Вагон габариттері

0
1761
Иллюстрация: Freepik.com

Темір жол құрлысының жақындау габариті деп ең шегіндегі көлденең сызбасын (жол осіне перпендикуляр) айтады.

Оның ішінде жылжымалы құрамынан басқа ешқандай ғимараттар мен қондырғылардың бөлігі жол жанында жатқан материалдар мына шар орындалғанда: габариттік кеңістік ішінде жылжымалы құрамда бөліктерімен жанасуды туғызбайтын осы қондырғылардың жағдай жылжымалы құрам бөліктерімен өзара байланыста болып жылжыма құрамның тікелей өзара әрекет етуі үшін арналған қондырғы бөліктері.

М.Ж. жылжымалы құрамы габариті дегеніміз – сырқа шықпай горинзанталь жолда қондылған бос немесе жүк тиелген жылжымалы құрам ғана емес сондай-ақ ең үлкен нормаланған тозуы бар жылжымалы құрам да орыналасуы керек.

Стансада негізгі ғимараттар мен қондырғыларға жатады: пойыздарды қабылдау,
жөнелту, қалыптастыру үшін жолдар, жүктерді тиеу, түсіру, сұрыптау үшін және т.б.
пойыздар мен вагондарды өңдеу бойынша операцияларды өңдеу үшін жолдар.
Ғимараттар платформалар,жүк жәнетоңазыту қондырғылары қызметкерлер ғимараты мен бөлмелері.

Бас, стансалық және арнайы жолдар дегеніміз не? Темір жол жолдары бас, стансалық
және арнайы тағайындалған болып бөлінеді.

Бас жолдар дегеніміз – екі аралық жолдар, сондай-ақ жақыорналасқан екі аралық жолдардың тікелей жалғасы болып табылады және тілшемен ауыстыруда ауытқу болмайды. Стансалық жолдар дегеніміз станса шекарасында орналасқан барлық жолдар, соның ішінде  бас жолдарда.Әрбір стансалық жолдың белгілі операцияны орындаудың тағайындалуы болады:

Тікелей жөнелтілетін сұрыптау (сортировочный)-тағайындалуы бойынша вагондардың
жинақталуы үшін (вытяжные) шығарылатын – вагондардың жылжуы үшін тиеу –түсіру жүктерді тиеу, түсіру деполық – жөндеу, экипировка.

Екі аралықта және стансада арнайы тағайындалған жолдар құрылады.Жүк вагондарының нәтижелігімен сипаттайтын мейлінше маңызды өлшемдер – жүк көтергіштік, ыдыс салмағы, осьтік (осьтер саны), кузов көлемі, еден ауданы (плотформа үшін) және линия көлемдері.

Бұл абсолюттік өлшемдер деп аталады.

Түрлі типті және конструкциялы вагондарды салыстыру үшін осы параметрлердің ара қатынастары – жанама параметрлер пайдаланылады. Оларға: ыдыс коэффициенттері, кузовтың жеке көлемі, еденнің жеке ауданы, осьтік салмақ түсіру жатады.Жолаушы вагондарының параметрлері (өлшемдері) болып: осьтік, адамдар, ыдыс салмағы, экипировка салмағы (су, көмір, алынып-салынатын жабдық), линия көлемдері қозғалыстың максималды жылдамдығы табылады. Жанаушы вагондары үшін ыдыс салмағы, ұзындық бірлігіне ыдыс ыдыс салмағын немесе осьтік салмақ түсіруді табады.

Жүк көтергіштік Р — жүктің ең көп салмағы, вагонмен тасымалдауға болатын. Жүк көтергіштік темір жолдардың тасу қабілетін анықтайды. Сондықтан вагондарды максималды жүк көтергіштігімен шығаруға талпынады, габариттік көлемдерін арттыра, осьтік салмақ түсуін көтере отырып.

Жүк көтергіштікті көтеру үшін вагондардағы осьтердің санын ұлғайтады. Төрт осьті жүк вагондры 68-71 т жүк көтергіштігі мен шығарылады, ол сегіз осьті – 120-132 т.

Осьтік салмақ түсіру Р0 – рельске дөңгелектер жұбынан түсетін салмақ.

Осьтік салмақ түсіру конструкциясымен және жолдың үстіңгі құрылымының төзімділігімен, пойыздар қозғалысыныңжылдамдығымен анықталады. Қазіргі кезде ол 230 кН – жүк вагондары үшін, 177 (18 т) жолаушы вагондары үшін шектелген.

Бақылау сұрақтары:

1. Габарит дегеніміз не?
2. Жылжымалы құрамның габариті?
3. Бас жолдар дегеніміз не?
4. Арнайы жолдар дегеніміз не?

Дереккөз: «Вагон Құрылымы» пәні бойынша оқу-әдістемелік кешен, Қазалы көлік — техникалық жоғары колледжі

Басқа материалдар:

  1. Электротехника пәні бойынша тест сұрақтары жауабымен (І нұсқа)
  2. «Физика» декадасына арналған «ХХI-ші ғасыр көшбасшысы» атты интеллектуалдық сайысы
  3. «Білімді информатик» сайысы
  4. Жасанды интеллект деген не?
  5. Информатика пәніне қатысты глоссарий
  6. Бұлттық технологиялар туралы толық мәлімет
  7. «Заман шындығы» бөлімі бойынша қазақ әдебиетінен тест тапсырмасы

ПІКІР ҚАЛДЫРУ