Адам – жолдан тайған періште. Кейбір діни әфсаналарда осылай айтылады.
Эдем бағында жүрген Адам Ата мен Хауа Ананың жерге қалай қуылғанын елдің бәрі біледі. Сол Адам Ата мен Хауа таным мен білімнен шошып кетіп, қақпасына қайтып келгенде қолдарында от-семсерлері бар періштелер жолдарын кес-кестеп тұрыпты. Себебі Адам ұжмақтан кетіп, есеюі керек. Ұжмақ сияқты жылы ұяны қимай, ал шындығында, еркіндіктен қорқып қайтып келген Адамға періштелер де, Жаратқан иенің өзі де қарсы.
Таласбек Әсемқұлов
Өнерді мұрат тұта отырып, бар болмысын, бүкіл саналы ғұмырын шын мәнісінде ұлтына қалтқысыз қызмет етуге арнап өткен тұлғалар санаулы. Сол санаулылардың бірі – Таласбек Әсемқұлов. Өнерді өзінің дара жолы етіп таңдаған тұлға. Жазушы, сыншы, аудармашы, кинодраматург, мәдениеттанушы, өнертанушы, үлкен мектеп көрген күйші-домбырашы, ұлттық өнердің тамыршысы, ойшыл, білімдар.
Әлия Бөпежанова
Білгенге маржан. Таласбек Әсемқұловтың нағашы атасы Жүнісбай Стамбаев дәулескер (шебер) күйші болған. Ол өзіне ізбасар шәкіртті ұзақ іздеп, таппай қиналған екен. Бір күні оған жиенінің шәкірт болатыны туралы аян береді. Ж.Стамбаев Таласбекті
туа салысымен бауырына басып, тәрбиелеп өсіреді. Таласбек нағашы атасынан
тек күй тартуды ғана емес, домбыра жасауды да үйреніп, кейін Ахметжан, Төлтай
сынды шеберлерден өнерін шыңдай түседі. Оның жасаған домбырасы Мәдениет
Ешекеев, Сыматай Үмбетбаев, Әділет Мусин, Жәнібек Кәрменов тәрізді өнер саңлақтарына бұйырыпты.
*** ***
Таласбек Әсемқұлов – Санкт-Петербургтегі Салтыков-Щедрин атындағы мемлекеттік кітапхананың құпия қолжазбалар бөліміне кіре алған (Л.Н.Гумилевтің көмегімен)
жандардың бірі. Кітапханаға кез келгенге рұқсат етілмейтіндігі өз алдына, бұл жерде
ақпаратты суретке түсіруге де, түртіп жазып алуға да қатаң тыйым салынған. Қаламгер
құнды мәліметтерді көкірегіне түйіп шығып, көптеген еңбектеріне арқау еткен.
*** ***
Менің арманым Таласбек Әсемқұловпен сұхбаттасу, сұхбат алу еді. Енді ол арман
күйінше қала береді. Таласбектің мақалаларын әр қазақ оқу керек, мектеп оқулығына пән ретінде енгізілу керек деп ойлаймын. Себебі оның шығармалары – қазақ болмысына қойылатын антивирус. Таласбектің сыни мақалалары мен прозасын оқып
өскен баланың санасын болашақта ешқандай теріс ағымдағы дін де, жаһандық даму өркениеті де жаулай алмайды!
Меніңше, Таласбек Әсемқұлов сынындай сыни шығармалар қазақ әдебиетінде
бұрын жазылмаған. Сондықтан мен қазақ сынын Таласбек Әсемқұловқа дейін және
одан кейін деп қарастырамын.
Тұрсынбек Башар
Таласбек Әсемқұлов – қазақ күй өнеріне өлшеусіз үлес қосқан таңғажайып тұлға.
Оның әрбір күйдің шығу тарихы мен аңыздарын жетік білетіндігі әрі шебер орындаушылығы мені үнемі тәнті етуші еді. Ал домбыраның түрлері мен таралуы, домбыра құлағын бұрау тәсілдері мен қағыстары, сол қолдың ішек басудағы тербелісі, тиектің орны, аспаптың әрбір ұсақ бөлігінің тіпті әрбір перненің ұмытылып кеткен атауларын жетік білетіндігі таңғалдыратын.
Түркі саз жүйесінің Еуропалық музыкант үшін мүлдем құпия екендігін Шығыс музыкасының өлшемдері арқылы ғылыми тұрғыда дәлелдеп те берген болатын. Қазақтың байырғы мәдениеті мен көне музыкалық терминологиясын өте жетік білетін мұндай адамды мен қайтып кездестірмедім.
Секен Тұрысбек
Дереккөз: Қазақ әдебиеті. Жалпы білім беретін мектептің 11-сыныбының
қоғамдық-гуманитарлық бағытына арналған оқулық. Р.Зайкенова,
Р.Сакенова, Л.Н.Нұрланова
Басқа да материал:
-
Ғасырлық туынды. Мұхтар Әуезовтың өмірі мен шығармашылығы туралы
- Асқар Сүлейменовтың өмірі мен қызметі
- «Қаһар» романы туралы. Шығарманың тілдік ерекшелігі
- Ілияс Есенберлиннің өмірі туралы мәлімет
- Сәкен Сейфулиннің өмірі мен еңбек жолы
- Сәкен Сейфуллин өлеңдерінің идеясы мен мәні
- «Қайталау» теориясы туралы түсінік