Мәтінді түсініп оқуға көмектесетін әдіс-тәсілдерді ұсынамыз:
⠀
Көз жүгіртіп оқу – cөйлемдерге тұтастай көз жүгіртіп өту керек. Ойға сұрақ туындататын сөйлемдерді толық оқу.
⠀
Қысқаша мазмұнын жазып оқу – мәтінді оқымас бұрын сұрақтарды дайындап алу керек. Мысалы, кейіпкерлер кімдер? Оқиға қайда және қашан болды?
⠀
Көз жүгіртіп оқу – cөйлемдерге тұтастай көз жүгіртіп өту керек. Ойға сұрақ туындататын сөйлемдерді толық оқу.
⠀
Қысқаша мазмұнын жазып оқу – мәтінді оқымас бұрын сұрақтарды дайындап алу керек. Мысалы, кейіпкерлер кімдер? Оқиға қайда және қашан болды?
Мәтінді бір абзацқа сыйдырып, 4-5 сөйлеммен қысқаша мазмұнын жазып шығу керек.
⠀
Түртіп оқу – мәтінді оқу барысында маңызды деп ойлаған сөздердің астын сызып отыру керек. Мәтінді толық оқып шыққаннан кейін түртілген жерлер не оқығаныңызды еске салатын болады.
⠀
Болжам жасап оқу – мәтіннің белгілі бір бөлігіне дейін оқып, «ары қарай не болуы мүмкін?» деп, оқиғаны ары қарай ойыңызша жалғастырып көріңіз. Бұл сіздің мәтінге көңіл бөлуіңізді нығайтады.
⠀
Сұрақ қойып оқу – мәтінді оқығанда ойша не жазбаша сұрақ құрастыруға болады. Бұл мәтін бойынша емтиханда келетін сұрақтарды алдын ала болжап, дайындалу үшін өте тиімді.
⠀
Пікір алмасып оқу – мәтінді әркім әртүрлі түсінуі мүмкін. Сол себепті бір-біріңізбен пікір алмасыңыз. Басқалардың пікірін тыңдау ақпаратты басқа қырынан т.сінуге мүмкіндік туғызады.
⠀
Сын тұрғысынан оқу – мәтінді оқығанда өзіңіздің келісіп/келіспейтін жерлеріңізді белгілеңіз және соған байланысты сұрақ-жауап іздеңіз.
⠀
Түртіп оқу – мәтінді оқу барысында маңызды деп ойлаған сөздердің астын сызып отыру керек. Мәтінді толық оқып шыққаннан кейін түртілген жерлер не оқығаныңызды еске салатын болады.
⠀
Болжам жасап оқу – мәтіннің белгілі бір бөлігіне дейін оқып, «ары қарай не болуы мүмкін?» деп, оқиғаны ары қарай ойыңызша жалғастырып көріңіз. Бұл сіздің мәтінге көңіл бөлуіңізді нығайтады.
⠀
Сұрақ қойып оқу – мәтінді оқығанда ойша не жазбаша сұрақ құрастыруға болады. Бұл мәтін бойынша емтиханда келетін сұрақтарды алдын ала болжап, дайындалу үшін өте тиімді.
⠀
Пікір алмасып оқу – мәтінді әркім әртүрлі түсінуі мүмкін. Сол себепті бір-біріңізбен пікір алмасыңыз. Басқалардың пікірін тыңдау ақпаратты басқа қырынан т.сінуге мүмкіндік туғызады.
⠀
Сын тұрғысынан оқу – мәтінді оқығанда өзіңіздің келісіп/келіспейтін жерлеріңізді белгілеңіз және соған байланысты сұрақ-жауап іздеңіз.
Мәтіннің авторы жазған пікірге қатысты жеке ойыңызды айтып жеткізгеніңіз – мәтінді өте жақсы түсінгеніңіз және оны ары қарай қалай қолдану керектігін білгеніңіз.
Басқа материалдар:
- Аударма ісі маманын оқытатын университтер
- Журналистика және репортер ісін таңдаған түлек білуі қажет мәлімет
- Талапкер назарына: Социолог деген кім?
- Мұнай газ-ісі мамандығы және жұмысқа орналасу мүмкіндігі
- Интернет-маркетологтың қызметі қандай?
- SMM маманы деген кім?
- Data Scientist — деректер ғалымының қызметі қандай?
- Есте сақтау қабілетін арттырудың 7 құпиясы
- Ұстаздарға арналған тренинг: «Педагогтардың кәсіби жануы»
- «Көтеріңкі көңіл-күй-жанға қуат береді» сергіту тренингі
- «Сәттілік серік болсын» атты әлеуметтік-психологиялық тренинг бағдарламасы
- 11 сынып оқушыларына арналған тренинг- сабақ