі беделді би Қ.Б . Кері байланыс.Үй тапсырмасы бойынша сұраққа дұрыс жауап берген оқушыларды мұғалім смайлик арқылы мақтап, мадақтайды Жаңа сабақ Жиембет жырау.Еңсегей бойлы Ер Есім. 1-тапсырма 1-топ Жиембет жыраудың образын гуманистік тұрғыдан талдаңыздар. 2-топ.Жиембет жыраудың портретін жасаңыздар 3-топ.Жиембет жырау мен Ер Есімнің бейнесін салыстырыңыздар Дескриптор: 1.Жыр мазмұнын, Жиембет пен Ер Есім жайлы біледі. 2. Жырдағы Жиембет жыраудың гуманистік образын ашады. 3. Жиембет жыраудың гуманистік образына талдау жасайды Қ.Б. 2 -тапсырма. 1-топ Жырдағы Жиембет жыраудың өзіне қолданған теңеулері теңеу 2-топ. Жырдағы ассонанс, аллитерация қолданысын талдаңдар
3-топ.Жырдағы риторикалық сұрақтарды диалог түрінде көрсетіңіздер Дескриптор1.Өз заманындағы тарихи тұлға болғанын шығармалары арқылы біледі. 2.Шығармадағы көркемдеуіш құралдарды қарапайым сөздерден ажырата алады. 3.Көркемдеуіш құралдарды тауып талдайды,мағынасын ашады. Қ.Б. 3-тапсырма 3 топқа(батыр,жырау,би) Жырдағы бір зат есімге «бес жолды өлең» әдісін қолдану 1.Зат есім (1 сөз)) 2.Сын есім (2 сөз) 3.Етістік (3 сөз) 4.Сөйлем (4 сөз) 5.Синоним (1 сөз Қ.Б. Жиембет жыраумен сұқбат Р-рөл(оқушы) А-аудитория(жырауға) Ф- форма(тікелей эфир) Т-тақырып(тәуелсіздік) Дескриптор 1.Өз ойларын анық, еркін айта алады. 2.Жырдың құндылығына баға бере алады. 3.Шығарманы ұлттық құндылық тұрғысыннан талдайды, шығармашылықпен айналысады Қ.Б. |
«Шындық детекторы» әдісі «Кластер»әдісі Топтық жұмыс «Торлы диаграмма» әдісі «Қос диаграмма» әдісі «Дара диаграмма» «Семантика лық карта» «Сұрақ-жауап» әдісі “Синквейн” әдісі «РАПТ» әдісі |
||||||||||||
Соңы 10мин. Сабақты қорытындылау |
Бүгінгі өтілген тақырып бойынша өз ойларыңызды бірнеше сөйлеммен жеткізіңдер. | «4321» әдісі | ||||||||||||
Үй тапсырмасы: 1.«Еңсегей бойлы Ер Есім»жырын оқу; толғау құрылысын талдау 2.Есім хан туралы тарихи мәліметтер жинау Рефлексия |
Интернет, оқулық |
|||||||||||||
«Бес саусақ» әдісі | А4 |