Баласы Қожағұлдың Біржан салмын (Сабақ жоспары)

0
675
Иллюстрация: Freepik.com

 

Пәні Әдебиет Сынып 10
Тақырыбы: «Баласы Қожағұлдың Біржан салмын»» (Біржан сал Қожағұлұлы туралы)
Мақсаты:      Біржан сал Қожағұлұлы шығармаларына шолу жасай отырып,   шығармаларының қыр-сырларын меңгертіп, өз бітінше ізденуге, мазмұнына тереңдей бойлату,  өлеңдеріне жан-жақты талдау жасай  отырып тақырыбын ашу.
Күтілетін нәтиже:     Танымдық, дамытушылық, қызығушылық қабілеттері артады;

Қажетті  ақпаратты іздейді , автор шығармашылығын  меңгереді;

өзекті ойды анықтай алады, постер арқылы топтастыра алады,өз ойын еркін жеткізе біледі, пікір алмасады, мәтінмен жұмыстана алады.

Мәртебесі төмен, жоғары сұрақтарды қойып ; үйренеді(кейбіреуі);

Бірін – бірі, өзін бағалайды;

Шығармашылықпен жұмыстанады; сыни ой қорытады.

  Мұғалімнің әрекеті Оқушының әрекеті
Ұйымдастыру

2 мин.

1. Оқушылармен амандасу, түгендеу

2. Оқушыларды түрлі стикерлерді суырту ар0ылы топтарға бөлу, бірінші топ стикерінде Теміртас, екінші топта Асыл, үшінші топта Ақыл, төртінші топта балдан тәтті деген сөздер жазылады.

Кейін бұл жолдарды біріктіріп үй тапсырмасын алады.

Оқушылар амандасады, кезекші сұрақтарға жауап береді, топқа бөлу әдісіне араласады.
1. Қызығушылығын ояту.

Үй тапсырмасын сұрау.

(4 мин.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ой қозғау

(2 мин)

      «Домино» әдісі

(Өткен тақырып бойынша оқушыларға сұрақтар беріледі, әр топ домино ойынын ойнай отырып  ретін тауып дұрыс орналастырады)

СТАРТ

Жаяу Мұса қай жылы дүниеге келген?

1835

Жаяу Мұсаның суреткерлік шеберлігін айқын танытарлық шығармасы?

«Сәулем қыздар»

Жаяу Мұса қай жерде дүниеге келген?

Павлодар облысы, Баянауыл ауылы

Ақынның өлеңдерінде адам сезімі жалаң суреттелмейді, қоғамдық-әлеуметтік мәселелермен қабаттаса бейнеленеді. Бұған қай өлеңі дәлел бола алады?

«Сұрша қыз»

Ақын арбакеш болып жүріп қай қаланы аралады?

Польша

Мұса Жетісу өңірінде қай ақынмен танысады?

Ш.Уәлиханов

Ақын Шорман балаларын әшкерелеп газетке жазғаны үшін қанша жылға жер аударылады?

12 жыл

Ақынның әнге, саз өнеріне деген эстетикалық көзқарасын танытатын шығармасы қандай?

«Көкаршын»

Өз басынан өткен қорлықты баяндайтын өлеңі қайсысы?

«Хаулау»

Ақын қай жылы қайтыс болды?

1929 жылы

ФИНИШ

 

 

«Ән жұмбақ»

«Ләйлім шырақ» әнін тыңдату.

(ақынның суреті интербелсенді тақтадан көрініс табады)

Оқушылар сұрақтарға жауап іздейді.

 

 

 

 

 

Оқушылар әнді тыңдайды, соған байланысты туындайтын сұрақтарға жауап береді.

2. Мағынаны тану.

 

21 мин.

Тақырыбы мен идеясын ашу, өлеңдерінің мазмұнын ашу, талдау.

 

4 топқа тақырыпқа сай әр түрлі тапсырмалар беріледі.

 

1 – топ: Ақынның өмір белестері

2 – топ: Шығармашылық мұрасы (қоғамдық, әлеуметтік)

3 – топ: Біржанның айтыскерлігі

4 – топ: Шығармашылық мұрасы (сезім лирикасы)

 

 

 

Оқушылардың ойын жинақтау мақсатында «Біржан сал» фильмінен үзінді көрсетіледі

 

Берілген тапсырмаларға сәйкес оқушылар өз жұмыстарын атқарады.

 

Бірінші топ постер дайындайды, екінші топ, жарнамалайды, үшінші топ презентация дайындайды , төртінші топ шағын концерттік қойылым дайындайды.

Ой толғаныс.

11 мин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кері байланыс

2 мин

1 – топ: Автор орындығы (оқушылар автор орындығына өз қалаулары бойынша

2 топ: Радиоға қоңырау шалу (оқушылар өз қиялдарына сай радиоға қоңырау шала отырып, тақырыпқа сай радио эфирде сөз қозғайды

3 – топ: Тв – шоу (оқушылар өз қиялдарына сай радиоға қоңырау шала отырып, тақырыпқа сай теле эфирде сөз қозғайды

4 – топ: «Поэзия минуты» (оқушылар өз жанынан ақынға өлең арнайды )

 

«Көзіңмен не көрдің, құлағыңмен не естідің, жүрекпен не сездің?»

 

 

Оқушылар тапсырмаларға дайындалады, орындайды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың қорытындысы бойынша кері байланысқа түседі, оқушылар кері байланыс парағын толтырады

Бағалау

2 мин.

Марапаттау, ынталандыру, критерий арқылы бағалау

Жиынтық баға қойылады

Оқушылар бір – бірін бағалайды
Үй тапсырмасы

1 мин.

Теміртас, Асыл,Ақық балдан тәтті Оқушылар ақынның балаларына арналған өлеңдерімен танысып келеді

Ұқсас материал: 

  1. С.Мәуленовтің «Түбірлер», «Құлын» өлеңдеріндегі автор ойын талдап жазыңыз
  2. М.Әуезовтің «Еңлік-Кебек» драмасындағы сөз бен мінез (характер – адамның ішкі сипаты) жасаудағы шеберлігін дәлелдер арқылы талдап жазыңыз
  3. І.Жансүгіровтың «Құлагер» поэмасындағы «Бай-бай, Құлагерім!..» жақтауындағы ақын мен тұлпар өмірі ажырамас тұтастық па?
  4. С.Сейфуллиннің «Сыр сандық» өлеңіндегі нағыз досқа тән қасиеттерге өз көзқарасыңызды танытып, сыни талдау жасаңыз
  5. «Абай жо­лы» ро­ман-эпо­пея­сы туралы түсінік (І том)
  6. Мәди Бәпиұлының «Қарқаралы»,«Қаракесек» өлеңдері арқылы ақын өмірінің көрінісін талдап жазыңыз
  7. Ақан серінің «Құлагер» өлеңіндегі Құлагердің сипатын талдап жазыңыз
  8. Әсет Найманбайұлының «Салиха-Сәмен» поэмасы мен ғашықтық жырларындағы жігіт сипатын талдап жазыңыз
  9. А. Байтұрсыновтың «Қазақ салты» өлеңіндегі қазақ халқының психологиясын талдап жазыңыз
  10. М.Дулатов автор ретінде «Бақытсыз Жамал» романындағы үстем тап өкілдерін жақтаушы ма, әлде даттаушы ма?
  11. М.Жұмабаевтың «Толқын» өлеңін адам өмірімен байланыста қарауға бола ма? Көзқарасыңызды дəлелдеңіз
  12. Үкілі Ыбырайдың «Қалдырған» өлеңіндегі астарлы ойды талдап жазыңыз
  13. Сал-серілердің (әнші-ақындар) өлеңдеріндегі қыз сипатын жазыңыз
  14. Жаяу Мұсаның қиянатқа жазылған “Ақ сиса” өлеңіндегі оптимистік ой-толғамдарға дәлелдер келтіре жазыңдар
  15. Әнші-ақындардың өлеңдеріндегі серілік табиғатын талдап жазыңыз
  16. Ш.Құдайбердіұлының «Еңлік-Кебек» поэмасындағы Еңліктің қазақ қызына кереғар мінездерін талдап жазыңыз
  17. Асқар Сүлейменовтың өмірі мен қызметі
  18. «Қаһар» романы туралы. Шығарманың тілдік ерекшелігі

ПІКІР ҚАЛДЫРУ