Ерболат Әбікенұлы – екі-үш әңгімесімен-ақ жастар әдебиетіндегі өз орнын айқындап үлгерген жазушы. Оның қаламгерлік қуатын танытар туындылары – «Пәтер іздеп жүр едік», «Министр», «Желтоқсан ызғары».
Нұрбол Құдайбергенов
Ерболат батыл жазады. Өмірдің қалтарыс құбылыстарын «қойма ақтарғандай ақтарып» (М.Ә.) жазу дарыған, қазіргі дәнемеге селт етпейтін жартылай жансыз механизмге айналған, кеудесіндегі жүрегі бөтен пиғылмен ғана тыным таппай тулайтын пенде шіркінді біртүрлі шамына тиіп, қолайсыз күйге түсіретін әсер туғыза алатын сиқыры бар.
Қанипаш Мәдібай
Ерболат Әбікенұлының әңгімелер жинағындағы «Жұмыртқа», «Күйеу бала» сияқты әңгімелері жас жазушының шеберлігін айқындай түседі. Бұл әңгімелер оқырманды әлдебір нәзік сезімдерге, жаңа әсерлерге жетелеп, азаматтық қасиеттерді, адамгершілік пен мейірімді дәріптейді. Бір әңгімесін оқып, өзіңізді-өзіңіз қайрап, намысыңызды оятсаңыз, енді бір әңгімесінде кейіпкерімен қоса ашуға еріп, ызаға булығасыз, келесі бір әңгімесін оқып, көзіңізден жас аққанша рахаттанып бір күлесіз. Өйтсеңіз, демек, бұл шығармалардың сізге әсер еткені. Көркем шығармаға қойылатын негізгі талаптардың бірі де осы.
Саят Қамшыгер
Білгенге маржан. Ғұмыры ұзақ болатын дүниенің формуласын жазушының бәрі білгісі келер еді. Бірақ ол тылсымды таңдаулылар ғана ашатын болуы керек. Е.Әбікенұлы әдебиеттің «сыр сандығын» ашуға жақындап қалғандай.
Қаламгердің мұратын әртүрлі түсіндіруге болады. Соның бірі – замандас пен
заман бейнесін ашу. «Кімбіз? Қайда бара жатырмыз? Кім кінәлі?» деген сияқты
сұрақтарға жауап беру. Бір заман туралы толғап отырып, әр заман, бір адам туралы
айтып отырып, бар адам туралы айту.
Кешегі «Өлі жандар» мен «Ревизор» неге мәңгілік? «Футлярдағы адам» мен «Хамелеон» неге өлмейді? Өйткені екі классик жазып кеткен орыс қоғамындағы кемшіліктер
кез келген халыққа таныс. Таныс болатыны, бірде-бір ұлт құрған мемлекетте, бірде-бір
тарихи кезеңде мінсіз, адамгершілікті формация болған емес. Болмайды да. Кез келген
жерде, кез келген уақытта билік кісі болмысын бүлдіреді. Билікке құл болған адамзат
ілкідегі абыройлы, намысты ер қалпына жағымпаз, жасық, сорлы кейіпке түседі. Ондай
жағдайда жазушыға не істемек керек? Чехов та, Гоголь да қоғамының көзін ашты. Өзіне сырттан қараған орыс адамы «Бұлай өмір сүруге болмайды» деп дүр сілкінді.
Е.Әбікенұлы да о баста программалық сұрақтарға жауап берем деп ойламаған сияқты.Бірақ орайы түсіп, сол сұрақтың кемінде бірінежауап табылған. Мысалы, «Біз кімбіз?»…
Ерболаттікі – бос мақтан, құрғақ пафос емес, қазіргі қазақтың аяусыз, шынайы
портреті. Оның қалам сілтесін сабырлы ирония ма, ащы мысқыл ма, уытты сатира
ма, сыни реализм бе, қалай атайсыз, маңызды емес. Маңыздысы – оның қаламының
көлеңкесінде қазіргі қоғам, әлеуметтік және моральдық проблемалар туралы қасіретті ойлар тұр. Оны оқып отырып әрі күлкің келеді, әрі жылағың келеді. Ал ең текті
юмор – біздіңше, жаныңды қозғай алатын юмор.
Әсия Бағдәулетқызы
Міне, қызық! Ерболат Әбікенұлы ең алғашқы әңгімесін жетінші сыныпта жазған. Оны мұғалімдер мектепаралық жарыстарға қатыстыру үшін тапсырыспен жаздыртқан. Ал өзі
болашақта жазушы емес, әнші болуды армандаған екен. Алайда құжаттары дұрыс
болмағандықтан, консерваторияға түсе алмайды.
*****
Жазушы қай өңірде туып-өсті?
Ерболат Әбікенұлы Қытай Халық Республикасының Шыңжаң-ұйғыр автономиясындағы
Санжы қаласына қарасты Мөргу ауылында дүниеге келген. Осы ауылда 1990 жылы Мөргу ауылдық сегіз жылдық мектептің табалдырығынан аттап, аталмыш мектепті 1998 жылы бітірді, 2001 жылы Санжы қалалық №3 орта мектебінің қазақ бөлімін тамамдады.
Ерболат Әбікенұлы елге қашан келді?
2002 жылы Қазақстанға келген қаламгер, әл-Фараби атындағы ҚазҰУ-дың филология факультетіне түсіп, оны 2007 жылы бітіріп шығады. Балаларға арналған «Бірінші байлық», «Алтынбұтақ» ертегі кітапшаларының, «Кіші ғылыми қызметкер», «Елу теңге», «Ақын», «Күйеу бала», «Ауыл әкімі», «Пәтер іздеп жүр едік» т.б. әңгімелерінің, студенттерге арналған шетелдегі қазақтардың рухани тұтастығы мен өзара әдеби сабақтастығы туралы мәлімет беретін «Шетел қазақтарының әдебиеттануы» атты
ғылыми монографияның авторы. Көркем прозада «Министр», «Жас толқын»
сериясымен «Желтоқсан ызғары» атты әңгіме жинақтары жарық көрген.
Қаламгер шығармаларының тақырыбы қандай?
Қаламгер қоғамдағы түрлі мәселені қалт жібермей, қаламына арқау етеді. Ол шығарма жазуда турашылдығымен, шыншылдығымен, табиғилығымен ерекшеленеді. Мәселен, жас жазушының «Министр» атты әңгімесі ащы сарказмға құрылған. Жоғарыдан келетін комиссия, ұрандаған тексерістер қай қоғамда да тақырып болып келе жатыр. Мұнда басшының алдында құрдай жорғалаушылық, көзбояушылық, мәймөңкелік, жағымпаздық сияқты теріс қасиеттер айқын көрінеді. Әңгімеде жең ұшынан жалғасқысы келген кейіпкерлердің психологиялық портреті толық ашылған.
«Желтоқсан ызғары» кітабының аңдатпасында былай жазылыпты: «Ерболат Әбікенұлының кейіпкерлері – адам. Адам болғанда да зиялы қауым. Қаузаған тақырыбы – өмір. Өмір болғанда да қаланың қайнаған ортасы. Шығармалары бастан-аяқ юморға, сарказмге, иронияға құрылған. Тіпті кейде сатираның элементтерін де көптеп кездестіресің. Удай ащы, көркем де өткір тіл, дәлдікке құрылған сөйлем, лиризм мен сатираның, психология мен натурализмнің ұштасуы бейне жаңалық іспетті». Бұл шығарма расында да өткір шындығымен оқырман жанын қарып өтеді. Сол оқиғадағы ауыр жайттар қазқалпында, ашық, дәл суреттеледі.
Дереккөз: Қазақ әдебиеті. Жалпы білім беретін мектептің 11-сыныбының
жаратылыстану-математикалық бағытына арналған оқулық.
Р.Зайкенова, Р.Сакенова, Л.Н.Нұрланова
Басқа да материал: