Сабақ: Қазақ тілі мен әдебиеті | Мектеп:Ақан-Барақ орта мектебі | ||||
Күні: | Мұғалімнің есімі:Габдуллина С.Б | ||||
СЫНЫП:7 | Қатысқандар саны:9 | Қатыспағандар саны: 0 | |||
Сабаққа негізделген оқу мақсаты(мақсаттары) |
7.О5. Қосымша ақпарат көздерінен алынған мәліметтерді кесте, диаграмма, сызба, шартты белгілер түрінде ұсыну. 7.А1. Мақал-мәтелдер,неологизмдерді орынды қолдана отырып, мәтін мазмұнын дамыту. 7.Т2.Тыңдалған мәтіннің негізгі мазмұнын түсіну, ақпараттың өзектілігін анықтау. |
||||
Сабақ мақсаттары | Барлық оқушылар: | ||||
· Тірек сөздерді табады. · Мәтіннің мазмұны бойынша сұрақтарға жауап береді. · Мәтіннің негізгі мазмұнын түсінеді |
|||||
Оқушылардың басым бөлігі: | |||||
· Берілген ақпаратты сызба арқылы түсіндіреді · Мақал-мәтелдерді орынды қолданады. · Мақал-мәтелдерді қолдана отырып, мәтіннің мазмұнын дамытады. |
|||||
Кейбір оқушылар: | |||||
· Қосымша ақпарат көздерінен алынған мәліметтерді кесте түрінде ұсынады, өз көзқарасын білдіреді. · Ақпараттың өзектілігін анықтайды. · Тақырып бойынша өз ойын дәлелдеп жеткізеді. |
|||||
Тілдік мақсат |
Оқушылар: · Жетекші сұрақтарға жауап береді. · Мәтіннің мазмұнын түсінеді. · Ақпараттың өзектілігін анықтайды. · Мәліметтерді кесте түрінде ұсынады. · Өз ойларын қорытындылайды. · Мақал-мәтелдерді орынды қолданады. |
||||
Негізгі сөздер мен тіркестер: | |||||
Киелі жануар,ел қорғаны,көру аймағы,атбегі,адамның жан серігі | |||||
Алдыңғы оқу
|
Түлік түрлері мен төлдерін атайды Жылқының пайдасын біледі Жылқының төрт түлік малдың бірі екенін түсінеді |
||||
Жоспар | |||||
Жоспарланған уақыт
|
Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар, ескертпелерді жазыңыз) |
Ресурстар |
|||
Басталуы 2 минут
2 минут
1 минут
|
Тренинг «Үнсіз сыйлық»
«Ой қозғау» стратегиясы бойынша тақырыпты ашу: Жетекші сұрақтар қою арқылы сабақтың тақырыбын айтады. -Төрт түлік деп қандай жануарларды атауға болады? -Солардың ішінде сен қандай түлік түрін жаксы көресің? -Көлік түрінде пайдаланатын түлік түрін айт. -Солтүстік Қазақстанды қай түліктің ең алғаш шығу тарихымен байланыстырады?
Сыныпты суреттер арқылы 3 топқа бөлу І-топ – «Шалқұйрық»(Ер Төстік) ІІ-топ – «Тайбурыл»(Қобыланды) ІІ-топ- «Байшұбар»(Алпамыс)
|
Жылқы тақырыбына сәйкес суреттер
|
|||
Ортасы 3 минут
15 минут
8 минут
8 минут |
1.Сөздік жұмысы. Тапсырма: сөздерді суреттермен сәйкестендір. Киелі жануар,ел қорғаны,көру аймағы,атбегі,адамның жан серігі
2.Мәтінмен жұмыс. (жеке) Мәтіннен тірек сөздерді табу, негізгі ой білдіріп тұрған 3 сөйлемді анықтау,тақырып бойынша өз ойын дәлелдеп жеткізу. Қазақ халқы жылқыны, ең алдымен, ел қорғаны ердің жан серігі деп дәріптеген. Ұлттық мифологиядағы иесі қысылғанда тіл бітіп, ақыл айтатын тұлпарлар (мысалы, “Ер Төстік”,“Алтын сақа”,т.),батырлық жырлардағы Қобыландының Тайбурылы,Алпамыстың Байшұбары, Қамбардың Қарақасқа аты,бергі иелерімен бірге жыр-аңызға айналып, ел құрметіне бөленген. Екіншіден, қазақ халқы жылқыны спорттық ойын-сауықтарда (Аламан бәйге, Бәйге, Құнан бәйге, Жорға жарыс, Көкпар, Аударыспақ, Ат үстінен тартыс, Қыз қуу, Күміс ілу) азаматтың мерейін асыратын, сал-серілік пен сәнділіктің шырайын келтіретін текті жануар деп есептеген.Қазақ халқы жылқы малын 3 топқа бөлген. Қазақтар бәйгеге қосатын жүйрік жылқыларды тұлпар, арғымақ, сәйгүлік деп әлпештеп, ерекше күтімге алған. Ал ауыр жүк артуға, алыс жолға төзімді жылқыны қазанат деп атап, оны да ерекше бағалаған. Ал еті мен сүті үшін өсіретін қалған жылқылар жабы деп аталған.
Төмен деңгей: «Жылқы-ер қанаты» мәтінін оқиды. Мәтіннен тірек сөздерді табыды. (Мәтінніңің дайын нұсқасы беріледі) Орта деңгей: Мәтінді оқып, негізгі ойын білдіріп тұрған 3 сөйлемді табады. Жоғары деңгей: «Аяқталмаған ой» стратегиясы. (Жетекші сұрақтар беріледі) Қазақ халқы жылқыны «киелі жануар»деп атаған , себебі….. Жылқының досқа адалдығына сенеді, себебі…… Ұлттық ойын-бұл жылқыға мінген жігіттің мықтылығын анықтайды, себебі…..
ҚБ: Минуттық шешім
3.«Жеңілдетілген анықтама» тәсілі (жұптық) Берілген мақалдардың тірек сөздерін табу, орынды қолдану, мақалды пайдаланып, диалог құрастыру. — Жылқы -ердің қанаты — Ат-жеті қазынаның бірі — Жылқы сәндік үшін, түйе байлық үшін — Тай атқа жеткізер,ат мұратқа жеткізер. Төмен деңгей: берілген мақалдардың тірек сөздерін табады Ортаңғы деңгей: Мақал-мәтелдерді орынды қолданады,адасқан сөздерден мақал-мәтелдер құрастырады Жоғары деңгей:«Жылқы-ердің қанаты» мақалын пайдаланып, диалог құрастырады (топтық жұмыс)
4.«Галереяға саяхат»стратегиясы.Кластер, постер құрастыру 1-топ:жылқының пайдасы 2-топ:жылқының ерекшелігі 3-топ:жылқыға қатысты ұлттық ойын түрлері Төмен деңгей: тірек сөздерді тауып, сызбаға салады Ортаңғы деңгей: сызба арқылы сұрақтар құрастырады Жоғары деңгей: мәтіннің өзектілігін анықтайды, сызба арқылы сөйлемдер құрастырады
К.Б:«Екі жұлдыз,бір тілек»(бірін-бірі бағалау) |
Интерактивті тақта
Оқулық,мәтін
Мақал-мәтелдер жинағы
Оқулық, суреттер, А3 қағазы, маркер
Ватман
стикерлер |
|||
Аяқталуы 2 минут
|
«Жағымды сөздер» тәсілі.Бұл тәсіл бойынша жаңа сабақтың қалай өткендігін анықтауға болады. Ол үшін балаларға мынадай сұрақ қояды: — Балалар, сабақ барысында қандай жағымды сөздер естідіңдер? -— Балалар, сабақ барысында қандай тың ойлар мен жақсы жауаптар естідіңдер?
Үй жұмысы: 5-тапсырма.Сөздер мен сөз тіркестерін мағынасына қарай сәйкестендір. |
Стикерлер,желім қағаздар,маркер |
|||
Қосымша ақпарат
|
|||||
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? | Бағалау – Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? |
Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері АКТ-мен байланыс Құндылықтардағы байланыс |
Төмен деңгей: Жетекші сұрақтардың үлгісі ұсынылады;Үлгі парақшалары үлестіріледі; Орта деңгей: «Жылқы-ер қанаты» кітабы ұсынылады; Мәтін мазмұнына байланысты сұрақтар үлгісі беріледі; Жоғары деңгей: Мақал-мәтел үлгілері беріледі; Тапсырма орындау үлгісі ұсынылады. |
Қалыптастырушы бағалау:
«Минуттық шешім» Оқушылар сабақ немесе тарау кезінде оқылған аса маңызды тармақтарды (пайдалы, мағынасы бар) анықтайды. «Екі жұлдыз,бір тілек» (өзара бағалау)
|
Әдебиет-мақал-мәтелдер қолданылады, сөздік қорын дамытуға жағдай жасайды; Өзін-өзі тану-қазақ халқының салт- дәстүрлерін дәріптеуге үйретеді; АКТ-мен байланыс: Интербелсенді тақта, аудиожазбаларды пайдалану арқылы тыңдалым, оқылым дағдылары дамиды
|
Рефлексия Сабақ / оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен? |
||
Қорытынды бағамдау Қандай екі нәрсе табысбы болды(оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды(оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім? |
Габдуллина С.Б
Солтүстік Қазақстан облысы, Шал ақын ауданы
Ақан-Барақ орта мектебі